בעוד שבעבור מרבית האנשים מכונית עם יחידת הנעה המפיקה 100 עד 200 כ"ס לגמרי עונה על כל צרכיהם, יש גם מי שרוצה יותר והשאלה כמה יותר היא לרוב כבר עניין של תקציב.
אנשים מהשורה הסובלים מהפרעה מוטורית יחסכו שקל אחר שקל ויעשו מאמצים כדי לשים את ידיהם על הוט האצ' או על משפחתית ספורטיבית עם 250-300 סוסים מתחת למכסה, אנשים עם תזרים מזומנים קצת יותר חופשי כבר יבחרו במפלצות של ממש מבית פורשה או אפילו פרארי עם עדרים של מעל ל-500 סוסים, ואילו אנשים ראוותנים שהכסף זורם אצלם כמו מים יבחרו בהייפר קארס כמו פורשה 918, מקלארן P1, לה פרארי או כמובן בוגאטי ויירון סופר ספורט עם 1280 כ"ס.
עוד ב-TheCar:
הדפס לי מכונית על: רכב לוהט שנוצר במדפסת תלת מימד
בוליווד אקספרס: הכירו את מכונית העל של הודו
מחפשים מכונית לא שגרתית? מצאנו משהו בדיוק בשבילכם
אבל בעוד שבכל מקום בעולם רק מחשבה על דגמי הקצה הללו מעבירה רעד של התרגשות בגוף, בנסיכויות הנפט במפרץ מדובר ברכבים שניתן לפגוש מדי יום בסיור אקראי ברחובות.
כמה יצרניות בוטיק קטנות פונות לאותו קומץ של אנשים עשירים מאוד שמחפשים משהו יותר מיוחד וחזק ולצד שמות מפורסמים כמו הנסי, פגאני וקוניגסאג הוצג לפני שנתיים, בתערוכת הרכב דובאי, ה-Devel Sixteen – אב טיפוס למכונית-על עם – כדאי שתשבו – מנוע 16 צילינדרים עם 4 מגדשי טורבו המפיק 5,000 כ"ס.
למרות המרכב המרשים מאוד, רבים הרימו גבה או שתיים וטענו שבלתי אפשרי לייצר מנוע שיכול לעבוד לאורך זמן עם הספק שכזה ושמדובר בלא יותר מדמיון מזרחי מפותח של בעליה של החברה מדובאי שמאחורי המיזם.
עם זאת, סרטון שהועלה לרשת לאחרונה על ידי חברת "מנועי סטיב מוריס" האמריקאית שמפתחת את יחידת ההנעה של ה-Devel Sixteen מראה שהיעד לא רחוק מהשגה.
בסרטון ניתן לראות מספר בדיקות דינו שבוצעו לאב הטיפוס של המנוע. בבדיקה הראשונית, עם לחץ גדישה לא גבוה בצורה יוצאת דופן של 20 PSI (שהם 1.3 באר), המנוע הפיק 3006 כ"ס ואילו לאחר עוד התאמות והעלאת לחץ הגדישה ל-36PSI (שהם 2.48 באר) הגרף הצביע כבר על 4,515 כ"ס ומומנט של 486 קג"מ.
אלכס אסנאולה, המהנדס של הפרויקט, טוען בראיון לאוטובלוג כי מספר היעד לא רחוק ולטענתו העלאה נוספת של לחץ הגדישה תאפשר ליחידת ההנעה בנפח 12.36 ליטרים להציג את המספרים המבוקשים.
עם זאת יש לציין שהדרך לייצור סדיר עדיין רחוקה והמנוע, המורכב כמובן בעבודת יד, כולל חלקים מסובכים ביותר כמו למשל גל ארוכבה שנדרשו שבעה וחצי חודשים כדי ליצרו.
מעבר למורכבותו של המנוע נראה שהדרך של ה-Devel Sixteen לכביש עוד רצופה במכשולים ואתגרים אפילו גדולים יותר עימם יאלצו המפתחים להתמודד כדי להוריד עוצמה כל כך מטורפת לגלגלים ולאפשר את הביצועים המובטחים הכוללים האצה למאה קמ"ש בתוך 1.8 שניות ומהירות מרבית חסרת תקדים של מעל ל-550 קמ"ש.