• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם החלטתם שהגיע הזמן להיכנס לסצנת האספנות והתחלתם לחרוש את eBay בחיפוש אחר אקזמפלר מתאים לגיור כהלכה, הרשו לנו להמליץ לכם לחשוב קצת מחוץ לקופסא ולוותר על בחירות טריוויאליות כמו קורבט, מוסטנג או מרצדס SL, אשר כמותן אתם יכולים כבר למצוא בקלות למכירה בארץ במחירים אטרקטיביים אחרי ישור קו מאנשים שייבאו אותן לפני כמה שנים, לחפש משהו רענן  שאי אפשר לראות במחוזותינו בכמויות בכל מפגש רכבי אספנות.

    במידה ואתם גם חובבי מים ותמיד השתעשעתם במחשבה על רכישה של איזו סירה קטנה יש לנו הצעה מיוחדת בשבילכם – Amphicar מכונית פתוחה חביבה למראה ו…בעלת יכולות אמפיביות.

    מסתבר שעל אף שנראה שרבים מאיתנו חלמו על כלי רכב כזה היכול לנוע על הכביש ובמים, ובניגוד למה שראינו בסרטים שגדלנו עליהם כמו "'צ'יטי צ'יטי בנג בנג" וסרטי ג'יימס בונד, לא מדובר בדבר פשוט ליישום ולמעט מספר כלי רכב צבאיים, ה-Amphicar שיוצרה במערב גרמניה בין השנים 1961-1968 היא ככל הנראה המכונית האמפיבית היחידה ביצור סדרתי בתולדות עולם הרכב.

    עוד ב-TheCar:
    הקונטאש שלא מפחדת ממים למכירה
    נסעה על פי הנחיית ה-GPS היישר לתוך אגם
    סיינפלד מכר את אוסף הפורשה שלו במחיר מציאה

    המכונית שהזכירה בתוצרתה רכבים דוגמת הטריומף הארלד שהייתה פופולרית באותה תקופה, נראית במבט ראשון שגרתית למדי, אך בדיקה מדוקדקת יותר חושפת כמה פרטים ייחודיים כמו פרונט שחלקו התחתון זוויתי, תורן לדגל מאחורי המושבים האחוריים, פנס ניווט מקדימה וצמד מדחפים קטן מתחת לפגוש האחורי שמסגירים את יכולותיה הלא שגרתיות לנוע גם במים.

    מעבר לדמיון במראה להארלד הבריטית, ה– Amphicar עשתה גם שימוש במנוע שלה – 4 צילינדרים בנפח 1.2 שהפיק 43 כ"ס, בגרסאות מאוחרות המכונית צוידה במנוע של הטריומף ספיטפייר בנפח 1.5 ליטרים עם 75 כ"ס, עם זאת בניגוד להארלד בה המנוע היה ממוקם בחזית, כאן הוא מוקם מאחור ועשה שימוש בגיר ייחודי שהעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בעת תנועה על היבשה ולמדחפים עם המעבר למים וה– Amphicar למעשה מסוגלת להיכנס ולצאת מהמים באופן עצמאי ללא בעיה.

    עם זאת, על אף שה– Amphicar בהחלט הצליחה להגשים במציאות את החלום של כלי כלאיים לתנועה בים ועל היבשה, היכולות שלה לא היו ממש טובות – לא על האספלט ולא במים והיא הצריכה גם תחזוקה די אינטנסיבית אחרי כל כניסה למים וככל הנראה בשל כך היא לא הפכה ללהיט חופים ובסך הכל רק כ-4,000 יחידות ממנה נמכרו בשנות השישים.

    אבל מאחר שגם יובל שנים לאחר הפסקת היצור, עדיין מדובר למעשה במכונית האמפיבית האזרחית היחידה שקיימת בשוק, ערכה האספני בשנים האחרונות זינק אל על וכיום אקזמפלרים מתפקדים במצב טוב מחליפים ידיים בעבור סכומים הזויים של בין 45 ל-110 אלף דולרים – יותר מהמחיר הממוצע של פורשה 911 SC מקוררת אוויר ובדומה לסכומים שבהם ניתן לשים את היד על פרארי 308 לא רעה ובמידה ומוספים למחיר הרכישה מעבר לים את עלויות ההובלה והמיסוי, מגיעים כאן בארץ הקודש לסכומים מופרחים לחלוטין.

    עם זאת בימים אלה מוצעות ברשת – Amphicar לשיפוץ במחיר נמוך יחסית ואם יש לכם סבלנות, זמן פנוי וידיים טובות זו בהחלט הזדמנות לשים את היד על רכב נדיר, אבל די פשוט מכאנית, בעל ערך אספני ממשי.

    ה– Amphicar המדוברת נמצאת בקנדה והמוכר שפרסם מודעת מכירה בקרייגליסט של מדינית מיין בארה"ב מבקש עבורה כ- 8000 דולרים לפני מיקוח.

    כפי שאתם יכולים לנחש המכונית מצריכה השקעה לא מבוטלת ולצערנו המוכר לא מספק יותר מדי מידע – לא על המצב המכני (אך מציג תמונה של הגיר הייחודי שאכן קיים ברכב), ולא על מצב המרכב (שנראה שלם ולא רקוב במיוחד) ואין ספק שמעבר להשקעה רגילה בפחחות וצבע, נדרשת כאן תשומת לב מיוחדת לטיפול בחלודה, ריקבונות וחורים (לא עם חומר פחחים) מאחר שכל קיצור דרך יכול להפוך את האמפיבית לצוללת כבר במפגש הראשון עם המים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בים וביבשה: מה דעתכם על מכונית אספנות אמפיבית?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.