• Ad
  • אל תגידו 'סאנגיונג'. אמרו מעתה: KGM
    החלפת שמה של 'סאנגיונג' פושטת הרגל ל-KG Mobility לא התקבלה בתשואות מסביב לעולם ולכן נבחר שם חדש: KGM
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'סאנגיונג' – "שני דרקונים" בקוריאנית, היא יצרנית הרכב הוותיקה ביותר בקוריאה אבל גם זאת שעברה את המספר הרב ביותר של פשיטות רגל והעברות בעלות. בשנה שעברה, לאחר סאגה ארוכה ומורטת עצבים שבמהלכה כמעט נסגרה ונמחקה מן המפה – היא נחלצה בעור שיניה מסגירה כאשר נרכשה על-ידי הקבוצה התעשייתית הקוריאנית הגדולה KG.

     

    אל תגידו 'סאנגיונג'. אמרו מעתה: KGM

     

    לאחר הרכישה וייצוב ראשוני של החברה החליטו המנהלים החדשים להיפרד לשלום מן השם הוותיק ורב המשמעות אבל להשאיר את הלוגו של החברה, שכולל שתי כנפי דרקון, ולהטביל אותה מחדש תחת השם KGMobility. אלא שכעבור חודשים בודדים של שימוש בשם החדש קיבלו קברניטי החברה משוב צונן מרחבי העולם והחליטו לתקן מהר את הרושם לפני שהוא יתקבע.

    החל מלפני כשבועיים הוחלף השם KGMobility בראשי התיבות הפשוטים יותר: KGM, משהו שעלול להישמע לאוזניים רגישות כמו "GM הקוריאנית".

    שם המותג 'סאנגיונג' הוטבע לראשונה על מכוניות של יצרנית הרכב הקטנה הזאת – שהתמחתה לאורך רוב שנותיה בייצור ג'יפים ורכב מסחרי, רק בשנת 1986. כ-32 שנים קודם לכן, בשנת 1954, הוקמה בקוריאה יצרנית הרכב Ha Dong-hwan Motor Workshop אשר הרכיבה ג'יפים לצבא האמריקני.

    בשנת 1963 התאחדה החברה הזאת עם יצרנית רכב צעירה אחרת, Dongbang Motor Co ולמיזוג של שתי החברות האלה קראו Dong-hwan Motor Co. זה נמשך עד לשנת 1976, כאשר שם החברה שונה ל-Dong-A Motor. בשנת 1984 רכש קונצרן סאנגיונג את החברה הזאת וכעבור שנתיים, כאמור, יצר את תאגיד הרכב 'סאנגיונג מוטור' שעבר שורה של פשיטות רגל עד שהתגלגל, בשנת 2022, לידי KG.

    מוקדם יותר השנה השיקה KG את 'טורס' החדש, קרוסאובר בגודל בינוני שפותח בתקופה שבה סאנגיונג התנדנדה בין חיים למוות, וזה הדגם החדש הראשון שהוטבע עליו הסמל של בעלת הבית החדשה. טורס מונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר ויש לו גם גרסה חשמלית. מעתה והלאה מתכוונת KGM להתמקד בפיתוח וייצור כלי רכב חשמליים ובטכנולוגיות סיוע לנהיגה, ובמקביל לפתח "פתרונות נייידות".

    כאמור, בעקבות המשוב שהתקבל בחברה תושק סאנגיונג מחדש באירופה תחת השם 'KGM', על אף שהחברה עצמה תוסיף להיקרא KGMobility במסמכיה הרשמיים וככל הנראה גם בקוריאה עצמה. לוגו "כנף הדרקון" יוסיף לשמש את המותג בכל רחבי העולם.

    דגם ראשון שיקושט עם שם המותג החדש – KGM – יהיה קרוב לוודאי 'טיבולי' לאחר מתיחת פנים אשר יושק באירופה בספטמבר. מיד לאחר מכן יוצמד השם החדש גם לטנדר 'מוסו', לקרוסאובר 'קורנדו' ולרכב השטח 'רקסטון' – וכל אלה צפויים לעבור מתיחות פנים קלות לרגל האירוע. מיד לאחר מכן יוצמד השם החדש אל מגוון הדגמים החשמליים החדשים שהיצרנית הקוריאנית הקטנה מתכננת להשיק, אחד מהם אולי אפילו השנה.

     

     

    אל תגידו 'סאנגיונג'. אמרו מעתה: KGM

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אל תגידו 'סאנגיונג'. אמרו מעתה: KGM

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.