דוד לובינסקי מתכננת להשיק בקיץ גרסה חדשה של פיז'ו 208 עם מנוע טורבו-בנזין ותיבת הילוכים חדשים. השניים יחליפו את מנוע ה-1.6 ליטר (120 כ"ס) ותיבת ההילוכים האוטומטית (AL4) הוותיקים.
כבר דיווחנו בעבר על הפרידה המתוכננת של פיז’ו ושל סיטרואן מתיבת ה-AL4 הישנה והמאוד לא אהובה. זוהי תיבת הילוכים שפותחה ויוצרה במשותף על-ידי פיז’ו-סיטרואן ורנו ושירתה ליין רחב של דגמים אצל שלושת היצרניות במהלך 15 השנים האחרונות. בעידן בו יצרניות רבות מציעות שבעה, שמונה ואף תשעה הילוכים בתיבות אוטומטיות, היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שתיבת ארבעת ההילוכים הישנה תוחלף בחדשה. פיז’ו 308 שהושקה בארץ לאחרונה היא המשפחתית הראשונה של הקונצרן שבישרה על השינוי, סיטרואן C4 שתצטרף אליה בחודש הבא (מרץ) מציעה מתכונת דומה (וכבר הספקנו לבחון אותה במסגרת השקת הדגם באירופה), במהלך יולי-אוגוסט פיז'ו 208 ולקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה גם פיז'ו 2008.
גם במקרה של 208 וגם במקרה של 2008 מנוע ה-1.6 ליטר (120) ותיבת ה-AL4 הוותיקים יוחלפו במנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (110 כ"ס) ובתיבת הילוכים האוטומטית (עם שישה יחסי העברה) של חברת אייסן היפנית שכבר מותקנת בדגמים שונים של פיז’ו וסיטרואן. מדובר בגרסת מנוע מעט מוחלשת לעומת צמד המשפחתיות 308 ו-C4 שבגרסאות האוטומטיות מציעות 130 כ"ס, אבל יש לציין שבחלק מהשווקים 308 ו-C4 מוצעות גם עם המנוע המוחלש בשילוב תיבה ידנית (חמישה יחסי העברה).
על אף שפיז'ו טרם פרסמה נתוני ביצועים רשמיים, ברור שהגרסה החדשה תציע תאוצות טובות יותר וצריכת דלק חסכונית יותר בגלל זמינות הכוח העדיפה וריבוי יחסי העברה. למנוע הטורבו-בנזין מומנט של 20.9 קג"מ המתקבל ב-1,750 סל"ד לעומת מנוע ה-1.6 ליטר שמפיק 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד. לא נוכל לנבא מה תהיה צריכת הדלק, אז נציין שב-C4 הכבדה יותר נתון המעבדה בגרסת ה-130 כ"ס עומד על 20.8 ק"מ לליטר בממוצע.