Ad
סקודה יטי תמונת צד

בעקבות ספורטאז': סקודה מפחיתה את מחיר יטי

קיה הורידה את הכפפות והחלה לשווק את ספורטאז' עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית ב-135,000 שקלים. השוק נראה שמתחיל להגיב: סקודה הודיעה על הפחתה של יטי ב-4,000 שקלים שמלווה גם בהפחתת אבזור
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

'צ’מפיון מוטורס', יבואנית סקודה, מפחיתה את רמת האבזור בגרסת הבסיס של היטי ומוזילה את מחיר הדגם. זהו הפתרון של סקודה להוזלה הדרמתית במחיר קיה ספורטאז'.

סקודה יטי המחודש הוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה (בספטמבר 2013) והגיע אלינו באפריל 2014. במסגרת החידוש בוצע יישור קו עם השפה העיצובית החדשה של סקודה שעיקרה עדכון החרטום, והוספת אבזור. מכלולים, מנועים, תיבות הילוכים נותרו כשהיו.

בסעיף האבזור נוספו: מחשב דרך (שלא היה בגרסאות הבסיס בעבר), מערכת מולטימדיה מקורית עם צג מגע, בלוטות’, בקרת אקלים מפוצלת חישוקים קלים (16 אינץ’), 7 כריות אוויר ועוד. רמת אבזור ‘אלגנס’ הגבוהה יותר הוסיפה לרשימה: מערכת חנייה אוטומטית, בקרת שיוט, 9 כריות אוויר, שמשות כהות, חישוקי 17 אינץ’, פסי גגון ועוד.

במסגרת העדכון הוזלו כל הגרסאות האוטומטיות בשיעור שבין 2,500 ל-7,000 שקלים כאשר רק גרסת הבסיס הידנית התייקרה ב-6,500 שקלים.

כעת מודיעה היבואנית על הוזלת מחיר, הפעם רק עבור רמת אבזור הבסיסית ('אמבישן') בגרסת ה-1.2 ליטר. מחירה של המכונית בגרסה הידנית הופחת ל-125,000 שקלים ומחיר הגרסה האוטומטית ל-135,000 שקלים. השינוי משקף הפחתה של 4,000 שקלים בשני המקרים. בשאר הגרסאות לא חל שינוי כך שמחיר גרסת 1.2 ליטר ברמת גימור 'אלגנס' ימשיך לעמוד על 145,000 שקלים, מחיר גרסת 1.4 ליטר המשווק בישראל רק ברמת הגימור הגבוהה ימשיך לעמוד על 162,000 (לאחר התייקרות של 2,000 שקלים שחלה תחילת השנה) ומחירה של גרסת ה-1.8 ליטר ימשיך לעמוד על 179,500 שקלים (לאחר התייקרות של 1,500 שקלים בתחילת השנה).

עבור מזדרזים שירכשו סקודה יטי בגרסת אמבישן החודש (פברואר), תינתן הנחה נוספת של 5,000 שקלים, כך שהגרסה הידנית תימכר ב-120,000 שקלים והאוטומטית ב-130,000 שקלים.

אבל ההפחתה לא מגיע ללא וויתור על אבזור וחלק מהאבזור שהצטרף לדגם במסגרת מתיחת הפנים האחרונה, מוסר כדי לעמוד במחיר החדש. כעת רמת אבזור אמבישן לא תכלול יותר בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה.

סקודה יטי חוות דעת

האם עם ישראל יעבור ממשפחתיות לג'יפונים?
בצ'מפיון מוטורס מציינים שההפחתה במחיר מגיעה לאחר שהיצרנית נרתמה למהלך וזאת במטרה להציב את היטי במחיר אטרקטיבי הדומה למחירי סגמנט המשפחתיות.

אין ספק שזהו מהלך ראשון בשוק שבא בעקבות תחילת שיווק ספורטאז' עם מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית ב-135,000 שקלים. למהלך של יבואנית קיה קדמה סובארו שהשיקה בקיץ האחרון את דגם XV עם מנוע 1.6 ליטר (הנעה כפולה), ומחיר של 130,000 שקלים עבור הגרסה הידנית ו-136,000 שקלים עבור האוטומטית. אולם השפעת הצעד של סובארו היתה קטנה יותר, גם בגלל ש-XV מעט קטן יותר מהספורטאז', וגם בגלל ש-XV נמכר במספרים קטנים יותר (כ-1,313 מסירות של XV ב-2014 לעומת כ-3,572 מסירות ספורטאז' באותה תקופה).

גם מיצובישי אווטלנדר נכנס לזירה, ולפני כחודש הצטרף גם דאצ'יה דאסטר. אבל השניים נמכרים בסביבת המחיר הזו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד (בדאצ'יה אין בכלל אופציה אוטומטית ביצור). מיצובישי אאוטלנדר הוא דגם הפנאי הנמכר ביותר בישראל לשנת 2014 עם 4,115 מסירות – כאשר כ-1,300 מתוכן הם מהגרסה הידנית שנמכרת ב-130,000 שקלים. דאצ'יה דאסטר הוא דגם קטן מאאוטלנדר, ובחודש שהוא משווק בישראל נמסרו ממנו 84 יחידות – מרביתם עם מנוע בנזין הנעה קדמית ברמת הגימור האמצעית שעולה 95,000 שקלים.

סביבת מחירים זו קרובה מאד למחיריהן של מכוניות משפחתיות מובילות כמו טויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי i35 ואחרות. מחיר זה קרוב גם לאלה של קרוס-אוברים קטנים כמו ניסאן ג’וק ושברולט טראקס וגם לגדולים יותר כמו סובארו XV ולאחרונה גם קיה ספורטאז'.

אין ספק שהמהלך של 'טלקאר' יבואנית קיה להפחתת הספורטאז', יחד עם המהלכים הקודמים של סובארו, מיצובישי ודאצ'יה מתחיל לתת את אותותיו.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad