• Ad
  • פיאט מציגה הצצה אל גרנדה פנדה
    במקביל לדור השלישי של פנדה, שהושק לפני 13 שנים ויישאר באולמות עוד 3 שנים, "משפחת פנדה" תלד בן או בת בכל שנה עד 2027
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיאט חשפה בסוף השבוע תמונות ופרטים ראשונים אודות 'גרנדה פנדה' – אחת האחיות במשפחת 'פנדה' המחודשת שתוצע למכירה באירופה החל מן השנה הבאה.

     

    פיאט מציגה הצצה אל גרנדה פנדה

     

    פנדה הוא אחד משמות המותג החביבים והאהובים בהיסטוריה המודרנית של פיאט החל משנת 1980, והדור השלישי שלה, הנוכחי, יוסיף להיות מיוצר ולהימכר לכל הפחות עד לשנת 2027. המשמעות היא ש"משפחת פנדה החדשה" לא ממש מחליפה את הפנדה הנוכחית, שהוצגה לראשונה לפני 13 שנים ונמכרה לפרקים גם אצלנו, בישראל.

    משפחת פנדה החדשה מבוססת על פלטפורמת STLA החדשה של סטלנטיס, שעליה בנויה, למשל, סיטרואן C3 ו-eC3, וזאת פלטפורמה שהונדסה מראש כפלטפורמה היברידית (או, אם תרצו – כפשרה) שמסוגלת לקבל מערכת הנעה חשמלית או מערכת הנעת בעירה או הנעה היברידית.

    גרנדה פנדה היא האחות (או האח, או הא-בינרי) הראשונה במשפחה שתלד בן או בת נוספים בכל שנה מעכשיו ועד לשנת 2027. אנשי פיאט מדגישים את העובדה שמדובר בקרוסאובר לקטגוריית הסופרמיני (פלח B) וזאת מכונית באורך קצר מ-4 מטרים (3.99 מטרים) לעומת ממוצע האורך בפלח השוק הזה, שעומד על 4.06 מטרים.

    בתוך החלל הריבועי והיעיל הזה מוצבים חמישה מקומות ישיבה, ואנשי פיאט מזכירים שהמשפחה והדגם עוצבו בטורינו, איטליה – "עיר הבירה" של פיאט, בסטודיו Centro Stile של החברה.

    המכונית, שמתגלגלת על חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש, מאופיינת בעיצוב נעים שמשלב מראה עדכני עם נגיעות רטרו שנועדו להזכיר את הדור הראשון, המיוחד ביותר, של האיטלקיה הקטנה, וגם "את חלונות חזית מפעל 'לינגוטו' ההיסטורי של פיאט", בטורינו. מיותר להזכיר שמדובר בעיצוב קרוסאוברי מוגבה ואופנתי.

    פיאט עדיין לא פרסמה פרטים או תמונות של תא הנוסעים ועיצוב הפנים, וחשוב יותר – גם לא פרסמה את המפרטים הטכניים של גרסאות הייצור. ככל הנראה לא צפויה גרסה כפולת הנעה קונבנציונלית אך תיתכן הנעה כפולה היברידית.

    סביר מאוד שהיצע מערכות ההנעה יקביל לזה של סיטרואן C3, כלומר שמערכת ההנעה החשמלית תניע את הגלגלים הקדמיים ותספק 111 כוחות סוס וטווח נסיעה צנוע של כ-200 קילומטרים, ואילו גרסת הנעת הבעירה העיקרית תקבל את הדור השלישי של מנוע 'פיורטק' 1.2 של פיז'ו-סיטרואן שיספק 100 כ"ס ולצידה תוצע מערכת היברידית "מתונה" עם אותו מנוע בגרסה אטמוספירית והספק דומה.

    למשפחת פנדה החדשה יש תפקיד חשוב באסטרטגיית הדגמים של פיאט, בהנחה שהיא מתכוונת להמשיך להוביל את שוק המכוניות העממיות והקטנות באיטליה ואולי אפילו באירופה. בשונה מדגמי 500 ו-600, שהן אמנם מכוניות מסה שנועדו להימכר במספרים גדולים אבל מכוונות בעיקר לחובבי עיצוב, משפחת פנדה תהיה "מכונית התקציב" של פיאט, כלומר שזאת אמורה להיות קניה רציונלית ושימושית.

     

    פיאט מציגה הצצה אל גרנדה פנדה

     

    כפי שפרסמנו בפברואר השנה, המוטו של משפחת פנדה החדשה הוא "פונקציונליות עם כיף", והדגמים האלה יחליפו את דגם הסדאן הקומפקטי 'טיפו' שמיועד לשווקים מתפתחים ואת 'סטראדה' – הטנדר הקטן שפיאט מככבת איתו בדרום אמריקה.

    בנוסף ל"התחשמלות", וכדי למצוא לעצמה מקום בתוך שפע מותגי סטלנטיס – פיאט תתמקד בפונקציונליות, שימוש בחומרים ממוחזרים, עיצוב פנים פשוט ויעיל שאפיין את פנדה המקורית כבר לפני 4 עשורים ולא פחות חשוב: מחירים עממיים. כ-80% מן הרכיבים בכל ארבעת הדגמים החדשים יהיו זהים, וזה אמור לסייע לפיאט לעמוד ביעדי יעילות הרכב והייצור ולהשיג מחירים תחרותיים.

     

    לקריאה נוספת:

    המכוניות ממרוקו המדבקה מאיטליה: ממשלת איטליה מורידה לפיאט את הדגל

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיאט מציגה הצצה אל גרנדה פנדה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.