הונדה הודיעה למינהל הבטיחות בדרכים האמריקני על קריאה לתיקון של 40,481 אופנועים מדגמים שונים שיוצרו בין השנים 2008-2021 בגלל הנדסה לקויה של האימפלר במשאבות הדלק.
כתוצאה מכך עלול להיגרם עם הזמן עיוות של האימפלר (מדחף – רוטור – שמגביר את הלחץ ואת הזרימה של נוזל), וזה גורם לכשל של משאבת הדלק ולהפסקת אספקת הדלק למנוע. כמובן שדימום מנוע בתוך כדי רכיבה עלול לגרום לתאונה.
בנוסף, ייתכן שבעלי אופנועים נתקלו בעבר בתקלות במשאבת הדלק ונאלצו לתקן אותן על חשבונם – למרות שמדובר בכשל סדרתי.
מעניין לציין שבארצות הברית הונדה קוראת לתיקון לאופנועים באופן לא אחיד ולא מכל שנות הייצור. למשל, ה-CBR1000RR שנקראו לתיקון הם משנות הדגם (האמריקניות) 2008, 2017, 2019 ו-2021.
דגמי CBR600RR שנקראו לתיקון הם מן השנים 2007 ואחריה 2009 – 2017, ואילו דגמי VFR1200F הם משנת 2010 ואחריה 2012 – 2013. ייתכן שהיו שנים שבהן לא שווקו דגמים אלה בארה"ב.
מכל מקום, המספר העצום של אופנועים שנקראו לתיקון מעיד על סיכוי סביר מאוד לתקלה כלל עולמית, ולכן מוזר לגלות שמשרד התחבורה הישראלי עדיין לא יודע על התקלה הזאת (ולכל הפחות טרם פרסם קריאה לתיקון בישראל).
הונדה כן פרסמה בישראל קריאה לתיקון אחרת שקשורה למשאבות דלק – לדגמי GL 1800 משנות הדגם 2020-2024.
תיאור הכשל במשאבות הדלק שנקראו ל תיקון בארה"ב דומה באופן מאוד מדויק לכשל כלל עולמי במשאבות דלק מתוצרת חברת דנסו היפנית, אשר גרר קריאות לתיקון של עשרות מיליוני מכוניות ברחבי העולם – רובן מתוצרת יצרניות רכב יפניות.
באופן מקומם ומעצבן – חלק מן היצרניות האלה עדיין לא טרחו להכריז על קריאה לתיקון בישראל, למרות שהן מבצעות אותה במדינות אחרות. מותר להניח שלפחות חלק מן היצרניות האלה מבצעות "ניהול סיכונים" ומבינות שהסיכוי שהן ייענשו על-ידי משרד התחבורה שלנו בגלל אי דיווח שקול לסיכוי שנסראללה יקום לתחיה.
מכל מקום – בעלי אופנועים (ומכוניות) שנאלצו להוציא כסף מכיסם לתיקון משאבת דלק מאלה שנקראו לתיקון זכאים לפיצוי וצריכים לפנות ליבואנית הונדה לישראל, חברת 'מאיר'.
נתקלתם בתקלה סדרתית או בעוולה צרכנית? כתבו לנו אל editor.thedoo@gmail.com
The post הונדה קוראת לתיקון ל-40,000 אופנועי CBR600RR, CBR1000RR ו-VFR1200 first appeared on TheDoo.