חברת EVR Motors הישראלית מפתח תקוה, אשר פיתחה טכנולוגיה ייחודית בתחומי המנועים החשמליים והבקרים, חתמה עם חברת RSB Group ההודית הסכם לייצור הרכיבים שלה במפעל בהודו. זהו הסכם רביעי של EVR בתת-היבשת ההודית.
RSB Group, שנוסדה בשנת 1975, היא ספקית משנה לתעשיית הרכב ובין השאר מוכרת רכיבים ומערכות ליצרנית המשאיות היפנית איסוזו, לחטיבה ההודית של דיימלר-בנץ, לחטיבה ההודית של וולוו וליצרנית הרכב ההודית הגדולה ביותר – טאטא מוטורס. RSB מפעילה 12 מפעלים בהודו וכן מפעל בארצות הברית (לאחר שרכשה חברה אמריקנית) ומפעל נוסף במקסיקו. RSB פועלת גם בתחום הבנייה (כרייה ותשתיות), ומייצרת בין השאר חלקים למערכות הנעה, תיבות הילוכים לכלי רכב מסחריים קטנים, תיבות היגוי, גלגלי שיניים, צירים, סרנים ומתלים, וציוד לענף הבניה.
במסגרת ההסכם שנחתם עם EVR תייצר RSB בהודו את המנועים החשמליים של EVR ואלה יסופקו ליצרניות רכב הודיות כבר במהלך השנה הנוכחית. בהודעה שפרסמה ESB בהודו נכתב בין השאר שחברת EVR תתכנן ותפתח במשותף עם RSB מנועים חשמליים למגזר כלי הרכב המסחריים הקלים, ולאחר מכן עבור כלי רכב מסחריים כבדים. EVR גם תתמוך בהקמת קו הייצור של RSB, בעוד ש-RSB תייצר ותמכור את המנועים החשמליים ליצרניות רכב בהודו… EVR מפתחת כעת מגוון מנועים ליישומים שונים, ובין השאר כלי רכב "היברידים-מתונים" (MHEVs), היברידים וחשמליים טהורים… הטכנולוגיה של EVR עדיפה בכוח ובהספק, מציעה עלויות ייצור נמוכות יותר ופחות תלויה בחומרי גלם, והיישומים שלה נרחבים – מכלי רכב חשמליים והיברידים דרך אופנועים חשמליים ואופניים חשמליים וכלה ביישומים תעשייתיים".
בהודו מתקיים כיום שוק הרכב המתפתח ביותר בעולם בדגש על פיתוח טכנולוגיית הנעה אלטרנטיביות שלא נסמכת על הפיתוחים המקובלים בסין. הודו מתאמצת לצמצם את פליטות הפחמן ולהיגמל משימוש בנפט לתחבורה, וזה יוצר הזדמנויות עסקיות מעניינות לחברות ישראליות עם טכנולוגיות ייחודיות.
ההסכם החדש עם RSB Group נחתם, כאמור, בעקבות שלושה הסכמים קודמים שנחתמו במהלך שמונת החודשים האחרונים עם החברות Badve Group, Napino ו-EKA Mobility. בכל אחד מן המיזמים המשותפים האלה יבוצע בסופו של דבר ייצור מקומי של הרכיבים שפותחו בישראל, ומנועים ייחודיים אלה יניעו משאיות מסחריות קלות ולאחר מכן גם מכוניות משפחתיות קטנות ואוטובוסים חשמלים.
לטובת העבודה בשוק ההודי הקימה EVR לאחרונה לא הרחק מן העיר דלהי חברת בת בבעלות מלאה שנקראת EVR India. חברה זאת תעסיק כ-30 עובדים ותנוהל על-ידי סאג'אל קישור (Sajal Kishore) שכיהן בעבר בתפקידים בכירים בחברות רכב הודיות ותרם לגיבוש האסטרטגיה העסקית של EVR בהודו. החברה-הבת ההודית תייצר בעצמה סליל חשמלי ייחודי, מוגן בפטנט, שישולב במנועים החשמליים ומוגדר על-ידי EVR כ"רכיב מרכזי בטופולוגיית המנועים" שלה. סלילים שייוצרו בהודו יישלחו לשותפות של החברה בהודו אך גם ללקוחות החברה בשאר חלקי העולם.
EVR Motors רשמה עד כה עשרה פטנטים לרכיבים מרכזיים של הטכנולוגיה שלה, אשר מאפשרת לייצר מנועים חשמליים קטנים וקלים ב-30% עד 50% ביחס למנועים חשמליים מקובלים, ופחות יקרים לייצור ממנועים חשמליים קונבנציונליים. מנועים ראשונים של החברה מניעים כלי רכב דו-גלגליים ותלת גלגליים ובעתיד הקרוב יניעו גם כלי רכב כבדים יותר, והם מוצעים בארבע סדרות עם הספקים שונים – החל ב-3 קילוואט ועד 135 קילוואט.
The post EVR Motors הישראלית תייצר בהודו רכיבים למנועים חשמליים appeared first on The move.