• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שברולט תפסיק לשווק מכוניות באירופה, והחברה הקוריאנית שמייצרת אותן תצמצם את היקף הייצור ותתחיל לייצא לאוסטרליה. ומה המשמעות לשוק הישראלי?

    אחת ההחלטות הרות הגורל עבור שברולט בישראל היא הפסקת השיווק המתוכננת של המותג הזה באירופה עד לסוף 2016.

    קברניטי הקבוצה, מסיבות שברורות להם, החליטו שבראיה שלהם אין סיבה שאופל (חברה ששייכת ב-100% לג'נרל מוטורס) ו'ווקסהול' (מקבילתה של אופל בבריטניה) יתחרו בשברולט עם מכוניות מאד דומות זו לזו.

    רוב מכוניות שברולט שנמכרות באירופה, וגם בישראל, מיוצרות בקוריאה במפעלים שבעבר היו שייכים לדייהו מוטור ונרכשו בשנת 2001 על-ידי ג'נרל מוטורס יחד עם שרידי החברה פושטת הרגל.

    ההחלטת ג'נרל מוטורס להפסיק לשווק שברולט באירופה גרמה, לכן, לחברה הקוריאנית ולמפעליה לאבד לקוח חשוב של נתח נכבד מן התוצרת שלה.

    נכון אמנם שהאופרציה הקוריאנית מייצרת כיום כ-40% מכלל מכוניות שברולט שנמכרות בעולם, ומייצאת אותן לעשרות שווקים – החל מארצות הברית וכלה בשווקים מתפתחים, ובכל זאת החברה מחפשת לעצמה מקומות נוספים שבהם תוכל לפצות את עצמה על אובדן של כ-150 אלף מכוניות שהיא מוכרת בשוק האירופי.

    עיתון תעשיית הרכב 'אוטומוטיב ניוז' מדווח שמנכ"ל ג'נרל מוטורס קוריאה פועל כדי להגדיל את חלקה של שברולט בשוק הקוריאני וגם בשוק האוסטרלי.
    במקביל, לאחר מאבקים באיגודי העובדים, שהסתיימו לאחרונה בסיכום בין הצדדים, יקוצץ מספר שעות העבודה במפעלים השונים מ-20 ל-16 שעות ביום כך שיצמצמו מאד את מספר שעות העבודה היקרות יותר, בלילות. פעולה זו לבדה תצמצם בכ-100 אלף יחידות את סך התפוקה של החברה.

    חלק אחר מתוכניות ההתייעלות של ג'נרל מוטורס כולל את סגירת מפעלי הייצור שלה באוסטרליה ב-2017, מה שפתח כמובן לג'נרל מוטורס קוריאה אפשרות לייצא לא רק לאוסטליה עצמה אלא גם לשווקים נוספים שאליהם מיוצאות מכוניות מאוסטרליה.

    האם יהיו מוצרים לישראל?

    בראיה ישראלית הבעיה היא שגם בקוריאה וגם באוסטרליה נהוגות תקינות מקומיות שונות מן התקינה האירופית, לכן מכוניות שמיוצרות עבורן לא יכולות להימכר אצלנו.
    משנת 2016 ואילך לא יהיו לג'נרל מוטורס קוריאה לקוחות אירופאים, לכן סביר מאד שהם גם לא ייצרו מכוניות עם תקינה אירופית. לישראל אפשר להביא גם מכוניות עם תקינה אמריקנית, לאחר ההתאמות הנדרשות, אבל אם נהיה השוק היחיד שדורש מכוניות "אירופיות" עלול להיווצר מצב שעלות ההתאמה של מכוניות כאלה לדרישות שלנו תגרום להן להיות פחות תחרותיות. במקרה כזה יצטמצם ההיצע הפוטנציאלי של שברולט לשוק שלנו ויוגבל לפלחי שוק של מכוניות גדולות יותר.

    מצד שני, החלטות של יצרני רכב אמריקנים משתנות במחזוריות כמעט קבועה. לא מן הנמנע לכן שעד 2016, או סמוך לאחר מכן, יקום מנהל חדש שחברה שיחליט להפוך את החלטות קודמיו בתפקיד…

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'נרל מוטורס קוריאה מחפשת שווקים חדשים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.