Ad

גם למרצדס יש ג'וק: GLA הסדרתית נחשפת בפרנקפורט

מרצדס תציג בתערוכת פרנפורט הקרובה את ה-GLA, מכונית הפנאי הקומפקטית החדשה. אצלנו באמצע 2014
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בחודש אפריל השנה הציגה מרצדס מכונית קרוס-אובר קטנה תחת השם GLA וההגדרה "מכונית קונספט", אם כי לאף אחד לא היה צל של ספק: היצרנית משטוטגרט סימנה לעצמה את פלח השוק של דגמי הקרוס-אובר, ומכונית אמיתית תחת אותו שם וקווי מתאר דומים צפויה בקרוב.

כעת, לקראת תערוכת פרנקפורט, חושפת מרצדס את גרסת הייצור של המכונית ומבטיחה שהשיווק שלה יחל בחודשים הראשונים של 2014.

GLA מבוסס על הפלטפורמה של A קלאס, ולמרות שמרצדס לא מפרסמת בינתיים את נתון אורך בסיס הגלגלים סביר שהוא זהה ל-A עם 270 ס"מ בין הסרן הקדמי לאחורי. עם אורך כולל של 441.7 ס"מ ארוך GLA בכ-12 ס"מ משמעותיים מן ה-A, והוא גבוה ממנה ב-6 ס"מ (149.4 ס"מ). רוחבו – 180.4 ס"מ. נפח תא המטען נע בין 421-836 (עם ובלי קיפול המושבים האחוריים).

GLA הוא התשובה של מרצדס ל"ג'יפוני הפרמיום" כמו X1 של ב.מ.וו, Q3 של אודי או 'קאנטרימן' של מיני, והוא יוצע עם אפשרות בחירה בין שני מנועי בנזין (GLA200  עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש, 156 כ"ס, ו-GLA250 עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמספק 211 כ"ס), ושני מנועי טורבו-דיזל (200 ו-220,  שניהם בנפח 2.2 ליטר ובהספקים של 136 ו-170 כ"ס). כל המנועים יוצעו עם בחירה בין תיבה ידנית (6 הילוכים) לבין אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד (7 יחסים) ומותקנת בהם מערכת עצור והתנע לצמצום זיהום האוויר.

לטובת הפוזה והמיצוב תוצע גם גרסה כפולתה הנעה (4MATIC בלשון מרצדס) ומערכת עזר לשליטה במהירות הנסיעה במורד. גרסאות אוטומטיות של ההנעה הכפולה יציעו בחירה בין מצבי נהיגה שונים בשטח. אנשי מרצדס טרם פרסמו את נתוני מרווחי הגחון וזוויות הגישה והנטישה, אם כי הכלי ממילא לא באמת אמור "לראות שטח" של  ממש.

מבחינת עיצובו החיצוני נראה GLA דומה למדי ל-A קלאס, עם מראה חיצוני עגלגל, קו חלונות צר (שנועד להקנות מראה ספורטיבי דמוי-קופה), ועיצוב כמעט זהה של תא הנוסעים. איבזור הפינוק כולל מושבים חשמליים עם זיכרון, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת תפעול קולית.

אצלנו צפוי GLA במהלך אפריל-מאי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad