• Ad
  • משרד האוצר מבקש את אישור ועדת הכספים להטבה לבעלי רכב צמוד שמצויד בהנעה חשמלית והיברידית-נטענת: המס החודשי ("שווי השימוש") שמשלמים בעלי רכב אלה יופחת ב-1,000 שקלים. במקביל, תוארך הטבה בסך של 500 שקלים שמקבלים בעלי רכב צמוד שמצויד בהנעה היברידית "רגילה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד האוצר העביר לאישור ועדת הכספים של הכנסת תקנות חדשות, שקובעות הטבה לבעלי רכב צמוד שמצויד בהנעה חשמלית או היברידית-נטענת (Plug-in). לפי התקנות, מי שמחזיק ברכב צמוד בעל הנעה חשמלית או היברידית-נטענת יקבל הנחה חודשית בסך של 1,000 שקלים ב"שווי השימוש" – מס חודשי שמשלם כל בעל רכב צמוד בישראל. ההטבה תינתן עד לסוף שנת 2017, ואז ייבחן משרד האוצר את הארכת תוקפה לתקופה נוספת.

    בנוסף, התקנות החדשות מאריכות את תוקף ההטבה שניתנת כיום לבעלי רכב צמוד שמצויד בהנעה היברידית "רגילה". הוראת שעה שהעניקה הפחתה של 500 שקלים בשווי השימוש (560 שקלים במחירי 2015) פקעה בסוף חודש יוני, ובמשרד האוצר מבקשים כעת להאריכה עד לסוף שנת 2017. לפי התקנות החדשות, וכפי שהיה נהוג בעבר, ההטבה בתשלום שווי השימוש תהיה מעתה בסך של 500 שקלים לחודש, ומדי שנה יעודכן גובה ההטבה על-ידי משרד האוצר.

    במכתב ששלח שר האוצר, משה כחלון, ליו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, מובהר כי "בבסיס ההפחתה (בשווי השימוש, ש.ה) עומד עיקרון ניטרליות המיסוי בין רכב בעל הנעה רגילה לבין רכב משולב מנוע (hybrid), כך שבפועל רכב משולב מנוע (hybrid) אשר הינו יקר יותר וחסכוני יותר, מקבל הפחתה בזקיפת שווי ההטבה בסכום שישווה את המיסוי בגין השימוש בו לרכב בעל הנעה רגילה".

    עוד כותב השר כחלון לח"כ גפני כי "מכיוון שהוראת השעה עומדת לפקוע, ובהתבסס על אומדנים עדכניים של מחירי הרכב, הדלק ועלויות האחזקה, מוצע לקבוע הוראת שעה חדשה עד לתום שנת 2017, לפיה תינתן הפחתת זקיפה לרכב משולב מנוע (hybrid) בגובה של 500 שקלים, תוגדל ההפחתה לרכב היברידי מסוג פלאג-אין לסכום של 1,000 שקלים, ותוענק הפחתה לרכב חשמלי בסכום של 1,000 שקלים גם כן".

    יש לזכור כי כלי רכב המצוידים בהנעה חשמלית או היברידית (רגילה ונטענת) זוכים להטבה גם במס הקנייה. כלי רכב חשמליים חייבים במס קנייה בגובה של 8%, כלי רכב היברידיים-נטענים חייבים במס בגובה של 20%, וכלי רכב היברידיים "רגילים" חייבים במס של 30%. זאת, לעומת מס קנייה ממוצע של כ-60% שמוטל על מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית. ראוי לציין כי ההטבה לכלי רכב היברידיים "רגילים" מוגבלת לכלי רכב שמשתייכים ל"דרגת זיהום" 2 בלבד: דרגת הזיהום של כלי רכב שנמכרים בישראל נקבעת לפי נוסחה שקבעו משרדי הממשלה ובהתאם לכמות המזהמים שפולטים כלי הרכב.

    למרות הטבות אלה, נתח השוק של כלי רכב חשמליים והיברידיים נותר צנוע – פחות מ-5% מסך כלי הרכב שנמכרים בישראל מדי שנה. הסיבה העיקרית לכך היא מחירם הגבוהה של כלי רכב שמצוידים בשיטות הנעה חלופיות: עלות הסוללות בכלי רכב חשמליים והיברידיים מייקרת משמעותית את מחירם לצרכן. אמנם לצד מחיר הרכישה הגבוה עומדת עלות שימוש שוטף נמוכה יחסית, שמקורה בעיקר בצריכת דלק נמוכה יחסית, אך המחיר הגבוה מרתיע צרכנים רבים והופך את הרכישה של כלי רכב חשמליים או היברידיים לכדאית עבור מספר קטן של נהגים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בעל רכב חשמלי? קבל הנחה של 1,000 שקלים בשווי שימוש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.