רנו חשפה אתמול (ד') פרטים ותמונות רשמיים של ספק מכונית האצ'בק ספק מיקרו-קרוסאבר עם שם מעט משונה – 'קוויד', שמצטרף לשמות המקוריים האחרים שלה – קאפצ'ור וקאדג'אר.
קוויד הוא כלי הרכב הראשון של קבוצת רנו-ניסאן אשר מבוסס על פלטפורמת CMF-A החדשה, והמודולרית, של הקבוצה, וזהו חלק מן התשובה היפנו-צרפתית לפלטפורמת MQB של קבוצת פולקסוואגן.
בשנה הבאה צפויה ניסאן להשיק מכונית מיני משלה על אותה הפלטפורמה, תחת מדי מותג ה'לואו-קוסט' שלה – דאטסן. מכונית זו תיקרא – תחזיקו חזק – Redi GO, וגם היא – כמו קוויד – תתמודד על שוק המיני ההודי שבו שולטות כיום סוזוקי אלטו ויונדאי i10.
פלח השוק הזה, שנחשב לדרגת הכניסה לשוק הרכב הארבעה גלגלי עבור אזרחים הודים שמצבם הכלכלי משתפר, אחראי לרבע מן המכירות של מכוניות בהודו.
מידותיה של קוויד הן 368 ס"מ לאורך ו-1.58 ס"מ לרוחב, והיא מונעת באמצעות מנוע בנזין שלושה צילינדרי חדש, בנפח 800 סמ"ק, אשר גם הוא פותח במשותף על-ידי רנו וניסאן. לטענת רנו מדובר במנוע החסכוני ביותר בדלק בקטגוריה שלו.
העיצוב הקרוס-אוברי, ומרווח גחון של 18 ס"מ, הם הערך המוסף שרנו מביאה איתה עם כניסתה לפלח שוק חדש מבחינתה. אבל אם הצלחתם של קשקאי וג'וק מהווה מדד לחיזוי העתיד נראה שגם כאן מדובר בסיפור הצלחה בהתהוות.
'קוויד', לדברי קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, תיוצר בהודו במפעל החדש של רנו-ניסאן בצ'נאי (Chennai), ו-97% מן הרכיבים שלה (98% לטענת ההודעה לעיתונות) מיוצרים בהודו.
רנו מייעדת את קוויד לשווקים מתפתחים והיא תשיק אותו בהודו לקראת אוקטובר הקרוב. בהמשך מיועד השיווק להתרחב גם לרוסיה ומדינות ברה"מ לשעבר, לברזיל, וכמובן גם לשוק הגדול ביותר בעולם – השוק הסיני. נכון להיום אין עדיין תוכניות לשווק את קוויד באירופה, ולכן גם לא בישראל.
לחשיפת 'קוויד' דווקא בשוק ההודי ישנה לא מעט משמעות, וגם הצהרת כוונות מצד רנו, שכן שוק זה צועד צעדי ענק בדרכו להיות שוק הרכב השלישי בגודלו בעולם אחרי סין וארה"ב.
המכונית תוצע, כמובן, עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, ואמצעי הבטיחות שלה כוללים – נא לשוב ולהחזיק חזק בבקשה – אופציה לכרית-אוויר בטיחותית לנהג.
לעומת זאת, קוויד תציע מערכת ניווט אופציונלית ואפילו מסך מגע מרכזי.