פרויקט Euro NCAP פרסם היום סדרת תוצאות מבחני ריסוק למכוניות שונות מתוצרת מרצדס, פיז'ו-סיטרואן, טויוטה וניסאן. הריסוקים מוכיחים שלא כולם הסתגלו לשיטת הניקוד החדשה, המחמירה יותר
רק מרצדס GLA, הקרוס-אובר האורבאני החדש של מרצדס שבנוי על הפלטפורמה של A קלאס, הצליח להשיג את הציון המרבי של חמישה כוכבים בסדרת מבחני הריסוק החדשה של פרויקט Euro NCAP.
GLA קיבל את מלוא חמשת הכוכבים, עם 96% בציון ההגנה לנהג ו-70% בציון ההתקנה של אמצעי סיוע לנהג כנגד תאונה.
גם המהנדסים שמאחורי הפרויקט המשותף לטויוטה ופיז'ו-סיטרואן, שבמסגרתו הושקו השנה מחליפותיהן של טויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיז'ו 107 (שנקראת 108), יכולים להיות שבעי רצון, היות שהמכונית המשותפת שלהם קיבלה ארבעה כוכבים עם 80% בהגנה על הנהג ו-56% בהימצאות אמצעי סיוע לנהג. אלה ציונים טובים מאד בעיקר בהתחשב בכך שמדובר במכונית מיני קטנטנה.
גם לרנו, עם טווינגו החדשה, יש סיבות לעלוז מפני שמכונית המיני שלהם – שעל בסיסה תושק בקרוב מרצדס 'סמארט פור-פור' החדשה, קיבלה 4 כוכבים עם 78% בהגנה על הנהג ו-56% בשימוש במערכות סיוע לנהג.
לעומת זאת, מי שצריכים להיות מאוכזבים הם גם אנשי ניסאן וגם אנשי פיז'ו-סיטרואן, אשר המסחריות הקלות שלהם – פיז'ו פרטנר וסיטרואן ברלינגו, כמו גם NV200e, החשמלית של ניסאן, קיבלו ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד, עם 56% הגנת נהג במקרה של הצרפתיות ו70% לניסאן, ועם 48% בציון השימוש במערכות סיוע לנהג אצל הצרפתיות ורק 38% אצל ניסאן.