תשע שנים לאחר השקת הגרסה הראשונה שעליה מבוסס לנד רובר ריינג' רובר הנוכחי חשפה הלילה (שלישי 26 באוקטובר) היצרנית הבריטית את הדור החמישי של ספינת הדגל של המותג. ריינג' רובר החדש בנוי הפעם על פלטפורמת MLA-Flex החדשה והמודולרית, כלומר שמדובר בדגם חדש לחלוטין בכל רמ"ח אבריו.
פלטפורמת MLA-Flex, שבנויה בעצמה מאלומיניום, מפחיתה מאוד את המשקל העצמי של ריינג' רובר החדש ומכינה אותו לגרסה החשמלית הטהורה שתושק באחור אופנתי, רק בעוד שלוש שנים. עד אז תשמש הפלטפורמה הזאת את כל הדגמים העתידיים של יגואר ולנד רובר שיושקו בשנים הקרובות, החל ביגואר XE וכלה בכל גרסאותיו של ריינג' רובר. ריינג' רובר החדש מוצע עם שתי גרסאות של אורך בסיס גלגלים – קצרה וארוכה – ובהתאם לצורך ולאפיון של הלקוח אפשר לקבל אותו עם תצורת 4 מושבים מפנקת במיוחד או תצורת 5 מושבים קונבנציונלית יותר. מי שאוהב לארח יכול לבחור בגרסת 7 מושבים.
כמובן שהדבר הבולט ביותר, אם כי כבר לא מפתיע אחרי 'דיפנדר' החדש, הוא בחירת מנהלי ומעצבי לנד רובר לזנוח את העיצוב הקלאסי ולבחור בעיצוב, איך לומר? "פרוגרסיבי" יותר. מקדם גרר אירו דינמי מרשים של 0.30 Cd הוא כנראה אחת התוצאות המועילות של העיצוב החלקלק הזה, אבל מותר לשער שיש מי שיעופו עליו ויש מי שירחקו ממנו.
גם בסעיפי מכלולי המתלים וההנעה יש חידושים, בהם סרן אחורי ומתלה רב-חיבורי מהונדסים מחדש, מתלי אוויר אקטיביים מתקדמים, ואלקטרוניקה שיודעת לקשר בין רעיונות שהיא מקבלת ממערכת הניווט לבין הכנת המתלים למה שהם עתידים להתמודד מולו. בחגיגה הספציפית הזאת לוקחים חלק גם בקרת השיוט האקטיבית וגם מערכת הסיוע להיגוי.
אין צורך לומר שהנעה לארבעת הגלגלים הינה סטנדרטית, זה נשמע כמו המובן מאליו, אבל מה שאולי קצת יותר חריג בעידן הפוליטיקלי-קורקט הנוכחי הוא שמה שאחראי להנעת הגלגלים הוא מנוע שישה צילינדרי בשורה בנפח 3.0 ליטרים, אשר אמנם מוצע גם עם מערכת היברידית, ויותר מכך: למי שלא מסתפק בקטנות מוצע גם מנוע V8 עם שני מגדשי טורבו בנפח 4.4 ליטרים שנקנה מב.מ.וו.
מי שיבחר במנוע ה"צנוע" ייאלץ להסתפק ב-400 סוסים בריטים שבועטים כ-56 קג"מ, ומי שמרוקן את כל הקופה יקבל 530 כוחות סוס גרמנים ומומנט של כ-77 קג"מ. מכירים מקומות שלא מכבדים יותר כניסה של כלי רכב שמונעים במנועי דיזל? אז תשתדלו שלא להגיע אליהם עם גרסאות D300 ו-D350 שמונעות באמצעות מנוע הטורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר. אלה מספקות 300 ו-350 כוחות סוס בהתאמה.
כדי להרגיע את מחבקי העצים מציעה לנד רובר גם שתי גרסאות היברידיות-נטענות שהחזקה בהן משלבת מנוע חשמלי שמספק 143 סוסים חשמליים אל מנוע השישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר. המנוע החשמלי מוזן מסוללה חשמלית גדולה ומרשימה עם תכולת אנרגיה של 38.2 קילוואט שעה, וגרסה זאת מספקת יחד 510 סוסים שמאיצים את אוניית הדגל מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות בלבד. מה שיותר מרשים: הבריטים מבטיחים טווח נסיעה של 80 קילומטרים על חשמל בלבד. מי שמסתפק בהיברידית-נטענת הפחות יקרה יתגלגל עם 440 כוחות סוס "בלבד".
כרגיל אפשר לכתוב ספר על ארבע רמות האבזור של ריינג' רובר החדש, שנקראות (כרגיל) SE, HSE, אוטוביוגרפי ו-SV, אבל נחסוך את זה מכם עד לשלב שבו תתייצבו בעצמכם באולם התצוגה, ואם במקרה ייצא לכם לחנות לצד אחד כזה שימו לב שהוא מתגלגל על חישוקים שיכולים להגיע לקוטר של 23 אינטש ולגזול שטח כביש של בין 505.5 סנטימטרים ועד ל-525.8 סנטימטרים. אורך בסיס הגלגלים: 3 מטרים בגרסה הקצרה, 3.2 בגרסה הארוכה.
במקביל להצגה הרשמית פתחה לנד רובר את ספרי הזמנות לריינג' החדש, והיא מבטיחה אספקה של כלים ראשונים באביב 2022.