Ad

אדיסון מוטורס תקנה את סאנגיונג הקוריאנית

יצרנית המשאיות והאוטובוסים החשמליים הקוריאנית היא המציעה המועדפת על-ידי כונסי הנכסים של סאנגיונג, ולאחר אישור פורמלי של בית המשפט היא צפויה לבצע בדיקת נאותות אחרונה לפני חתימה על מסמכי הרכישה.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

קבוצת משקיעים דרום קוריאנים בראשות יצרנית הרכב החשמלי 'אדיסון מוטורס' תהיה ככל הנראה הבעלים החדשים של סאנגיונג – יצרנית רכבי השטח והקרוסאוברים הוותיקה שפשטה רגל תחת הבעלות של מהינדרה ההודית.

 

 

לאחר שבחנו מספר הצעות של גופים שונים החליטו כונסי הנכסים של סאנגיונג להמליץ לבית המשפט לפשיטות רגל על קבוצת אדיסון מוטורס כמציע המועדף על-ידם, וגם על ידי יצרנית הרכב. על-פי פרסומים בקוריאה, בתוך כשבוע מהיום יוגש לבית המשפט מסמך רשמי בעניין זה, ובית המשפט צפוי לאשר את הבחירה ולתת את ברכתו למהלך.

חברת הייעוץ EY Hanyoung, אשר ניהלה את תהליך התמחרות עבור בית המשפט, צפויה לחתום עד לסוף אוקטובר, יחד עם סאנגיונג, על מזכר הבנות עם קבוצת אדיסון, אלא שלמרות תחושת ההקלה עדיין לא מדובר בסוף התהליך. רק במהלך חודש נובמבר יתאפשר לאנשי אדיסון לבצע בדיקת נאותות יסודית – לצורך זה יוקצו שבועיים – ולאחר מכן, אם הכל יתנהל כשורה, צפויה חתימה על הסכם רכישת יצרנית הרכב.

על-פי הערכות שפורסמו בקוריאה, הסכום שאדיסון תשלם לנושי החברה עומד על כ-260 מיליון דולר והחברה תגייס לצורך זה, ולצורך ההשקעות הנדרשות, 850 מיליון דולר. בתמורה אמורה קבוצת אדיסון לקבל שליטה מלאה בחברה נקייה מחובות. חלק ניכר מסכום הרכישה – כך נמסר על-ידי אנשי אדיסון – ימומן באמצעות גיוס הון ייעודי ממשקיעים באמצעות הנפקת מניות חדשות של החברה. אנשי אדיסון מאמינים שתהיה להם יכולת להעמיד את סאנגיונג מחדש על הרגליים – בתוך כדי התמקדות ברכב חשמלי – בתוך שלוש עד חמש שנים.

אדיסון היא יצרנית של אוטובוסים ומשאיות חשמליים, ולפני כשנה הכריזה על כוונתה להיכנס גם לתחום הייצור של מכוניות וקרוסאוברים חשמליים. רכישת סאנגיונג היא ללא ספק פלטפורמה מתאימה למטרה כזאת. בלי קשר לאדיסון, סאנגיונג הכריזה בעבר על כונתה להציג עשרה דגמים חשמליים חדשים (כולל כנראה היברידים נטענים) עד לסוף השנה הבאה, 20 דגמים חדשים עד לשנת 2025 ו-30 דגמים חדשים עד לסוף העשור.

באמצע השנה הנוכחית נאלצו מחצית מעובדי סאנגיונג בקוריאה לצאת לחופשה ללא תשלום למשך שנתיים, והעובדים הנותרים נאלצו לספוג קיצוץ משמעותי בשכרם ובתנאים הסוציאליים שלהם עד שהחברה "תעמוד על הגלגלים" מחדש. במקביל הועמד למכירה מפעל הייצור המרכזי של סאנגיונג בעיר פיאונגטאק שממוקמת כ-70 קילומטרים דרומית לסיאול, והחברה מתכוונת להקים מפעל חדש באותה העיר, שיתמקד בייצור כלי רכב חשמליים.

 

 

אדיסון מוטורס היא ספקית האוטובוסים החשמליים הגדולה ביותר של עיר הבירה הקוריאנית סיאול, והמנכ"ל שלה – קאנג יאנג-קווון, הוא מפיק טלוויזיה לשעבר שהפך ליזם בתחום הרכב. קאנג אמר בעבר שהוא רוצה להפוך את סאנגיונג למותג רכב חשמלי מוכר וגדול לפחות כמו טסלה, פולקסווגן וג'נרל מוטורס, ושהוא מאמין שאפשר יהיה להחזיר את החברה לרווחיות על-ידי שילוש היקף הייצור השנתי שלה ל-300,000 כלי רכב, מחציתם חשמלים וחלקם היברידים-נטענים. לדבריו, "טכנולוגיית הסוללה הייחודית של אדיסון תאפשר לסאנגיונג לייצר כלי רכב חשמליים טובים ובעלי יכולת גבוהה יותר". קאנג העריך שעם הסוללות של אדיסון (הכוונה לטכנולוגיה שברשותם, הם לא מייצרים את הסוללות בעצמם), אפשר יהיה להגדיל את טווח הנסיעה של כלי הרכב החשמליים של סאנגיונג מ-300 עד ל-450 ואף ל-800 קילומטרים (בהתאם לגודל הסוללות).

בראיון ל'קוריאה הרלד' לפני מספר חודשים הא אמר: "לא הייתי שוקל לרכוש את סאנגיונג אם לא הייתי מאמין בפוטנציאל שלה. אין שום סיבה לסכן את החברה שלי. אדיסון מוטורס היא חברה תחרותית בתחום שלה ויש לה משקיעים שמעוניינים ברכישת סאנגיונג. אדיסון אמנם לא מוכרת עדיין בתחום המכוניות החשמליות אבל בעבר הציגה תוכניות מאד שאפתניות להתמקדות בשוק היוקרה ולהתמודד ראש בראש מול כלי הרכב החשמליים העתידיים של מרצדס. במקביל היא מעוניינת לפתח גם כלי טייס חשמליים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות