• Ad
  • המסית הלאומי נגד הרכב החשמלי: דונאלד טראמפ רוצה להפוך את אמריקה למפגרת. שוב
    אחרי שכבר הציב את ארצות הברית בעמדת נחיתות הרחק מאחורי סין, הנשיא לשעבר רוכב "באופן אירוני ופאתטי" על מחאות עובדי תעשיית הרכב האמריקנית בניסיון לחזור לבית הלבן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מזה קרוב לחודשיים נמצאת תעשיית הרכב האמריקנית בעיצומן של מחאות עובדים שלא היו כדוגמתן מזה כשני עשורים, ומאז אמצע ספטמבר משבית ארגון עובדי תעשיית הרכב את חלק מאמצעי הייצור וההפצה. ארגוני העובדים של שלוש יצרניות הרכב הגדולות – ג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס, דורשים לשפר את תנאי ההעסקה שלהם כך שגם הם ייהנו מרווחי העתק שהרוויחו חברות אלה בשנים האחרונות.

     

    המסית הלאומי נגד הרכב החשמלי: דונאלד טראמפ רוצה להפוך את אמריקה למפגרת. שוב

     

    לנוכח השקפותיו הפוליטיות – מקומו ה"טבעי" של דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר ומועמד מוביל בבחירות הפנימיות של המפלגה הרפובליקנית, הוא עם בעלי המניות של יצרניות הרכב ולא עם העובדים. אבל מסתבר שזה לא מונע ממנו לנצל את ההזדמנות שמציב האירוע הזה כדי לזרוע זרעי הסתה נוספים.

    שלשום (ד'), בעצרת בחירות שנערכה לא הרחק מ"בירת הרכב של אמריקה", העיר דטרויט, ביקר טראמפ את ג'נרל מוטורס ואת פורד על כך שהן "מיישרות קו עם תקני הפליטה הממשלתיים שמעודדים מעבר אל כלי רכב חשמליים", וטען ש"כלי רכב חשמליים יביאו למותה של תעשיית הרכב האמריקנית מפני שהם עולים יותר מדי והצרכנים לא רוצים בהם".

    כמו בכל מבצעי ההסתה השגרתיים שלו, טראמפ לקח גרעין של אמת ועטף אותו בחבילת שקרים תוך שהוא מאשים את יצרניות הרכב שהן "טיפשות או חסרות אומץ בכך שהן מיישרות קו עם תקני הפליטה הממשלתיים".
    "הם רוצים לאפשר למטוסי הפרברים, ה'סילברדו' וה'פורד F-150' שלכם למות", אמר טראמפ במהלך נאום שנשא בשטח של חברת 'דרייק' – ספקית חלקים קטנה שממוקמת (למרבה האירוניה) בעיירה קלינטון שבמדינת מישיגן. "תחת הממשל שלי נרשה לייצר מנועי בנזין", הוא הבטיח.

     

    המסית הלאומי נגד הרכב החשמלי: דונאלד טראמפ רוצה להפוך את אמריקה למפגרת. שוב

     

    מר נזק מכה שנית

    פגיעה במעמדה של תעשיית הרכב האמריקנית בתחום הרכב החשמלי הוא רק אחד מתוך שורה ארוכה של חטאים שחטא דונאלד טראמפ כלפי אזרחי ארצות הברית בעת כהונתו כנשיא, והעובדה שסין, ואפילו אירופה, הרבה יותר מתקדמות בתחום הזה מרוחה ברובה על הידיים שלו.

    טסלה האמריקנית הובילה כידוע את המהפכה החשמלית עוד לפני שהמאמצים האדירים של ממשלת סין לקדם את תעשיית הרכב שלה נשאו פרי, ובין השאר היא נהנתה מתמיכות ממשלתיות שהציג בשעתו ממשל אובמה, בעיקר באמצעות סובסידיות לרכישת רכב חשמלי ומבצעי גריטה במימון פדרלי, כמו גם בזכות תמיכה של ממשלת קליפורניה.

    בתקופת כהונתו של טראמפ הועלו היחסים המדיניים והמסחריים של ארצות הברית עם סין על שרטון, מה שמשרת נאמנה את האינטרסים של תעשיית הנשק האמריקנית אבל לא כל כך את אזרחי אמריקה והעולם, ואילו התמיכה הפדרלית בכלי רכב חשמלי קוצצה כמעט לחלוטין. בתגובה נאלצה טסלה לחפש שווקים מעבר לים והשקיעה את רוב מאמציה בסין ובאירופה במקום לפתח את השוק הביתי שלה.

    טראמפ אולי שירת באותה תקופה את האינטרסים קצרי המועד של יצרניות הרכב האמריקניות וסייע לבעלי המניות שלהן לרשום רווחי שיא, אבל בטווח הבינוני והארוך הוא הציב אותן בעמדת חיסרון מובהקת במאבק על ההגמוניה בעידן הרכב החשמלי.

     

    וולוו וסטארבקס מתקינות עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי

     

    בשעה שחברות סיניות נהנו מתמיכה ממשלתית והשתלטו באפריקה ובדרום אמריקה על משאבים שנחוצים לייצור סוללות – ממשל טראמפ עודד התעלמות ממשבר האקלים בכלל, ובפרט מן הצורך לפתח טכנולוגיה רלוונטית לרכב חשמלי.

    הממשל האמריקני הנוכחי, תחת הנשיא ג'ו ביידן הגדיר שעד לסוף העשור הנוכחי כמחצית ממכירות הרכב החדש בארה"ב יהיו של רכב חשמלי, וזה משמעותית פחות מן הצפי לכ-90% בסין וכ-60-70% באירופה, אבל הרבה יותר ממה שהיה קורה לולא הוציא ממשל זה לפועל שתי תוכניות תמיכה מאסיביות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים.

    מהפכת הרכב החשמלי היא כמובן הסיוט של תעשיית הנפט האמריקנית, וגם חלקים נרחבים של תעשיית הרכב המקומית חייבים לעבור שינוי ולהתאים את עצמם לעידן החדש. לא במקרה בחר טראמפ לנאום בחצר של ספקית חלקי מנועי בעירה ותיבות הילוכים, וזאת למרות שהעובדים של החברה הזאת בכלל לא מאוגדים בארגון עובדים. המסרים של טראמפ, לעומת זאת, הופנו אל העובדים המאוגדים של שלוש יצרניות הרכב הגדולות.
    טראמפ אמר בנאומו שחברות כמו דרייק יהיו מושבתות בקרוב אם התעשייה תמשיך לעבור לרכבים חשמליים שבהם, לדבריו, "אתה יכול לנהוג במשך 15 דקות לפני שאתה צריך לקבל טעינה".

    לא מיותר להזכיר שטראמפ נסע למישיגן במקום להשתתף בעימות הרפובליקני לנשיאות, ושהוא עשה את זה יום לאחר שהנשיא ג'ו ביידן ביקר עובדים ששובתים נגד ג'נרל מוטורס – לשם הוא הוזמן על-ידי יו"ר איגוד עובדי תעשיית הרכב האמריקנית – שון פיין.

    "המופע האולטימטיבי של כמה אכפת לטראמפ מהעובדים שלנו היה בשנת 2019", אמר שון פיין בריאיון ל-CNN – כאשר הוא היה נשיא ארצות הברית. איפה הוא היה אז? העובדים שלנו בג'נרל מוטורס שבתו… לא ראיתי אותו מקיים עצרת, לא ראיתי אותו עומד בתור לכינוס, ובטח שלא שמעתי אותו מעיר על זה… העובדה שהנשיא לשעבר בחר (כעת) לערוך עצרת למען חברי האיגודים בעסק שאינו מאוגד היא אירוניה פתטית".

    סטיבן צ'אנג, הדובר של דונאלד טראמפ, אמר בתגובה: "הנשיא טראמפ יהיה במישיגן וישוחח עם עובדי האיגודים ויבטיח שהמשרות האמריקניות מוגנות. הוא תמיד היה בצד של העובדים האמריקנים ויעשה כל שביכולתו כדי להיות הקול שלהם כמו שג'ו ביידן הנוכל בצד של יריבינו הזרים".

     

    המסית הלאומי נגד הרכב החשמלי: דונאלד טראמפ רוצה להפוך את אמריקה למפגרת. שוב
    "אני לא חושב שלטראמפ אכפת מה העובדים שלנו מייצגים או מה מעמד הפועלים מייצג", אמר פיין. "הוא משרת את מעמד המיליארדרים, וזה מה שלא בסדר במדינה הזאת".

    המעבר של תעשיית הרכב לרכבים חשמליים מעורר חששות בקרב עובדים לפיהם בעידן הרכב החשמלי ידרשו פחות מהם כדי לייצור רכב, בהשוואה לייצור כלי רכב עם מנועי בעירה. פיין אמר שהאיגוד מחפש "מעבר צודק" ממנועי בנזין למנועים חשמליים.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.