• Ad
  • הונדה קוראת לתיקון לכמעט חצי מיליון מכוניות מדגמי 2017-2020
    שלוש קריאות לתיקון של הונדה בארצות הברית, אפס בישראל. ב-CR-V, אקורד ודגמים נוספים קיים כשל של חגורות הבטיחות, לדגמים אחרים נשלחה אזהרה "לא לנהוג במכוניות" בגלל כריות-אוויר קטלניות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הונדה הכריזה בסוף השבוע על קריאה לתיקון של קרוב ל-500,000 מכוניות מן הדגמים הנמכרים ביותר שלה בארה"ב ובקנדה, וזאת בגלל כשל אפשרי של מנגנון הנעילה של חגורות הבטיחות של הנהג והנוסע לצידו. זאת הקריאה לתיקון השלישית של הונדה בצפון אמריקה השנה.

     

    הונדה קוראת לתיקון לכמעט חצי מיליון מכוניות מדגמי 2017-2020

     

    הכשל שבגללו נקראו כלי הרכב לתיקון הוא בלאי מוקדם של מנגנון נעילת חגורות הבטיחות, ואם הוא מתרחש עלולים הנהג או הנוסעים לחשוב שהחגורה שלהם מהודקת למקומה אך ברגע האמת היא תתנתק ולא תתפקד. מיותר להזכיר שגם בשנת 2023, עם כל מערכות הבטיחות המתוחכמות בכלי רכב – חגורות בטיחות נחשבות לאמצעי האפקטיבי ביותר להפחתת חומרת הפגיעה בבני אדם במקרה של תאונה.

    אנשי הונדה דיווחו למינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) על יותר מ-300 תביעות אחריות שקיבלה בנושא זה בשנים האחרונות, אולם לא ידוע להם על פציעות או פגיעות שנגרמו כתוצאה מן התקלה. הקריאה לתיקון נוגעת לדגמי CR-V משנות הדגם 2017 עד 2020, אקורד ואקורד היברידית משנות הדגם 2018 עד 2019, אודיסיי משנות הדגם 2018 עד 2020, 'אינסייט' משנת הדגם 2019 ו'אקורה' RDX (הגרסה של אקורה ל'אודיסיי') משנות הדגם 2019 עד 2020 – אשר נמכרו בצפון אמריקה.

    בתחילת החודש שעבר פרסמו מינהל הבטיחות בדרכים והיצרנית היפנית הוראת "לא לנהוג במכונית!" לאלפי מכוניות משנות הדגם 2001-2003 שבהם הותקנו כריות אוויר בטיחותיות מתוצרת טקאטה. במסגרת זאת הוחמרה, למעשה, קריאה קודמת לתיקון שכבר פורסמה בעבר והועלתה לדרגת הסיכון הגבוהה ביותר של הפסקת שימוש מיידית. נקראו לתיקון כמה אלפי מכוניות מדגמי אקורד משנות הדגם 2001-2002, סיוויק מדגמי 2001-2002, CR-V ו'אודיסיי' משנת הדגם 2002, וכן דגמי 'אקורה' TL ו-CL משנת הדגם 2003.

     

     

    כפי שפרסמנו כאן בהרחבה בנוגע לכשל הסדרתי בכריות האוויר מתוצרת טקאטה, החברה (שהייתה בעבר בבעלות חלקית של הונדה) עשתה שימוש בחנקת אמוניום שהוא חומר נפץ לא מתאים ומסוכן ואיכותו מתדרדרת עם השנים וככל שמנגנוני הניפוח נחשפים ללחות ולחום גבוה. פיצוץ לא מבוקר של מנגנון הניפוח הזה גורם לקריעת המיכל בו הוא מאוחסן והעפת חתיכות מתכת לוהטות אל תוך תא הנוסעים לכיוון הנהג והיושב לצידו. רסיסים אלה עלולים להרוג או להותיר את הנהג והנוסע עם פציעות קטלניות או משנות חיים. בהונדה ובמינהל הבטיחות מעריכים ששיעור הכשל במכוניות האלה הוא כ-50%, וזה שיעור גבוה במיוחד לתקלה סדרתית שעלולה לגרום למוות.

    בנוסף, אך לפני כחודש פרסמה הונדה בארה"ב קריאה לתיקון של 114,000 כלי רכב מדגמי 'ג'אז' ו-HR-V משנות הדגם 2019-2022 וזאת בגלל תקלה במצלמת הנסיעה לאחור ("רוורס"). מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) הודיע ש"תצוגת מצלמה אחורית לא פעילה עלולה להפחית את היכולת של הנהג לראות לאחור ולהגדיל את הסיכון לתאונה", וכן שכלי הרכב שבהם קיימת תקלה כזאת "לא עומדים עוד בדרישות הראות לאחור לפי תקן בטיחות הרכב הפדרלי".

    הונדה דיווחה למינהל הבטיחות שהתקבלו אצלה 205 תביעות אחריות שקשורות לנושא זה אולם לא ידוע לה על פציעה או מוות כתוצאה מכך. התקלה, כך הונדה, נגרמת בגלל מעגל חשמלי פגום במערכת השמע וקיימת אך ורק בכלי רכב עם מפתח התנעה ("סוויטש") ולא בכלי רכב שבהם יש כפתור התנעה.

     

     

    הונדה קראה בעבר לתיקון של דגמים שונים עם כריות-אוויר מתוצרת טקאטה אבל משרד התחבורה הישראלי, כרגיל, מתרשל בתפקידו ולא ביצע חקירה יסודית שמטרתה לשלול את האפשרות שמכוניות נוספות עם כריות כאלה לא נעות על כבישי ישראל. אף אחת מן הקריאות החדשות לתיקון לא פורסמה עד כה על-ידי משרד התחבורה הישראלי. ייתכן שבהונדה סבורים שאף מכונית מבין אלה שנקראו לתיקון לא נמכרה בישראל, אבל לכל מי שנוהג בדגם כזה מומלץ לוודא באופן פוזיטיבי שהוא לא נקרא לתיקון בגלל אחת מן התקלות האלה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הונדה קוראת לתיקון לכמעט חצי מיליון מכוניות מדגמי 2017-2020

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.