Ad

דאטסאן לבית ניסאן חושפת את מי-דו

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

גרסת ההאצ'בק של 'און-דו', שנקראת 'מי-דו', מיוצרת על-ידי 'אוטו-ואז' הרוסית על בסיס פלטפורמה של לאדה קאלינה. ניסאן מתכננת ששליש ממכירותיה במדינות מתפתחות יהיו של המותג דאטסאן

דאטסאן, המותג המוזל מבית ניסאן, חשף בסוף השבוע שעבר בתערוכת מוסקבה גרסת האצ'בק 5 דלתות שנקראת מי-דו (mi-Do) ומבוססת על מכונית סדאן שנקראת On-do.

בהודעתה לעיתונות מתארת ניסאן את גרסת ההאצ'בק כ"מעט קצרה יותר בכדי להדגיש את המאפיינים הדינמיים שלה", ואכן אורכה הוא 395 ס"מ לעומת 433.7 של גרסת הסדאן.

שתי גרסאות הדגם מיוצרות ברוסיה במפעלי 'אוטו-ואז', אשר נשלטים כיום על-ידי קבוצת רנו-ניסאן. הם מבוססים על לאדה קאלינה ומיוצרים יחד עם קאלינה על אותו קו הרכבה.

מי שסבר בטעות שדאטסאן, במצבה הנוכחי, עשויה להיות אופציה למכונית זולה בישראל עלול להתאכזב כאשר יגלה שהאיבזור הבטיחותי שלה, למשל, כולל רק שתי כריות-אויר בטיחותיות ומערכת ABS במקום בקרת יציבות (ESCׂ). לעומת זאת, מושבים ומראות מחוממים מוצעים במכונית הזו כאופציה בתוספת תשלום.

מי-דו מונעת באמצעות מנוע 1.6 ליטר עם 4 שסתומים לצילינדר אשר מחובר לתיבת הילוכים ידנית בעלות 5 הילוכים או אוטומטית בעלת 4 הילוכים, וסביר שלא המנוע ולא מאפייני הבטיחות של המכונית עומדים בתקינת הרכב האירופית.

https://youtu.be/9pO2JkBMXl4

באסטרטגיה של ניסאן מיועד דאטסאן להיות מותג זול למדינות מתפתחות, ועל אף השימוש בטכנולוגיות מיושנות, שרובן כאמור לא עומד בתקינה המקובלת בעולם המערבי, בניסאן מצפים שסך המסירות של דאטסאן יהווה בעתיד כשליש מכלל המכירות של החברה במדינות כמו הודו ואינדונזיה.

אפילו ברוסיה, שם מיוצרות המכוניות הראשונות שנושאות את שם המותג דאטסאן, מיועד המותג הזה להתחרות בעיקר בשוק היד השנייה. עם זאת, ברוסיה ובמדינות חבר העמים מתמקד דאטסן (כאמור, סוג של גרסה אחרת ל'לאדה קאלינה') ללקוחות שמחפשים מותג זר, אבל לא יקר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות