חשבתם שעסקת סאנגיונג – אדיסון מוטורס נחתמה ונסגרה ושיצרנית הרכב הקוריאנית הקטנה עוגנת סוף סוף בחוף מבטחים? אז בואו נחשוב על הכל מחדש. מסתבר שהעינוי הסיני של סאנגיונג לא נגמר עד שהוא מסתיים, וגם לאחר מכן ייתכן שצפויות לנו הפתעות נוספות.
בסוף השבוע שעבר הצביעו רוב הנושים של סאנגיונג כנגד מתווה הרכישה של החברה אשר הוגש לבית המשפט לפשיטות רגל בסיאול, קוריאה, והם דורשים לפתוח מחדש את מכרז הרכישה של החברה ולנסות למצוא רוכשים חדשים. כל זה מתרחש כחודשיים לאחר שנדמה היה שהסכנה שמרחפת מעל ראשה של סאנגיונג שככה, ועסקת הרכישה על-ידי אדיסון מוטורס יוצאת לדרך. כעת מסתבר, לטענת הנושים, שאדיסון לא הצליחה לגשר על הפערים איתם בנוגע למתאר הרכישה.
נושי סאנגיונג מתנגדים בתוקף למתאר שהציעה אדיסון לפיו הם מוכנים לפרוע במזומן רק 1.75% מסך החוב, אשר עומד על 554.5 מיליון דולר, ולהמיר את 98.25% הנותרים למניות בחברה. נתח הארי של חובות סאנגיונג הוא למי שהייתה בעלת הבית בחברה, מהינדרה, ולחברת Seoul Guarantee Company אשר הלוו לה כספים אבל אין להם זכות הצבעה. יחס ההחזר בפועל שמוצע להם עומד על כ-6% והיקף הבעלות העתידית שלהם בחברה המאוחדת יהיה פחות מ-5%. בנוסף, סאנגיונג חייבת מאות מיליוני דולרים לעובדים שלה, והיקף הגיוס המתוכנן שלה לא מכסה אפילו את החוב הזה.
אם לא די בכך – בין הנהלת סאנגיונג להנהלת אדיסון התגלו חילוקי דעות אודות השליטה בפועל בחברה הנרכשת, ולזכויות הניהול, וגם לגבי היקף הטכנולוגיות שבבעלות סאנגיונג אשר יהיו שייכות בפועל לאדיסון, וזו תוכל לעשות בהן שימוש מבלי לשלם תמורתן.
תוכנית שיקום מפורטת אשר כוללת את התשלומים לנושים מחד, ואת התוכנית העסקית המתוכננת לסאגניונג מאידך – ובכלל זה גם היקף ההשקעות המובטחות בחברה, אמורה הייתה להיות מוגשת לבית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה עד ל-1 במרץ, כלומר לפני כשבועיים, ולצורך אישורה נדרש האישור של 66% מן הנושים. נכון להיום קיבלו את המתווה המוצע רק 20% מן הנושים ו-80% מהם מתנגדים לו.
דובר מטעם אדיסון מוטורס הגיב לדברים ואמר ש"שני הצדדים מסכימים שסאנגיונג מוטורס חייבת לחיות, ולכן נמשיך לנהל משא ומתן".