• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    80% מכלי הרכב שנגנבים מפורקים בשטחי הרשות הפלסטינית. יו"ר איגוד המוסכים: למוסכים נגרם נזק של עד 500 מיליון ש"ח בשנה בגלל רכבים שהוכרזו על-ידי חברות הביטוח כ"אבדן להלכה"

    מאז שנת 2006 צומצמו גניבות הרכב בישראל ב-45%. מחירי פרמיות הביטוח, לעומת זאת, ירדו ב-3.5% בלבד. נתונים אלה הוצגו אתמול (ד') על-ידי שמואל מלכיס, נציג איגוד חברות הביטוח, בדיון שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת, אשר החלה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת משרד התחבורה לתקן את חוק הגבלת השימוש והרישום של פעולות בחלקי רכב משומשים, כדי למנוע גניבות רכב. מלכיס טען בדיון שמספר "תאונות הפח" בישראל עלה, וזה משפיע על מספר התביעות, וכתוצאה מכך גם על הפרמיות.

    ניצב משנה אלי מקמל, מפקד יחידת אתגר במשטרה, מסר בדיון ש-80% מכלי הרכב שנגנבים בישראל מועברים לשטחים לפירוק, וחלקיהם משמשים לתיקון מכוניות בארץ.
    יחידת אתגר, אגב, עוסקת במאבק בגניבות רכב ו-35% מתקציבה (כ-7.1 מיליון שח), ממומן על ידי חברות הביטוח. ניצב מישנה מקמל מסר שבשנת 2013 נגנבו בישראל 19,605 כלי רכב, לעומת כ-35,000 כלי רכב שנגנבו בשנת 2006, כלומר צמצום בשיעור של כ-45%. בשנת 1997, שהייתה שנת שיא בגניבות רכב בישראל, נגנבו כ-47,000.

    "ככל שתימנע האפשרות לשימוש בחלקי חילוף שמגיעים מרכבים גנובים", אמר מקמל, "כך תרד המוטיבציה לגניבת רכבים ותעלה רמת הבטיחות".

    לדברי שמואל מלכיס, עמדת איגוד חברות הביטוח היא שהצעת החוק לא צפויה להוביל לירידה בפרמיות הביטוח. לדבריו, מה שיכול להביא לירידה כזאת הוא ירידה במחיר החלפים ובעלויות התיקונים, מפני שלדבריו "שוק החלפים נתון בידי גורמים מונופוליסטים, יבואני הרכב, אשר גובים מחירים מופקעים עבור החלפים וגורמים לייקור הפרמיות".
    מלכיס הוסיף שהצעת החוק כוללת איסור על שימוש בחלפים משומשים לתיקון כלי רכב חדשים, שנמצאים על הכביש פחות משנתיים. עמדת האיגוד היא שזאת טעות שתגרום לבזבוז עצום.

    נציגת משרד התחבורה בדיון, היועצת המשפטית עו"ד שרית זוכוביצקי אור, טענה מנגד שאיסור השימוש בחלפים משומשים לא צפוי לגרום לייקור עלויות התיקון. לדבריה, "הדרך להוזיל חלקי חילוף היא לא באמצעות שימוש בחלקים גנובים, אלא באמצעות הסרת חסמים והגברת התחרות בענף – דבר שמטופל בהצעת חוק רישוי שירותים לרכב".
    עמדה דומה לזו של איגוד חברות הביטוח השמיע גם נמרוד הגלילי, מנכ"ל הארגון להשכרת רכב וליסינג. לדבריו, הצעת החוק מרחיבה את רשימת החלפים שאסורים להתקנה ברכב חדש, והיא פוגעת בחברות הליסינג אשר לא תוכלנה להשתמש בחלפים ממכונית אחת שבבעלותם, שניזוקה בתאונה, כדי להשתמש בהם במכונית אחרת שגם היא בבעלותם.

    מנגד, רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, אמר שלמוסכים נגרם נזק של בין 100 ל-500 מיליון שקלים בשנה בגלל אובדן הכנסות, וזאת כתוצאה מרכבים שהוכרזו על-ידי חברות הביטוח כ"אבדן להלכה" ואשר מתוקנים בשטחי הרשות הפלסטינית.
    לוי הוסיף שהאינטרס של חברות הביטוח הוא לשלם כמה שפחות עבור תיקון כלי רכב, לכן במקרים שונים העריך שמאי שבדק את כלי רכב אחרי תאונה נזק בגובה של 30,000 שקל ואילו החשבונית שקיבלה חברת הביטוח עמד על 1,500 שקל בלבד, והרכב חזר לכביש. "יש פה הון שחור בסדר גודל שאי אפשר להבין", טען לוי וביקש שהמשטרה תחקור את העניין.

    היועץ המשפטי של איגוד השמאים, עו"ד שלמה תוסיה כהן, אמר שחייבת שתהיה התאמה בין דוח שמאי לבין חשבונית התיקון, וכרגע אין נגיעה בין השניים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גנבות הרכב צומצמו ב-45%, פרמיות הביטוח ב-3.5% בלבד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.