אחרי אינספור הבטחות, הרמות, טיזרים ושמיזרים קיה חשפה היום (ג') סוף סוף את הטנדר 'טסמן' – וזה כלי רכב שיכול להרים אותה לפסגות גבוהות מאוד בשוק הדרום מזרח אסייתי חובב הטנדרים, כמו גם באוסטרליה ובמזרח התיכון. אם וכאשר תהיה לו תקינה אירופאית הוא יוכל להיות מעניין גם בישראל. מסירות ראשונות שלו בקוריאה מתוכננות לרבעון הראשון של השנה הבאה.
קיה חשפה את טסמן בתערוכת הרכב הבינלאומית של ג'דה, סעודיה, מפני שמדינות ערב בכלל, וסעודיה בפרט, צפויות להציע לקיה שפע של מזומנים ומכירות. יחד עם זאת, טסמן לא יותיר חותם אמיתי במזרח התיכון לפני שיוכיח את עצמו בקרב, ולכל הפחות יצולם בפוזה של טויוטה היילקס עם נוחבות, חיזבלולים, חות'ים או סתם משגר קטיושות שכונתי.
כמו טויוטה היילקס שאת הראש שלו הוא מבקש, וכמו איסוזו DMAX, טסמן הוא טנדר בגודל בינוני שנועד לשמש בעיקר לעבודה, אבל העיצוב שלו קורץ בעיקר לשוק הפנאי והקלף החזק שלו הן מידות מעט יותר גדולות. מתחרים בולטים נוספים בקטגוריה – מיצובישי טריטון, ניסאן נבארה, פולקסווגן אמארוק, פורד ריינג'ר, מאזדה BT-50 ושארק של BYD.
אין צורך שנתעכב על העיצוב הייחודי של טסמן – התמונות מדברות בעד עצמן, אבל לא מיותר להזכיר את הדגש ששמו אנשי קיה על אחת מנקודות התורפה של טנדרים לעבודה: עיצוב תא הנוסעים.
תא הנוסעים של טסמן נראה ידידותי למשתמש הפרטי עם סביבה שנראית מרווחת ונשלטת על-ידי שלושה מסכים: מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינטש, לוח מכשירים דיגיטלי בגודל דומה ומסך קטן נוסף, בגודל 5 אינטש, לשליטה בבקרת האקלים.
חלק מן הגרסאות יוצעו עם הנעה כפולה, דיפרנציאל ננעל ותיבת הילוכים ליחס העברה נמוך, ותהיה בחירה בין תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה לבין תיבה אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. על ההנעה אחראי מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטר שמספק 277 כוחות סוס ומומנט של 43 קג"מ, או מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרי בנפח 2.2 ליטר שמספק 207 כוחות סוס וכמעט 46 קג"מ של מומנט.
הטנדר בנוי, כראוי, על שלדת סולם והוא יוצע בגרסת קבינה בודדת וגרסת קבינה כפולה. לשלדה מחוברת מערכת מתלים קונבנציונלית של עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן אחורי קשיח שמשוכך על-ידי קפיצי עלים, כושר הנשיאה שלו הוא בין 1,017 ל-1,195 קילוגרם, וכושר הגרירה – עד 3.5 טונות.
מידות משטח המטען האחורי הן אורך של 151.2 סנטימטרים, רוחב של 157 סנטימטרים (למעט המקטע שבין הגלגלים האחוריים שרוחבו 119 סנטימטרים, ועומק של 54 סנטימטרים.
הטנדר הזה לא רק מעוצב עם קריצה למשתמשים פרטיים אלא נולד לתוך עולם מלא בגאדג'טים וציוד משלים – החל מחישוקי גלגלים מעוצבים וכלה במדרגות צד דרך כיסויים ודיפונים שונים לארגז ואפילו גגון מובנה עם אוהל.
לקריאה נוספת:
רשות המסים: האמר חשמלי הוא רכב פרטי
גם הטנדר מתחשמל: טויוטה בעקבות BYD
הטנדר החשמלי של ג'ילי בדרך לאירופה