• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המכונית המשותפת הראשונה לאינפיניטי ולמרצדס תיוצר בבריטניה במפעל שמייצר את קשקאי. תוצע בארץ בסוף השנה

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, בעוד כשלושה שבועות, תחשוף אינפיניטי את גרסת הייצור, או לכל הפחות גרסה מאד קרובה לייצור, של מכונית היוקרה הקומפקטית Q30, וזאת לצד מכונית התצוגה החדשה לגמרי QX30.

    Q30, שמכונית הקונספט הראשונה שניבאה אותה הוצגה כבר בתערוכת פרנקפורט בשנת 2013, תהיה המכונית הקטנה ביותר במגוון הדגמים של אינפיניטי והיא מיועדת בעיקר כדי להגדיל את המשיכה של המותג באירופה.

    Q30 היא פרי שיתוף הפעולה החדש בין קבוצת רנו-ניסאן לבין קבוצת דיימלר-בנץ, יצרנית מרצדס, וזאת לאחר השקת פרויקט משותף קודם לשתי הקבוצות שבמסגרתו מיוצרים שני דגמי הדור החדש של סמארט על גבי פלטפורמה משותפת עם רנו טווינגו החדשה.

    Q30 תתבסס על הפלטפורמה המודולרית הקטנה של מרצדס, שנקראת MFA ועל בסיסה מיוצרות כיום סדרות A ו-B, והיא תונע באמצעות מנועי הטורבו-בנזין וטורבו-דיזל של מרצדס, בנפח 2.0 ליטר.

    קברניטי אינפיניטי מבקשים להתמודד בפלח השוק הגועש של מכוניות פרימיום קומפקטיות, שם יפגשו את ב.מ.וו. מסדרה 1, אאודי A3 וכמובן גם את מרצדס A קלאס. אלא שבמקום לייצר מכונית האצ'בק קונבנציונלית הם עיצבו סוג של מזיגה בין האצ'בק מוגבה ומנופח לבין קרוס-אובר, עם מאפייני קופה וקווים עגלגלים ומנופחים.

    Q30 תיוצר באנגליה במפעל של ניסאן שבו מיוצרים כיום קשקאי וג'וק. לצורך ייצורה נבנה במקום קו ייצור חדש, והמכונית תיוצר עליו כבר מחודש ספטמבר או אוקטובר הקרובים. תחילת המכירה באירופה צפויה במהלך נובמבר ותחילת השיווק אצלנו, בישראל, צפויה מיד לאחר מכן.

    ואיך אפשר בלי קרוסאובר?

    לצד Q30 החדש תוצג בז'נבה מכונית תצוגה חדשה בשם QX30 שמייצגת, למעשה, גרסת מרכב נוספת, יותר "קרוס-אוברית" של Q30.
    שתי המכוניות חולקות פלטפורמה ומכלולים זהים, ושתיהן תיוצרנה על אותו קו ייצור באנגליה, אבל QX30 מוגבהת ומנופחת יותר, פרופיל הקופה שלה מודגש יותר, והיא מיועדת להתחרות במרצדס GLA, אאודי Q3 וב.מ.וו. X1.

    שתי המכוניות חולקות כמובן מאפייני עיצוב דומים, שלא לומר משותפים, כמו למשל פנסים אחוריים שמעוצבים באופן דומה, דלת אחורית שנראית זהה, והשילוב של צמד מפלטים טרפזיים בפגוש האחורי – אם כי אלה מעוצבים באופן מעט שונה ב-QX30.

    אינפיניטי קונספט QX30
    אינפיניטי קונספט QX30

    אנשי אינפיניטי טרם חשפו פרטים מלאים אודות מכונית התצוגה – למעט כמה משפטי מכירה סתמיים שמספרים דברים טובים אודות הלקוחות המשוערים שלהם והקסם המיוחד של קווי העיצוב של המכונית. בסוף השבוע הם חשפו תמונת 'טיזר' ראשונה שלה שחושפת טפח ומסתירה טפחיים, אבל טיזר הוא טיזר והמשך החשיפה ודאי צפוי בקרוב.

    מקורות מקורבים לניסאן מסרו ש- QX30 תיכנס לייצור כחצי שנה אחרי Q30, ומכירתה באירופה ובישראל צפויה לכן בעוד כשנה מהיום.

    תמיכה גרמנית

    מעניין לציין שהמעורבות של מרצדס בפרויקט ה-30 לא מסתכם רק ב"תרומת" הפלטפורמה.
    מרצדס וניסאן יבנו במשותף את מנועי ה-2.0 ליטר, בנזין ודיזל, במפעל בארה"ב, ומרצדס גם מסייעת לאינפיניטי במלאכת הפיתוח והכיול של המכוניות עצמן, וזאת באמצעות צוותים טכניים שלה שפועלים יחד עם היפנים באירופה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אינפיניטי תחשוף בז'נבה את Q30 ואת דגם התצוגה QX30

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.