• Ad
  • Aion V Plus תושק בשבוע הבא. האם זאת מהפכה בטעינת רכב חשמלי?
    GAC Aion תשיק רשמית את הדגם הראשון שלה שתומך בטכנולוגיית הטעינה המהירה ביותר שקיימת כרגע בייצור סדרתי. בקרוב בישראל?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    GAC Aion, מותג הרכב החשמלי של ענקית הרכב הסינית GAC, הציגה בסוף אוגוסט האחרון בפני עיתונות הרכב הסינית את טכנולוגיית הטעינה המהירה ביותר שלה, תוך הבטחה שזאת תוצע כאופציה בדגמי Aion V. כעת הגיעה הזמן לעמוד בהבטחה, וזה צפוי לקרות כבר בשבוע הבא, ב-29 בספטמבר.

     

    Aion V Plus תושק בשבוע הבא. האם זאת מהפכה בטעינת רכב חשמלי?

     

    בפוסט שהעלו אנשי החברה בעמוד הרשמי שלהם ברשת החברתית הסינית WeChat הם הודיעו על אירוע ההשקה שבו תיחשף הגרסה המשודרגת של דגם V, זו שתכיל את טכנולוגיית הטעינה החדשה, ושהיא תיקרא פשוט V Plus. היות שטווח המחירים של דגם V בסין נע בין 27,000 ל-37,000 דולר אפשר לצפות שגרסת "פלוס" תהיה המאובזרת ביותר ותוצע במחיר קרוב לרף העליון של טווח המחירים הנוכחי. לטובת מי שלא הספיק לעשות את החשבון בראש – אנחנו מדברים על קרוסאובר גדול ומאובזר, עם טכנולוגיית הטעינה המתקדמת ביותר בעולם פחות או יותר, שמוצע תמורת פחות או יותר 120 אלף שקלים.

    כפי שפרסמנו כאן, GAC Aion פיתחה גם סוללה מתקדמת וגם עמדות טעינה מהירות, ושני אלה מסוגלות לטעון בזרם של 480 אמפר ומתח של 880 וולט, להספק טעינה של עד 480 קילוואט. זה אומר שטעינה של חמש דקות בלבד תוסיף ל- Aion V טווח נסיעה של 207 קילומטרים, ושתוך כ-8 דקות תתמלא הסוללה מ-30% ל-80%.

     

    Aion V Plus תושק בשבוע הבא. האם זאת מהפכה בטעינת רכב חשמלי?

     

    הגרסאות הקיימות של Aion V מצוידות בסוללות ליתיום-יון עם תכולות אנרגיה שונות שמספקות טווחי נסיעה של בין 500 ל-600 קילומטרים לפי התקן הקודם – NEDC. הסוללה החדשה, שמבוססת – לראשונה מעולם – על טכנולוגיית גרפן – צפויה להכיל מספיק אנרגיה עבור טווח נסיעה של כ-702 קילומטרים. לדברי אנשי GAC, כפי שנמסרו לפני כחודש לעיתונאים הסינים – הסוללה החדשה נבחנה בתנאים קשים ושונים ונמצאה עמידה בפני התחממות והתלקחות. אורך חיי הסוללה, לטענת אנשי GAC, הוא 95 אחוזים גם לאחר 1,600 מחזורי טעינה.

     

    Aion V Plus תושק בשבוע הבא. האם זאת מהפכה בטעינת רכב חשמלי?

     

    בין הצגת הטכנולוגיה ב-30 באוגוסט לבין החשיפה הרשמית בשבוע הבא ביצעה GAC נסיעות מבחן לעיתונות הרכב הסינית עם אבות טיפוס של הגרסה החדשה, ואלה מדווחים, בין השאר, על שינויים עיצוביים שונים בחוץ ובפנים. העניין הוא ש'איון' עדיין לא נמכרת אצלנו באף גרסה, ולכן גם ההבדלים בין הגרסאות עדיין חסרי משמעות מבחינתנו. הבשורות הטובות, עם זאת, הן שלאחר הפסקה של כשנה וחצי בשיווק GAC בישראל צפוי חידוש הפעילות שלהם והפעם תוך התרכזות במותג 'איון'. במילים אחרות – הטכנולוגיה החדשה של גרסת 'פלוס' צפויה להיות רלבנטית גם עבורנו, בישראל.

    ההיסטוריה המהירה של החישמול

    סין שולטת כיום ללא עוררין בסצינת הרכב החשמלי העולמית מכיוון שממשלת סין לקחה את פרויקט חישמול-הרכב ברצינות, וראתה בו הזדמנות לשדרג במהירות את תעשיית הרכב שלה. בין השאר הממשלה קבעה יעדים שאפתניים ליצרניות השונות והעניקה סובסידיות ליצרניות, לצרכנים ולהקמת תשתיות טעינה. על רקע זה אפשר להתפעל כעת מן הזריזות המדהימה של GAC ושל המותג החשמלי שלהם, 'איון', אשר השיקה דגם ראשון (סדאן שנקראת S) בשנת 2018, כלומר לפני כשלוש שנים בלבד. בשנת 2019 הוסיפה איון את הקרוסאובר LX ובשנה שעברה, עמוק לתוך מגפת קורונה, הושקו הקרוסאובר V ונושא האנשים (מיניוואן) Y. שלוש שנים לאחר השקת המותג הגיע קצב המסירות של הדגמים השונים בסין לכ-18,000 בחודש.

    התחרות של יצרניות הרכב הוותיקות (יחסית) בסין מגיעה מחברות הסטארטאפ הקטנות כמו ניו, שגייסו סכומי כסף אדירים ורכשו או פיתחו טכנולוגיה מכל הבא ליד, וגם מיצרניות האלקטרוניקה הגדולות כמו 'וואווי' ו'שיאומי' שמכניסות לאחרונה רגליים לבריכה שלהן. שיאומי, למשל, רשמה לפני כשבועיים מותג רכב חדש שנושא את שמה.

    כדי להתמודד מול אלה נדרשות היצרניות הוותיקות לגייס כל טכנולוגיה אפשרית, ובהקשר הזה ברור שטעינה מהירה בהספקים שיכולים להביך אפילו את טסלה היא כמובן ה"ג'וקר" בחפיסה של איון. עם זאת – זה בפירוש לא הקלף היחיד: עיתונאיות הרכב הסיניות, למשל, התלהבו לא פחות מן הצביעה הייחודית של דגם V Plus שנחשפה בפניהן, עם "צבע הולוגרפי חדש" שפותח במיוחד ויושם לראשונה בדגם זה. אפשר להתווכח אם שילוב של צבעי ורוד וזהב בחזית, ומעבר לירוק ולאחר מכן לסגול באמת "מעניקים למכונית תחושה של טכנולוגיה מתקדמת", כפי שטוענים אנשי המותג, אבל כמאמר הפתגם "על טעם ועל ריח". מה שבטוח זה שאנשי איו לא מסתפקים רק בטכנולוגיה מתקדמת אלא משתעשעים גם בשיטות שיווק חדשות עם דגש על פרסונליזציה – התאמה אישית – לצרכנים.

     

    Aion V Plus תושק בשבוע הבא. האם זאת מהפכה בטעינת רכב חשמלי?

     

    גרסת פלוס קיבלה גם שדרוגים טכניים כמו מנוע קדמי עם הספק מוגדל ל-200 קילוואט ( כ-270 כוחות סוס) שמקצר את משך הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש, וגם שדרוגים אלקטרוניים, למשל למערכת החנייה האוטונומית. אחד הפיצ'רים החביבים, אשר לרוע המזל יהיה זמין רק בסין בשלב זה, הוא מערכת ניווט משודרגת שמתקשרת בצמוד לבקרת השיוט האדפטיבית וההיגוי האקטיבי. לטובת מי שלא שם לב: אנחנו מדברים על יכולות די דומות לגרסת הבטא החדשה של 'טסלה', עם מעבר אוטונומי בין נתיבים לצורך עקיפה ושאר תופינים.

    המערכת נקראת NDA – ראשי תיבות של "ניווט לסיוע בנהיגה" (Navigated Driving Assist), ולטענת הסינים היא יכולה לבצע עקיפות אוטונומיות, החלפת נתיבים, עליה וירידה מכבישים מהירים והכל בהתאם להנחיות של מערכת הניווט ובהתאם לתנועה סביב הרכב. מערכת זאת מבוססת על נתוני מיפוי ברמת דיוק גבוהה שמסופקות מן הסתם על-ידי ספקים חיצוניים.

    הערה אחרונה לזכות ממשלת סין, אשר סיימה בשנה שעברה את תוכנית הסיבסוד המאסיבית למעבר לחשמל, ולמעשה "השליכה את היצרניות למים העמוקים". בעידן שלאחר הסבסוד נדרשות יצרניות הרכב השונות להתמודד "בעולם האמיתי", וזה אומר להיות אגרסיביות, יצירתיות, זריזות ונחושות. לממשלת ישראל יש ממי ללמוד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.