כמעט שלושה חודשים לפני הצגתה הפומבית בתערוכת המכוניות של פרנקפורט, בספטמבר הקרוב, פרסמה הלילה אאודי תמונות ופרטים רשמיים ראשונים של A4 החדשה – המתחרה העיקרית של ב.מ.וו. סידרה 3 ושל מרצדס C קלאס.
הדור החמישי של A4 מבוססת על פלטפורמת MLB Evo החדשה, שגרסה אחרת שלה נחשפה לראשונה עם Q7, ובהמשך ייבנו עליה כל המכוניות הגדולות של קבוצת פולקסוואגן.
לראשונה בתולדות הדגם הזה חושפת אאודי באותה עת גם את גרסת הסדאן וגם את גרסת הסטיישן של המכונית, שתיהן על בסיס גלגלים שארך ב-1.2 ס"מ בלבד.
אורכה של גרסת הסדאן גדל ב-2.1 ס"מ, ללא שינוי בנפח תא המטען שלה, ואילו נפח תא המטען של גרסת הסטיישן גדל ב-15 ליטרים בלבד, ל-505 ליטרים. מידות גרסת הסדאן: בסיס הגלגלים 282 ס"מ, אורכה 473 ס"מ, רוחבה 184 ס"מ וגובהה 143 ס"מ.
אנשי אאודי טוענים שבזכות הפחתה של כ-15 ק"ג במשקל המכונית, ושיפור של עד 25 אחוזים בהספקי המנועים, שופרה גם תצרוכת הדלק ב"עד 21 אחוז".
מערכת המתלים חדשה, עם מתלה אחורי רב-חיבורי ושיפור משמעותי, כך טוענים אנשי אאודי, של רמת הנוחות מחד והתנהגות הכביש מאידך, וגם מערכת ההגה האלקטרו-מכאנית חודשה ומציעה כעת "היגוי דינמי על פי בקשה".
על אף שמדובר במכונית חדשה לחלוטין, על פלטפורמה חדשה כאמור, מעצבי אאודי התאמצו לשמר את העיצוב של הדגם היוצא תוך שהם מדגישים את הקווים הקיימים למראה שרירי, ספורטיבי, ו"גברי" יותר, לדבריהם.
לעומת השינויים המינוריים יחסית בעיצוב הכללי שופרה מאד ה"אריזה" של המכונית – כלומר תכנון תא הנוסעים בתוך המרכב כולו, עם תוספת ניכרת, לדברי אאודי, למרחב הראש והברכיים של כל הנוסעים.
שינויים משמעותיים בוצעו בתוך תא הנוסעים ובסביבת הנהג, עם מסך מגע מרכזי בגודל 8.3 אינטש ואופציה ללוח המכשירים הווירטואלי (שנחשף כבר בפולקסוואגן פאסאט וב- Q7), בגודל 12.3 אינטש. מערכת המולטימדיה כוללת את ממשקי 'אפל פליי' ו'אנדרואיד אוטו' לטלפונים חכמים עם מערכות הפעלה של אפל ואנדרואיד.
מהנדסי אאודי שידרגו את מערכת השליטה המרכזית (המוצלחת ממילא) שלהם – ה-MMI, ולדבריהם כעת אפשר יהיה לתפעל את כל הפונקציות שלה גם מגלגל ההגה.
הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים עוצבו מחדש, ובאאודי טוענים שהם מציעים כעת את מבחר המושבים הקלים הגדול ביותר בקטגוריה.
בכלל, אנשי אאודי מבטיחים כמה שיאים שקובעת המכונית הזאת ביחס לכל מתחרותיה, למשל מקדם הגרר הנמוך ביותר בקטגוריה, מרחב הכתפיים הגדול ביותר, וגם את מגוון אפשרויות הבחירה הגדול ביותר לסוגי החומרים ולצבעים של דיפוני תא הנוסעים, המושבים וסביבת הנהג.
A4 החדשה מוצעת עם מגוון של שבעה מנועים, חלקם חדשים לגמרי לדגם, ואחרים משודרגים ביחס למכונית היוצאת, והם מחוברים אל הדורות החדשים של תיבות הילוכים ידניות ורובוטיות.
מגוון המנועים כולל שלושה מנועי טורבו-בנזין וארבעה טורבו-דיזל, שיספקו בין 150 כ"ס ל- 272 כ"ס ועד 25 אחוזים יותר כוח מן המנועים היוצאים.
מנוע הטורבו-דיזל הבכיר, בנפח 3.0 ליטר, יוצע רק בשילוב הנעה כפולה ועם תיבת ההילוכים האוטומטית קונבנציונלית בעלת 8 יחסי העברה מתוצרת ZF.
חלק עיקרי בבשורה של המכונית החדשה הוא גידול רב במגוון האופציות בתוספת תשלום שמוצעות בה, ואלה כוללות בין השאר פנסי LED, תצוגה עילית, את לוח השעונים הווירטואלי, מערכת ניווט מקורית (באירופה), קישוריות LTE ו'נקודה חמה' של Wi-Fi, וכן משטח טעינה אינדוקטיבי לטלפונים ניידים. לעומת זאת, ההפעלה החשמלית של פתיחת וסגירת דלת תא המטען בגרסת הסטיישן מוצעת כסטנדרט.
כראוי וכצפוי מוצע עם המכונית החדשה מגוון רחב של מערכות בטיחות וסיוע לנהג – חלקן כאופציה בתוספת תשלום – ואלה כוללות כמובן מערכת בלימה אוטונומית והתראת התנגשות, התראת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית שכוללת "סייען פקקי תנועה", סייען חניה, התראת התנגשות עם תנועה צולבת מאחור וזיהוי תמרורים.
מערכת חדשה שמוצעת משלבת את המידע של מערכת הניווט עם בקרת השיוט במטרה להשיג תצרוכת דלק אופטימלית, והיא מאיצה או מאיטה את המכונית בהתאם לתנאי הדרך הצפויים. לטענת אאודי מערכת זו עשויה לצמצם את תצרוכת הדלק ב-10%.