• Ad
  • היבואנית של טויוטה תייבא לישראל את יצרנית הרכב הסינית הנועזת והמפתיעה ביותר. בקרוב צפוי מבול של יצרניות סיניות נוספות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הישג אדיר לג'ורג' חורש, יבואן טויוטה לישראל: נחתם הסכם בין קבוצת יוניון, אשר בין השאר מייצגת בישראל את טויוטה – יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, לבין יצרנית הרכב הסינית ג'ילי (GEELY) שנחשבת ליצרנית הסינית הנועזת ומבחינות רבות גם החשובה ביותר כיום בסין.

     

     

    בהודעה לעיתונות שנשלחה הבוקר, ותפסה את ענף הרכב הישראלי בהפתעה, נאמר שקבוצת יוניון "תייבא לישראל את הרכבים של ג'ילי", ושל המותג החשמלי-יוקרתי 'גיאומטרי' (ששייך לקבוצת ג'ילי). כמקובל בקבוצת יוניון, היבוא יופרד מפעילויות אחרות של החברה ויבוצע באמצעות חברה אחות בשם גיאו מובילטי, "אשר צפויה להתחיל בשיווק הרכבים בשנת 2022". שמה של החברה, גיאו, עשוי להדגיש את העובדה שהיא תתמקד בשיווק המותג גיאומטרי.

    כמעט כל יצרניות הרכב הסיניות שייכות, לפחות חלקית, לאחת מממשלות המחוזות בפדרציה הסינית, או היו כאלה בעבר והופרטו. ג'ילי, להבדיל מאלה, היא בבסיסה חברה פרטית וציבורית (מונפקת בהונג קונג משנת 2005) ששולטת במספר חברות ציבוריות אחרות. בדרך זאת השתלטה ג'ילי במהלך 23 השנים האחרונות על יצרניות רכב מקומיות (מכוניות ואופנועים) והגדילה בהדרגה את פורטפוליו המוצרים ומפעלי הייצור שלה, ולימים השתלטה על מספר יצרניות רכב מחוץ לסין, שבאמצעותן השיגה גישה לטכנולוגיה מתקדמת. כיום מפעילה החברה מספר לא מבוטל של מרכזי פיתוח בסין וברחבי העולם, ובין השאר פעילה באוטו-טק הישראלי באמצעות חטיבת CEVT שלה.

    לקריאה נוספת:

    מותג חדש נולד: ג'ילי משיקה את Lynk & Co

    בנזיד עדשים: ג'ילי קנתה את פרוטון ואת לוטוס

    ג'ילי לקחה את שבדיה ועכשיו רוצה את העולם

    שמו את הכסף: ג'ילי הסינית רכשה 10% ממרצדס

     

    קבוצת החברות של ג'ילי מחזיקה בבעלות מלאה ב'וולוו' השבדית וב"מונית הלונדונית", במחצית הבעלות ב'פרוטון' המאלזית ובאמצעותה בחברת 'לוטוס' הבריטית, במחצית הבעלות ב'סמארט', שהייתה בעבר בבעלות מרצדס, ובכ-10% מן הבעלות בדיימלר, בעלת הבית של מרצדס. ג'ילי גם פיתחה מותגי רכב ייעודיים חדשים, בהם Lynk & Co, שמחצית הבעלות בו שייכת לוולוו (ובעקיפין לג'ילי), ו'גיאומטרי'.

    זיכיון היבוא של ג'ילי לישראל נחשב ל"גביע הקדוש" מבין כל זיכיונות היבוא של יצרניות רכב סיניות, אלא שעד היום היה כמעט ברור שהוא "נמצא בידיים" של יבואנית רכב גדולה מאד אחרת. כעת מסתבר ששמועות וספקולציות לחוד, ומעשים לחוד. יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון שיצרניות רכב סיניות לא פועלות באותן שיטות של יצרניות מערביות או יפנו-קוריאניות, ולא מן הנמנע שבעתיד היא תוכל לבחור לעצמה, או לחלק מן המותגים שלה, גם יבואניות ישראליות נוספות.

     

    לדברי קבוצת יוניון, "הסכם שיתוף הפעולה נחתם בשבוע שעבר בטקס וירטואלי שנערך בו זמנית בתל אביב ובהאנגז'ו שבסין. בטקס השתתפו מר אן קונג'וי נשיא Geely Holding Group ונשיא ומנכ"ל Geely, מר נאן שנגליאנג, מנכ"ל Geely International, מר וואנג מו, וסמנכ"ל Geely International. מן הצד הישראלי נכחו מר ג'ורג' חורש, מייסד ויו"ר קבוצת יוניון, מר רן דנאי, מנכ"ל קבוצת יוניון רכב, גב' רוקסן חורש, מנכ"לית יוניון טק-וונצ'רס, מר אייל גולן, מנכ"ל יוניון השקעות, ומר יוסי לוי, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה".

    רן דנאי, מנכ"ל קבוצת יוניון רכב, אמר היום: "אנחנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם קבוצת Geely וגאים על כך שיוניון נבחרה להיות נציגת מותג הרכב הסיני הנמכר ביותר. ההסכם החדש מחזק את הנוכחות שלנו בתחום הרכב החשמלי הצומח, ויאפשר לנו להציע ללקוחות הקבוצה מגוון רחב של מוצרים מצוינים ואטרקטיביים".

     

    המבול בדרך

    לא היינו צריכים להתבשר על חתימת הסכם עם יצרנית רכב סינית מובילה כדי להבין שעידן השיווק בישראל של מכוניות סיניות עומד בפתח. למען האמת, ענף הרכב הישראלי ממתין לרגע הזה בציפיה דרוכה כבר יותר משני עשורים, ובכל שנה נראה שתאריכי היעד מתרחקים והולכים.

    יצרנית הסינית הוותיקה ביותר שמיוצגת בישראל כיום היא SAIC – שהיא גם יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, אלא שמבין לא מעט מותגים שלה היא בחרה עד היום לייצא אלינו רק את המותג MG, רק דגמים בודדים שלו, ובמספרים זניחים בלבד. זה (אך יותר בקטן) גם המצב עם חברת 'גרייט וול' שיובאה למשך זמן מסוים על-ידי 'חברת המזרח'. לפני קצת פחות משנה החלה חברת בת אחרת בקבוצת יוניון לייבא את אחד הדגמים החשמליים של חברת GAC הסינית, מגוואנג'ו (ובקרוב צפויים דגמים נוספים), חברת טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג לישראל, תייבא בשנה הבאה כלי רכב חשמליים של המותג הסיני SERES, ובארץ כבר ממתינים מזה כשנה מספר דגמים חשמליים של JAC MOTOR ממחוז הפאיי שבסין, אשר ישווקו בעתיד על-ידי חברת EV MOTORS.

    למספר יבואניות רכב נוספות, בהן כלמוביל, טלקאר, מכשירי תנועה וקרסו מוטורס יש "ביד" זיכיונות יבוא של יצרניות רכב סיניות אחרות, וכך גם לחברת הליסינג 'שלמה', וחלקן אפילו ייבאו דגמים לתקינה. אלא שבאופן עקרוני ליצרניות הרכב הסיניות לא היה עד לאחרונה עניין רב להשקיע בתקינת רכב אירופאית יקרה, מפני שהן יכולות למכור כל מספר מכוניות שהן מייצרות בשוק הסיני או בשווקים מתפתחים שבהם לא נדרשת תקינת רכב מחמירה.

    ג'ילי, כאמור, תתחיל במקרה הטוב לשווק מכוניות בישראל בעוד יותר משנה, ואלה יהיו מן הסתם בעיקר מכוניות חשמליות. אבל הדינמיקה של דברים בתעשייה הזאת – כפי שראינו בשעתו כאשר החל יבוא רכב מיפן, וכעשור וחצי לאחר מכן עם תחילת הייצוא המאסיבי מקוריאה, היא ש"כאשר יורד גשם הוא נשפך": תחילת מכירה באירופה, ובישראל, של יצרנית אחת עשויה לפתוח את התיאבון של יצרניות מתחרות, והחגיגה תתחיל.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'ילי, יצרנית הרכב הסינית המרתקת – בדרך לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.