• Ad
  • תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת
    רגע אחרי שנדמה היה שסיקור תערוכות רכב חלף מן העולם יחד עם התערוכות עצמן – פריז 2024 מחזירה עטרה ליושנה עם לא מעט חדשות וחידושים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת הרכב הבינלאומית של פריז, Mondial de L'Auto, תיפתח בשבוע הבא לקהל וכרגיל, מי שמכינים את ההופעה הנוצצת ביותר במגרש הביתי שלהם הם המותגים הצרפתים.
    יחד עם זאת, קשה לומר "רגיל" כאשר מדברים על תערוכת רכב אירופאית בינלאומית – במיוחד לנוכח התחושה שהתקבלה בחמש השנים האחרונות לפיה תם עידן תערוכות הרכב הגדולות.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    ובאמת, למרות שתערוכת פריז 2024 מנסה לשדר "עסקים כרגיל" – שום דבר לא רגיל כרגע בתעשיית הרכב העולמית בכלל והאירופאית בפרט, ובעיקר לנוכח הלחץ הגדול שלוחצת תעשיית הרכב הסינית והמהמורות בדרכה של מהפכת הרכב החשמלי.

    תערוכת פריז 2024 תיפתח כרגיל ביום עיתונות שייערך ב-14 באוקטובר, ובמשך שבעת הימים הבאים, עד ל-20 באוקטובר, היא תהיה פתוחה לקהל החל ב-0930 בכל בוקר (0900 בסוף השבוע). התערוכה ("כרגיל") מתקיימת ב'אקספו' פריז פורט דה ורסאי (Place de la Porte de Versailles), ומחיר כרטיס הכניסה למבוגר הוא 18 אירו (10 אירו לגילאי 7-15, בחינם מתחת לגיל 7).

    אף יצרנית רכב יפנית לא מכבדת השנה את אזרחי אירופה בנוכחותה וגם מרצדס ויונדאי נעדרות, סטלנטיס מיוצגת באופן חלקי, ולעומת זאת יהיה ייצוג מכובד לתעשיית הרכב הסינית עם BYD, אקספנג, פורת'ינג, GAC , הונגצ'י, סקייוול, וגם 'ליפמוטור' – כיום בבעלות חלקית של סטלנטיס.

    חשיפות חשובות – גם ברמה האירופאית וגם עבור השוק הישראלי – יתקיימו בתצוגות של קבוצות רנו ופולקסווגן, ובאופן כללי אפשר לומר שהנרטיב החשוב בפריז 2024 הוא (עדיין) החישמול.

    בהמשך לסיקור הראשוני שלנו מלפני כחודש וחצי, קבלו את החשיפות החשובות שכדאי לשים אליהן לב בפריז השנה:

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    אאודי

    הדגם החשוב ביותר של אאודי שייחשף לראשונה בפני קהל הוא הדור החדש של Q5 שהוא הדגם הנמכר ביותר של אאודי בעולם כיום.
    לא הרחק ממנו תוצג Q6 E-tron החשמלית – מכונית נוסעים יוקרתית בתורת קופה שנחשפה רשמית מוקדם יותר השנה. זאת החשמלית הראשונה של המותג שמבוססת על פלטפורמת PPE החשמלית-ייעודית החדשה, והיא חולקת אותה עם פורשה מקאן.

     

    אלפא רומיאו

    אלפא לא תציג דגם חדש אבל בכל זאת תחדש מעט עם ג'וניור איברידה, שהיא גרסה היברידית חדשה לג'וניור החשמלית, ותודו שבאיטלקית הכל נשמע יותר טוב, גם כשאומרים "איברידה" ומתכוונים ל"היברידית".

     

    אלפין

    בתצוגה של מותג הספורט-יוקרה המתחדש של רנו יופיעו מספר אבות טיפוס חדשים יותר או פחות אבל הדגם המעניין והחשוב מהם הוא אלפין A390 – מכונית ספורטיבית חשמלית טהורה בתצורת פאסטבק, שאמורה לכוון בול בפוני של פולסטאר 4.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    ב.מ.וו

    גם אצל החברים מבוואריה אין חידושים חשובים ברמת הדגם אבל זה לא אומר שישעמם על הדוכן שלהם. נהפוך הוא. שני רכבי קונספט חדשים נבנו על הפלטפורמה החשמלית החדשה לגמרי שצפויה בקרוב – Vision Neue Klasse X בתצורת קרוסאובר ו-Vision Neue Klasse בתצורת סדאן.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    BYD

    יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם ואחת ממובילות השוק בישראל הבטיחה להשיק בפריז "מוצר אירופי חדש" לצד מותג היוקרה החדש שלה – יאנגוואנג – שנחשף לראשונה באופן פומבי לקראת השקתו האירופאית.
    ה"מוצר האירופי החדש" שמובטח לנו הוא ככל הנראה Sea Lion 07 – ("אריה הים 07" אם תרצו) שנחשף בסין מוקדם יותר בקיץ הנוכחי. דגם זה ימוצב מעל מכונית הסלון החשמלית 'סיל' – שכבר נמכרת בישראל – והוא חולק איתה את אותה פלטפורמה ומכלולים עיקריים.

    תחילת המכירה של 'סיל 07' באירופה צפויה בתחילת השנה הבאה ואז הוא יתמודד מול קיה EV6, פיג'ו E-3008, סקודה אניאק קופה, טסלה מודל Y המחודשת ובקרוב גם מול פורד קאפרי החשמלית.

    הדגם החדש מוצע בסין וצפוי להיות מוצע באירופה בשתי רמות אבזור. לבסיסית יש מנוע אחורי שמספק 227 סוסים (308 בגרסה חזקה יותר) ומקבל אנרגיה מסוללה עם תכולת אנרגיה של 71.8 קילוואט שעה. הגרסה החזקה מציעה שני מנועים שמעבירים יחד לכל הגלגלים 523 סוסים ומוזנים מתוך סוללה עם תכולת אנרגיה של 80.6 קילוואט שעה.

    את הסוללה הקטנה אפשר לטעון בטעינה מהירה בקצב של 170 קילוואט ואת הגדולה אפשר לטעון בקצב מהיר יותר, של 240 קילוואט. שתי הסוללות נטענות (בקצב טעינה מרבי) נ010% ל-80% תוך 25 דקות.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    דאצ'יה

    דאצ'יה מצליחה מאוד במכירות באירופה וזה מוכיח ששוק הרכב זקוק נואשות למוצרים פחות יקרים. אל סנדרו ודאסטר החדשים יצטרף עוד השנה ספק קרוסאובר ספק "רכב שטח" שנקרא 'ביגסטר' ויהיה גרסה מוגדלת של דאסטר.

    דאצ'יה מבטיחה לנו רכב כזה כבר מאז השקת רכב הקונספט הראשון שנושא את התואר הזה, בשנת 2021, אבל בפריז תיתכן סוף סוף החשיפה הרשמית שלו לקראת תחילת מכירה שמתוכננת לתחילת השנה הבאה.
    ביגסטר אמור להציע אופציה משתלמת כלכלית לניסאן קשקאי, פורד קוגה וקיה ספורטאז'.

     

    טסלה

    יצרנית הרכב החשמלי האמריקנית לא חובבת תערוכות רכב ובדרך כלל מגיעה אליהן רק כאשר יש לה משהו חשוב לומר או כשהיא במצוקה. העובדה היא שהפעם האחרונה שראינו טסלה בתערוכה אירופאית הייתה עם ההשקה של 'מודל 3' לפני כחמש שנים, ובתערוכת מינכן האחרונה היא הציגה את מתיחת הפנים של ה-3.
    השנה לא יהיו חידושים אבל יוצג כל מבחר הדגמים ובכלל זה גם סייברטראק.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    ליפמוטור

    אין מה לשוב ולחפור על שיתוף הפעולה המעניין בין 'סטלנטיס' ל'ליפמוטור' הסינית אבל לא מזיק להזכיר שהיצרנית הסינית מתחילה לייצר כלי רכב באירופה וחוזרת אלינו בכוחות מחודשים ותחת יבואנית ותיקה (סמלת, שמייבאת חלק ממותגי סטלנטיס).
    המכירות באירופה ובישראל יתחילו עם המכונית העירונית הקטנה T03 שעברה מתיחת פנים משמעותית, ואחרי יגיע הקרוסאובר המעניין C10. בעקבות שני אלה צפוי להגיע אלינו גם הכוכב של ליפמוטור לתערוכת פריז: הקרוסאובר הקומפקטי החדש B10 שיערוך תצוגת בכורה בפריז.
    B10 מכוון בול בפוני של יונדאי קונה וקיה EV3 והוא בנוי על גבי פלטפורמה חדשה לגמרי וארכיטקטורה חשמלית שישמשו בסיס לדגמים נוספים שצפויים בעתיד.

    מיני

    במרכז התצוגה של מותג היוקרה האופנתי של קבוצת ב.מ.וו תעמוד 'אייסמן' (Aceman) – המכונית החשמלית-טהורה הראשונה של מיני ומי שממוצבת בין 'קופר' לבין 'קאנטרימן' מבחינת ממדים ומיצוב. אייסמן נחשפה כבר בפסטיבל המהירות של גודווד ובתערוכת בבייג'ינג, אבל זאת החשיפה הראשונה שלה בפני קהל אירופאי גדול.
    מצד שני – מנוע הבעירה לא מת ומיני מתמקדץת השנה בגרסאות הביצועים החמות תחת תת המותג הספורטיבי ג'ון קופר וורקס (JCW). בין השאר יש שמועות גם על 'אייסמן JCW'.

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    סיטרואן

    כוכבת התצוגה של סיטרואן היא מכונית תצוגה שמציגה את הדור הבא של C5 איירקרוס.

    במקביל מעודכנת C4 עם מתיחת פנים של אמצע החיים והצרפתים מבטיחים לנו "עיצוב פשוט וקוהרנטי יותר שישקף את הזהות החדשה של המותג". הכוונה כנראה בעיקר לשדרוג החזית עם עיצוב פנסים חדש ועדכוני עיצוב מאחור. מתיחת פנים דומה תעבור גם מכונית ה"כמעט סלון" סיטרואן C4 X, ואפילו סיטרואן 'אמי' – החשמלית העירונית הזעירה שמיוצרת במרורו – תעודכן לקראת יום ההולדת הרביעי שלה.

     

     

    סקודה

    סקודה היא בין היצרניות הבודדות שמשיקות דגם חדש לחלוטין, ומדובר כמובן ב'אלרוק' – המקביל החשמלי של 'קארוק'.
    אלרוק, כמו רוב הדגמים החשמליים של הקבוצה, מבוסס על פלטפורמת MEB של פולקסווגן ויוצע תמורת החל מ-33,000 אירו לפני סובסידיות. מסירות יחלו ברבעון הראשון של 2025.

     

    סקודה סקודה היא בין היצרניות הבודדות שמשיקות דגם חדש לחלוטין, ומדובר כמובן ב'אלרוק' – המקביל החשמלי של 'קארוק'. אלרוק, כמו רוב הדגמים החשמליים של הקבוצה, מבוסס על פלטפורמת MEB של פולקסווגן ויוצע תמורת החל מ-33,000 אירו לפני סובסידיות. מסירות יחלו ברבעון הראשון של 2025.

     

    פולקסווגן

    מחר (ד') צפויה פולקסווגן לחשוף רשמית את הקרוסאובר הגדול שלה, טיירון, שיציע שבעה מושבים. למעשה זאת הגרסה הפולקסווגנית לסקודה קודיאק החדש והעיצוב החיצוני שלו דומה מאוד לדור השלישי של פולקסווגן טיגואן.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

    פורד

    מוקדם יותר השנה חשפה פורד את הרכב החשמלי השלישי שלה – קאפרי – שאמנם מחזיר מתהום הנשייה את אחד משמות המותג האהובים של פורד אבל מצטרף ללהקת הקרוסאוברים הלא נגמרת. זה הדגם השני שפ פורד שמבוסס על פלטפורמת MEB החשמלית של קבוצת פולקסווגן (אחרי 'אקספלורר' החשמלי) והוא מציע טווח נסיעה תיאורטי של עד 627 קילומטרים. פריז תהיה התפאורה לחשיפה האירופאית לקראת תחילת מכירה בעולם הישן.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    פיג'ו

    הבשורה החשובה של פיג'ו בפריז 2024 היא הופעת בכורה של מערכת הנעה חשמלית שתשמש בשלב ראשון את הסדאן הקומפקטית 408 ואת הקרוסאוברים 3008 ו-5008. פיג'ו שואפת להציע טווח נסיעה של עד 700 קילומטרים בין טעינות ב-3008, וכ-690 קילומטרים ב-5008.
    גרסה ארצית יותר של מכונית הסדאן, שנקראת E-408, תציע סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 58.2 קילוואט שעה וטווח נסיעה של עד 451 קילומטרים. גרסה זאת תוצע למכירה עוד השנה.

     

     

    קדילאק

    ליריק החשמלית החדשה כבר נחשפה בארה"ב וכעת מגיעה לצד השני של הבריכה. אנשי קדילאק מבקשים למצב אותה מול מרצדס EQE ואאודי Q8 E-tron ומקווים שהפעם זה יעבוד להם.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    קיה

    הקרוסאובר הקומפקטי החשמלי החדש של קיה, EV3 יערוך הופעת בכורה אירופאית בפריז עם תג מחיר התחלתי של כ-35,000 אירו. אנשי קיה מאמינים שיוכלו למכור כ-200,000 יחידות של אחיו של יונדאי קונה בכל שנה, ונתח לא מבוטל מהם צפוי להתגלגל לאירופה כבר בסתיו הקרוב.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    רנו

    רנו כבר הזמינה עיתונאים לנסיעות מבחן ב-5 החשמלית החדשה שתיחשף לראשונה בפריז במלוא הדרה, אבל זאת לא המכונית האייקונית היחידה שרנו מחליה מחדש כרכב חשמלי.
    כבר בתערוכת פריז הקודמת, לפני שנתיים, רנו הציגה את דגם הקונספט 4Ever Trophy, ומכיוון שבסך הכל מדובר בתרגיל עיצוב נוסף שישתמש בדיוק באותם מכלולים של רנו 5 החשמלית – סביר שלא ירחק היום עד שנראה אותה מתגלגלת.

    אם 4 תהיה נאמנה למקור היא צריכה להיות עממית (גם במחיר), עמידה מאוד ושימושית, אבל מסתמן שהיא תמוצב מול הגרסה החשמלית של ג'יפ אוונג'ר, פיג'ו e-2008 וקיה EV3, לכן אפשר כנראה לשכוח מן הסעיף הראשון ברשימה.

     

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

     

    לקריאה נוספת:

    סוף עידן: מדוע צריך להצטער על מות תערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה?

    פיאט עושה צחוק מתערוכת ז'נבה וכל חובב רכב חייב לראות את זה

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת פריז 2024: אירופה מתחשמלת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.