יוניון מוטורס, יבואנית לקסוס מתחילה בשיווק RC F, מכונית הקופה שתתחרה בב.מ.וו M4, אאודי RS5 ואחרות. מחירה עומד על 689,000 שקלים – זול במעט ממחיריהן של המתחרות הגרמניות. עבור היבואנית מדובר בכניסה לנישה חדשה של מכוניות ספורטיביות.
לקסוס RC הוצגה בתערוכת טוקיו בסוף 2013 ושיווקה החל בשוק הביתי במחצית השניה של 2014. הדגם מבוסס על פלטפורמת IS וכולל שלושה מנועים: RC350 עם מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר, RC300h עם מנוע כלאיים המשלב בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי ו-RC-F עם מנוע 5.0 ליטר. באופן מעניין הגרסה הראשונה להגיע לישראל היא הגרסה הבכירה ביותר כאשר האחרות צפויות להגיע גם כן במהלך 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=dmefKNOnLqw
ל-RC F מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר שמפיק 477 כ"ס ומומנט של 54 קג"מ ב-4,800 סל"ד. זהו מנוע ה-V8 יחיד של לקסוס הפועל בשני אופנים שונים: מחזור בעירה רגיל ומחזור אטקינסון בשיוט (בדומה לשאר דגמי הכלאיים של לקסוס וטויוטה). מחזור אטקינסון משפר את הבעירה וכתוצאה מכך את תצרוכת הדלק על חשבון הביצועים שבמקרה של ה-RC F מרשמים לכשעצמם: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-270 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה עומדת על 9.3 ק"מ לליטר בממוצע.
הכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת אוטומטית בעלת שמונה הילוכים בעלת שישה מצבי פעולה ('אקו', רגיל, ידני, שלג, ספורט S וספורט S+) ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן. בתוספת תשלום ניתן יהיה להזמין את המכונית עם מערכת 'Torque Vectoring' (TVD) שמאפשרת לנהג לשלוט על התנהלות הדיפרנציאל באחד משלושה מצבים: רגיל, סלאלום ומסלול.
גרסת F מציעה איפור מעט אגרסיבי יותר ביחס לדגמי RC רגילים הבא לידי ביטוי בפגושים בולטים, מפלטים מודגשים וחישוקים גדולים יותר. אצלנו תוצע המכונית עם מערכת מולטימדיה ומסך 7 אינץ' (שלה גם תצוגת כוחות G, זמני הקפה וכו'), דיפון עור, מושבי עור עם כיוון חשמלי ואפשרות אוורור וחימום, חלון גג נפתח, תאורת לד מלאה, מצלמת רוורס, חישוקי 19 אינץ', ספויילר אחורי שמרומם ב-80 קמ"ש ועוד.