ב-29 באוקטובר השנה, ביום העיתונות הראשון של תערוכת טוקיו, צפויה טויוטה לחשוף מכונית תצוגה שתרמוז על מהפך היסטורי והיסטרי בדגם החשוב ביותר בתולדותיה. טויוטה קורולה, הדגם הנמכר ביותר של טויוטה לאורך השנים בעולם וגם בישראל, וגם דגם הרכב הנמכר ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב – עומד בפני מהפך חסר תקדים.
טויוטה עדיין לא חושפת פרטים מלאים אודות הדור ה-13 של קורולה וכנראה גם לא תיתן את כולם בסוף החודש הקרוב, אבל די בעיצוב הנועז של מה שנראה כמו דגם התצוגה הצפוי כדי לומר שמה שהיה הוא לא מה שיהיה.
בסבירות רבה, כפי שאפשר להסיק מהימצאותה של דלתית לשקע טעינה בקדמת הרכב, לקורולה תהיה לכל הפחות גרסה היברידית-נטענת ואולי אפילו חשמלית טהורה.
הדור הנוכחי של קורולה הושק בשנת 2018 ועשה חייל גם בישראל, לכל הפחות עד שרג'יב טייפ ארדואן החליט שאנחנו לא באים לו טוב בעין ואסר על יצוא סחורות ומוצרים מטורקיה לישראל. למשך תקופה לא קצרה זה תקע את המכירות של מספר דגמים חשובים של טויוטה בארץ אבל ממש בימים אלה שטה לכיוון ישראל אוניה שמובילה אלינו קורולות מן הדור הנוכחי, שיוצרו ביפן.
היות שטויוטה תציג בטוקיו רק אב טיפוס לדור הבא של המכונית אפשר להעריך שמכונית סדרתית תושק ביפן בעוד סדר גודל של שנה ותקבל תקינה אירופאית או אמריקנית רק בעוד כשנה וחצי. בתסריט כזה נוכל לראות אצלנו קורולות דור 13 עוד לפני שהמפעל הטורקי יתחיל לייצר מכוניות כאלה, אבל זה לא יקרה בשנה וחצי הקרובות.
מהפך חיצוני בלבד או לשכוח את כל מה שחשבנו?
מעצבי טויוטה זרקו לפח את ספר העיצוב הישן שלהם ואימצו את שפת העיצוב החדשה של החברה, שאותה הם מכנים "Era". פרי מרתק ראשון של התורה החדשה מגיע לשוק הסיני, ובמקרה של הקדימון לקורולה התוצאה היא צללית 'קופה ארבע-דלתות' נמוכה, רחבה ודרמטית. המכונית הזאת נראית כאילו פוסלה בתוך ועבור מנהרת רוח כדי להשיג ציונים גבוהים בחזית האירודינמית.
החזית מאמצת את עיצוב "ראש הפטיש" (Hammerhead) שמאפיין את סדרת דגמי bZ ו'פריוס', עם פנסים שמפוסלים בתצורת האות C, קו גג שמשתפל בחדות לאחור אל עבר ספוילר 'זנב-ברווז' מובנה, וידיות דלתות שקועות שמשלימות מראה נקי וחלקלק. כל פרט בדגם הקונספט זועק 'יעילות אווירודינמית' שהיא המטבע היקר ביותר בעולם החשמלי וההיברידי-נטען. דלתית שקע הטעינה, אשר ממוקמת באופן מופגן על הכנף הקדמית, חותמת את ההצהרה: העתיד של הקורולה הוא חשמלי.
התמונות של דגם התצוגה עדיין לא מגלות לנו על איזו פלטפורמה תתבסס קורולה החדשה. מכסה המנוע הקצר מגדיל את הסיכוי שמדובר בפלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה אבל קשה להאמין שאנשי טויוטה יזנחו כל כך מהר את פלטפורמת e-TNGA החדשה יחסית והגמישה מאוד.
בנוסף, טויוטה הציגה לאחרונה רמזים ברורים למנוע ארבעה צילינדרים קומפקטי במיוחד שעשוי להתאים גם במרחב המוקטן מלפנים, והיפנים לא יוותרו כל כך מהר על היתרון המובנה שלהם עם מערכות היברידיות.
הדבר היחיד שבטוח הוא ששוק המשפחתיות הישראלי יהפוך בעוד כשנה וחצי לזירת קרב מרתקת. טויוטה אמנם מגיעה למסיבה החשמלית באחור, אבל היא לבושה עם השם החזק ביותר בתעשייה ונישאת על גלי ההערצה של בעלי רכב ישראלים פרגמטים.
עבור שאר הנהגים, מי שמתלהבים לא רק משמירת ערך ומרמת אמינות גבוהה, אלא גם מנהיגה, תהיה לקורולה הבאה הזדמנות לגלות את עומק המהפך: האם הוא נשאר רק במחוזות העיצוב ויעילות הייצור או שהחיבה של נשיא החברה לספורט מוטורי חלחלה סוף סוף אל ה-DNA של המוצר שהכי מזוהה עם טויוטה. ימים יגידו.
לקריאה נוספת:
האם טויוטה תשליך את סובארו ותשתלט על מאזדה מיאטה?
טויוטה התחילה לייצר מכוניות חשמליות ממש יפות אבל כרגע עדיין רק לסין
טויוטה ולקסוס קוראות לתיקון בגלל אובדן זיכרון