מעבר לכל הסופרלטיבים שהורעפו על מכוניותיה, טסלה ללא ספק זכאית גם לתואר "יצרנית הרכב הכי ידידותית לסביבה" עם ממוצע של אפס פליטות מזהמים בכל דגמיה.
עם זאת, כיצרנית הפונה לקהל הפרימיום, מושבי עור הם סטנדרט ברכביה.
אמנם לא כל מחבק עצים הוא גם פעיל של זכויות בעלי חיים, אך בשנים האחרונות, לאור עליית המודעות לצמחונות, לטבעונות ולאכזריותה של תעשיית גידול בעלי החיים במשקים, יותר ויותר אנשים החליטו לוותר על הסטייק בצלחת והחלו גם להביע רתיעה מריפוד עור במכוניות.
במודל S טסלה אמנם מציעה אופציה, בהזמנה מיוחדת, של ריפודי מושבים מבד והגה בציפוי חומר דמוי עור, אך הבחירה בגימור זה פוגמת מאוד במראה הכללי של הקבינה.
בפגישת בעלי המניות של טסלה ביוני האחרון גברת בשם סטפני דאונס, פעילה ב-PETA ובעלת מניות ביצרנית הרכב מעמק הסיליקון, פנתה אל המנכ"ל אלון מאסק וביקשה ממנו שיסביר לה מדוע טסלה, שדואגת כל כך לסביבה, לא מציעה רכב חשמלי שתהליך ייצורו לא כלל אכזריות כלפי בעלי חיים.
מאסק הבטיח לבדוק את הנושא והורה לאנשי מחלקת עיצוב תאי הנוסעים בחברה לשתף פעולה עם PETA כדי למצוא את הפתרון הנכון בין מראה יוקרתי לבין חמלה כלפי בעלי החיים.
שיתוף הפעולה נשא פרי והשבוע התבשרנו על גרסה טבעונית למודל X החדשה שתציע ריפודים מחומר דמוי עור סינטטי בגוון בהיר שיראו דומים מאוד למקור ובניגוד לסקאי או לויניל, לא יגרמו להזעת יתר.
מסתבר שטסלה לא לבד ובשנים האחרונות גם יצרני יוקרה דוגמת ב.מ.וו ומרצדס החלו להציע ריפודים דמויי עור איכותיים במראה משכנע, בעקבות דרישה מהשטח.