כשש שנים לאחר הצגת הדור הראשון (אוקטובר 2007) של i10 חושפת יונדאי את הדור השני של המכונית וכפי שעינכם רואות זו מכונית מיני שונה מהותית מבעבר. מבחינה עיצובית יונדאי מחזקת את הקשר המשפחתי ומציגה פרופורציות אחרות ומראה אגרסיבי יותר.
נראה שפיטר שרייר, מעצבה המוערך של קיה, אשר מונה גם כראש מחלקת העיצוב של יונדאי בתחילת 2013, החליט לחזק את קו העיצוב הנוכחי של יונדאי (שמכונה על-ידם 'פיסול זורם', Fluidic Scuplture), ולא לשנותו.
i10 החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, שלדברי יונדאי משלבת בולמי זעזועים אחוריים בגיאומטריה חדשה, במטרה לשפר את רמת הנוחות. נפח תא המטען גדול כעת בכ-10% ועומד על 252 ליטר, ואורך בסיס הגלגלים גדל בחצי ס"מ (ל-238.5 ס"מ) וזהה כעת לזה של קיה פיקנטו. שאר המידות החשובות גדלו באופן יותר משמעותי: 8 ס"מ תוספת לאורך (366.5 ס"מ) ו-6.6 ס"מ לרוחב. המכונית נמוכה כעת בחצי ס"מ (ועומד כעת על 149 ס"מ), ובסך הכל ממוקמת המכונית בין הגדולות בקטגוריית המיני.
בהודעה לעיתונות מספרת יונדאי על שיפור ברמות הבטיחות, נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים והאיבזור, אבל לפי שעה טרם הציגה את תא הנוסעים או תארה את תכולתו. יונדאי גם לא מדווחת בינתיים אלו מנועים יניעו את העירונית החדשה, אולי כדי להשאיר חלק מהמידע החשוב לחשיפה הרשמית של המכונית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בספטמבר, מועד סמוך לתחילת השיווק של המכונית.
בשונה מן המכונית היוצאת, אשר מיוצרת בהודו (ומשם מגיעה אלינו) ובמלזיה, החדשה תיוצר באיזמיר, טורקיה – מפעל שמספק לישראל את i20.
אצלנו צפויה i10 בסוף הרבעון הראשון של 2014. מחירה טרם פורסם.