Ad

אופל מוקה ואדם בהופעת בכורה באוטומוטור 2014

שלמה סיקסט ניצלה את תערוכת אוטומוטור כדי להשיק בישראל את אופל מוקה ואדם. המחירים אינם זולים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אופל השיקה הבוקר בתערוכת אוטומוטור את אדם האופנתית ומוקה – רכב הפנאי הקטן שיתחרה בדגמים כגון ניסאן ג'וק וסקודה יטי.

עבור שלמה סיקסט, יבואנית אופל, המכונית החשובה יותר מבחינת כמויות היא כמובן מוקה. להערכת אילן טל, מנכ"ל משותף ביבואנית אופל, בשנה מלאה ימכרו כ-1,000 מדגמי מוקה בישראל.

אופל מוקה הוצג בתערוכת ז'נבה 2012 וחולק את מרבית המכלולים עם שברולט טראקס ששיווקו בארץ החל לאחרונה. לדברי טל המכלולים העיקריים זהים (פלטפורמה, מתלים, מנוע, תיבת הילוכים וכו'), אך הכיול שונה. "בעוד הטראקס מיועד להיות רכב גלובלי עבור שברולט, מוקה תוכנן וכויל לטעם האירופי ומציע איכות גימור עדיפה." אומר טל. בתחילת הדרך מוקה יגיע אלינו ממפעלי החברה בקוריאה (משם גם מגיע אלינו הטראקס), אולם בהמשך השנה המכונית תגיע אלינו ממפעלי אופל בספרד.

אופל מוקה מציע תא נוסעים בעל מראה שונה מזה שנשקף בטראקס. בנוסף כדי לבדל את אופל מוקה עוד יותר משברולט טראקס, תוצע המכונית ברמת אבזור אחת (עשירה למדי ודומה לרמת האבזור הגבוהה בטראקס) ועם מנוע אחד (שניים בטראקס). הבדלי האבזור היחידים בין מוקה לטראקס הם מערכת מולטימדיה שונה, כאן מקורית של אופל הכוללת גם קישוריות בלוטות', ומערכת בקרת נסיעה במורד שאינה מוצעת בטראקס המשווק בישראל.

כאמור בניגוד לטראקס, מוקה יוצע בארץ עם מנוע אחד בלבד: טורבו-בנזין 1.4 ליטר (140 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים. המנוע ותיבת ההילוכים הם מתוצרת GM וזהים לאלה שבטראקס, אולם לטענת אופל כיול התיבה שונה. דף הנתונים מאמת זאת עם תאוצה מעמידה ל-100 ב-9.8 שניות לעומת 10 שניות בטראקס. המהירות המרבית זהה בשתי המכוניות, 191 קמ"ש. גם נתון צריכת הדלק מעט שונה כאשר מוקה מעט בזבזן יותר ומציע 14.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

מחירו של אופל מוקה הוא היקר ביותר מבין הג'יפונים העירוניים ועומד על 144,990 שקלים, גבוה ב-2,100 שקלים ביחס לטראקס המקביל.

אופל אדם – בחירה בין 23 אפשרויות להתאמה אישית

אופל אדם שנקראת על שמו של מייסד החברה, הושקה בתערוכת פריז 2012. זוהי מכונית עירונית מקטגוריית מיני שתנסה להתברג בתחום הקטנות האופנתיות בין פיאט 500, מיני קופר ואודי A1 מבחינת מראה, אבזור ומחיר.

אדם תשווק בישראל ברמת אבזור אחת גבוהה שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית (זהה למוקה מבחינת התוכנה אך לא החומרה), תפעול מגלגל ההגה, חישוקי 16 אינץ' ועוד. היבואנית מתכננת להציע את המכונית בתפירה אישית עם 23 אופציות בחירה בין צבע גג, מרכב, דיפון פנימי וריפוד ללא תוספת תשלום.

המכונית מוצעת בשלב ראשון עם מנוע אחד: בנזין 1.4 ליטר (85 כ"ס) המשודך לתיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים. ביצועים: תאוצה מ-0-100 ב-12.5 שניות ומהירות מרבית של 176 קמ"ש. צרכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת על 19.6 ק"מ לליטר בממוצע. בינואר 2015 צפויה להצטרף אליה גם תיבה אוטומטית רובוטית (מצמד בודד) ובהמשך אולי גם המנוע החדש שנחשף בתערוכת ז'נבה האחרונה במרץ: שלושה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר שיוצע בשני הספקים – 90 ו-115 כ”ס.

המחיר אינו זול ועומד על 98,990 שקלים. להערכת טל ימכרו כ-150 מדגמי אדם השנה כאשר עם הצטרפות הגרסה האוטומטית רובוטית בתחילת 2015 תהיה קפיצה בכמויות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות