קופרה, המותג הצעיר והמפתיע מבית קבוצת פולקסווגן, מבטיח למתוח עוד קצת את הגבולות של עצמו בתערוכת מינכן הקרובה, שתיפתח ב-8 בספטמבר.
אנשי המותג הספרדי הפיצו היום (ד') הצצה ראשונה אל מה שהם טוענים שתהיה אחת ממכוניות התצוגה הנועזות בתולדותיהם (הקצרות), והיא נקראת 'טינדאיה' על שמו של על שם הר וולקני באי פוארטו ונטורה שבאיים הקנריים.
טינדאיה תוצג במינכן גלגל לצד גלגל עם הדגם הסדרתי החדש 'ראבאל', שיושק באירופה בשנה הבאה עם תג מחיר של כ-25,000 אירו.
היות שהספרדים לא מראים לנו עדיין את הקונספט עצמו אלא רק עושים טיזינג אז כל שנותר לנו לספר עליו זה שמכונית התצוגה נקראת על שם "הסלע בגוון הנחושת שמהדהד את החתימה של קופרה, בשעה שהצורה הגולמית שלו מתחברת לחומרים ולמרקמים של שפת העיצוב שלנו".
תמונות הטיזר הראשונות חושפות עיצוב פנים קיצוני שמזכיר את הקונספט DarkRebel שהוצג לפני שנתיים וכולל גלגל הגה מסוג "יוק" סטייל טסלה, קונסולה מרכזית בסגנון של טווסקאן החשמלי, וכמובן מושבים בעיצוב ספורטיבי.
קופרה מתארת את הקונספט כ"ביטוי מקסימלי של התמקדות בנהג תוך הצעת חוויה ייחודית שמשפרת את רגשות הנהג" ואם גם לכם זה נשמע בדיוק כמו מה שאתם הייתם אומרים על קונספט שאתם עדיין לא רוצים לחשוף אלא שרק ידברו עליו פעם אחת נוספת לפני זה – אז אתם כמובן צודקים.
אז למה בכל זאת אנחנו מספרים לכם על משהו שעוד אין מה לספר עליו?
ראשית לכל כדי שתפתחו יומנים ותסמנו את ה-8 בספטמבר, וזה למרות שתערוכות רכב בימינו הן כבר לא ביג דיל, ושנית מפני שקופרה ממשיכה להפתיע ולחדש, שלא לומר לרגש, כאילו שהיא לבד צריכה להילחם במבול העצום שממוטר עלינו מסין.
בתכל'ס לא משנה אם קופרה רק מבטיחה לספר על "החשיבות של הקשר הרגשי בין האדם למכונה" או שהיא גם תעשה עם זה משהו – מעצם העובדה שהיא ממוקדת בבניית מכוניות לנהיגה היא ראויה לכל שבח. אגב, כדאי לשאול את קופרה איך מתיישרת ההבטחה שלהם לקשר רגשי עם מכונית יחד עם הגה שלקוח ממטוסי מלחמת העולם הראשונה, אבל נעזוב את זה כרגע.
טינדאיה עוצבה בהתאם לפילוסופיה של מנכ"ל סיאט וקופרה, וויין גריפית'ס וזה בטח יהיה נושא שיחה בפני עצמו בתערוכת מינכן: כולם ינסו להסביר את עזיבתו הפתאומית ולספר מה זה אומר מבחינת המותג הצעיר.
מכל מקום, הספרדים ממשיכים ואומרים שהעיצוב החיצוני של טינדאיה מייצג את "השלב הבא" בשפת העיצוב החיצונית של קופרה, שמתאפיינת בחזית דמוית "אף כריש" או "מקור" בולט, שבכה רחבה יותר וחתימת תאורת LED עם אלמנטים משולשים.
הבוז לאוטונומיה!
פילוסופיית "אין נהגים, אין קופרה" היא מתקפת-נגד מסחרית ופילוסופית של קופרה על נרטיב אופנתי בתעשיית הרכב שמקדם אין סוף מערכות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית.
קופרה בונה לעצמה נישה כמבצר האחרון של הנהג האנושי, עם תא נוסעים שמעוצב כדי לשרת ולפנק את חובבי ההגה והנהיגה ואת מי שרוצים לאחוז בהגה. למעשה, כל אלמנט בתא הנוסעים של טינדאיה – החל ב"עמוד השדרה" האופייני והמושבים הנמוכים וכלה בשימוש בחומרים רכים ומתקדמים, שחלקם מודפס במדפסות תלת מימד, מבטיח למקסם חיבור בין נהג למכונה ולפעולות הנהיגה. זה ממצב את קופרה כמפלטם האחרון של מי שמאמינים שנהיגה צריכה להישאר חוויה מרגשת.
ברמה היותר מעשית – קופרה תציג במינכן את ראבל – דגם הכניסה החדש שלה שמבוסס על אותה פלטפורמה שעליה תיבנה גם פולקסווגן ID.2 שצפויה באירופה עם תג מחיר של כ-25,000 ליש"ט (כ-120,000 ש"ח). זה יציב בידיה מתמודד ראוי לדגמים הסינים הזולים יותר.
לקריאה נוספת:
תביעה ייצוגית: קנו MG חדשה, ניסו למסור להם ישנה
המדריך למספר השלדה: גלו את כל מה שאפשר לדעת על הרכב שלכם
הנה זה קורה: פורד מזנקת לעידן החשמלי