יצרנית רכבי הפלאג-אין והמכוניות החשמליות הגדולה ביותר בעולם חשפה ביום חמישי האחרון את מותג הרכב היוקרתי שלה, יאנגוואנג (YangWang), עם ג'יפ שנקרא U8 ויתמודד מול מרצדס וריינג' רובר ומכונית-על שנקראת U9 וככל הנראה חולקת עם הג'יפ ארבעה מנועים שמניעים את כל הגלגלים ומעבירים לכביש יותר מ-1,200 כוחות סוס.U9 תחפש לעצמה לקוחות בקרב הקליינטורה של אאודי R8.
יצרנית הרכב הסינית עדיין לא מסרה פרטים אודות גודל וסוג הסוללה, למשל אם היא משתמשת בסוללות הליתיום-יון פוספט (LFP) שפותחו על ידה או בשכלול כלשהו שלהן, וגם לא פרסמה מה טווח הנסיעה. אבל מנכ"ל החברה, וואנג צ'ואנפו, אמר בעת השקת המכונית שבשני התחומים BYD "קובעת סטנדרטים חדשים בקטגוריית מכוניות היוקרה".
אנשי BYD מבטיחים ש-U9 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3 שניות ושבעזרת ארבעת המנועים – שכל אחד מהם יכול לפעול בנפרד – היא יכולה לבצע כל מיני תרגילי נסיעה בשטח או על כביש (כמו, למשל, להסתובב "על המקום"). כאמור, כל אחד מארבעת המנועים מספק לגלגל שאותו הוא מניע בין 295 ל-322 כוחות סוס וזה אומר שההספק המרבי הכולל הוא 1,288 כוחות סוס.
בנוסף, אנשי BYD מספרים שהמכוניות אטומות למים באופן ייחודי שמאפשר להן לצוף ולצלוח שלוליות עמוקות במיוחד, והגלגלים מצוידים במערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים שמאפשרת ל-U8 להמשיך לנסוע במהירות של עד 80 קמ"ש גם אם אחד הצמיגים התפנצ'ר. אורכו של הקרוסאובר היוקרתי 530 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו באורך 305 סנטימטרים, כלומר שהוא ארוך בכחצי מטר מרכב השטח הקשוח של מרצדס – G קלאס.
כל הטכנולוגיה הזאת באה עם תג מחיר של סביב המיליון יואן סיני, כלומר כ-160,000 דולר לפני מיסים, אם כי גם בסעיף זה החברה טרם פרסמה נתונים מדויקים.
במהלך השנה החולפת ביססה BYD את מעמדה כיצרנית הגדולה ביותר בעולם של "רכבי אנרגיה חדשה" לאחר שמכרה יותר משני מיליון מכוניות חשמליות והיברידיות-נטענות. השנה היא מתכננת לחצות את הסך המצטבר של 4 מיליון מכוניות, ובאמצעות מותג היוקרה החדש יאנגוואנג היא מכוונת אל פלחי השוק היקרים והרווחיים ביותר בתעשיית הרכב.
כפי שכבר פרסמנו בעבר, האסטרטגיה של BYD מכוונת אל פולקסווגן של ימינו ושל ג'נרל מוטורס לפני כ-90 שנים, ושואפת להתבסס על חמישה מותגים שפונים אל כל פלחי שוק הרכב. בראשם ניצב מותג היוקרה החדש ומתחתיו המותג 'דנזה' שפותח בשיתוף פעולה עם מרצדס (ורובו נרכש מהם בשנה שעברה). מתחת לאלה ימוצבו המותגים 'אושן', 'דיינסטי' (תחת BYD) ומותג נוסף שיושק בהמשך השנה ויפנה ככל הנראה לשוק המקצועי. כל זאת, כמובן, בלא כל קשר לפעילות הענפה של BYD בשוק הרכב הכבד והאוטובוסים.
מחוץ לשוק הסיני פועלת כיום BYD ב-70 מדינות בשש יבשות, בין השאר אצלנו, בישראל, בנורבגיה (שם היה שוק הייצוא האירופאי הראשון שלה), גרמניה, יפן, תאילנד, ברזיל ועוד, והיא כבר החלה לבנות מפעלי ייצור והרכבה במדינות שונות.