ישראל נמצאת בחזית העולמית בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית וחוץ ממובילאיי בארץ פועלות עוד כמה חברות טכנולוגיה העוסקות בתחום וכמה יצרני רכב גדולים מחזיקים כאן בארצנו הקטנטונת מרכזי מחקר ופיתוח.
עם זאת ולמרות הצהרות שר התחבורה בנושא, באופן רשמי לפחות, בישראל אסורים ניסויים ברכבים אוטונומיים על הכבישים הציבוריים.
בארצות הברית המצב שונה ויותר ויותר מדינות מאשרות ניסויים של רכבים ללא נהג בתחומן מתוך הבנה שעל מנת להפוך את הטכנולוגיה לזמינה ולצמצמם באופן משמעותי את מספר ההרוגים בתאונות יש צורך לבחון את המערכות בתנאי אמת על הכביש הציבורי
בסוף השבוע מדינת ניו יורק שבמזרחה של ארצות הברית הפכה למדינה ה-14 בארצות הברית המאפשרת ניסויים ברכבים אוטונומיים.
כמו 13 המדינות שבאו לפניה, גם בניו יורק הניסויים בכלי הרכב האוטונומיים של ניו יורק יהיו כפופים למספר הגבלות ודרישות.
בין היתר חברות המעוניינות לבדוק כלי רכב אוטונומיים יהיו חייבות להחזיק פוליסת ביטוח בסך 5 מיליון דולרים, לשלם לנציגי המשטרה שיפקחו על הניסויים, לדווח על נתיבי הבדיקה ולהמנע לחלוטין מניסויים באזורי עבודות בכביש ובסמוך לבתי ספר.
אנדרו קואומו, מושל מדינת ניו יורק שחתם על האישור, מציין שההגבלות שהמדינה הטילה על הניסויים יוצרות איזון בין הצורך לנסות טכנולוגיה חדשה בתנאי אמת לבין אחריות המדינה למנוע ככל הניתן פגיעות כתוצאה מכשלים בטכנולוגיה החדשה.
המכוניות האוטונומיות יורשו לנוע בכל רחבי מדינת האמפייר כולל בכאוס התחבורתי של מנהטן הצפופה. אגב, ב-NYC לא חיכו לאישור המדינה ובשנה שעברה החל בעיר פרויקט במסגרתו הרמזורים בעיר הוחלפו ברמזורים מיוחדים שמלבד הצגת האור ממסוגלים לתקשר באופן אלחוטי עם מכוניות בסביבה.
אמנם בשלב זה אין רכבים בייצור סדרתי המצוידים במערכות המסוגלות לתקשר עם רמזורים או עם מרכז בקרת התנועה, אך בכוונת עיריית התפוח הגדול לחייב בעתיד את 8,000 המוניות הצהובות הנעות בעיר, האוטובוסים ורכבי העירייה להתקין מערכות שכאלו שיאפשרו לצמצם את מספר התאונות כמו גם את עומסי התנועה באי הקטן אליו מגיעים מדי יום מיליוני בני אדם ומאות אלפי כלי רכב.