• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    40-50 ק"מ בכח החשמל לבד ובמחיר של ליטר דלק אחד. אאוטלנדר PHEV היא ההיברידית-הנטענת המתוחכמת ביותר שמוצעת בישראל, אבל בינתיים אסור לטעון אותה מן הרשת הביתית

    חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לשווק את הגרסה ההיברידית של אאוטלנדר, אחד הג'יפונים המצליחים ביותר בארץ.

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV, שמוצע אצלנו ברמת איבזור אחת, גבוהה למדי, עולה 225,000 ש"ח ובכלמוביל מאמינים שהוא יעניין שלוש קבוצות של לקוחות פוטנציאליים: מי שמחפשים ג'יפון ייחודי, בעלי מודעות סביבתית ו/או חיבה מיוחדת לטכנולוגיה מתקדמת, ומי שנוסעים הרבה בעיר ויכולים ליהנות מאופציית ההנעה שלו באמצעות חשמל בלבד, לטווח נסיעה של עד כ-50 ק"מ.

    מבחינת מיצובישי, הנעה בתצורת PHEV – אחת השיטות ההבירידיות המתוחכמות ביותר נכון להיום, היא יעד אסטרטגי שאמור לבדל את המותג ממותגים אחרים. מערכת כזאת, בגרסאות שונות, אמורה להניע כמעט את כל דגמי החברה, ולהוות עד כ-20% מסך המכירות של מיצובישי בעולם.

    https://youtu.be/ljwNlK3wL-w

    מערכת ה-PHEV היא שיטה היברידית ייחודית, במובן זה שהיא משלבת מספר שיטות שונות שקיימות כיום אצל יצרנים שונים. במצב ההנעה הראשון שלה, החשמלי בלבד, מתנהלת המערכת כמו מכונית חשמלית בעלת "מאריך טווח", למשל שברולט 'וולט'. במצב זה משמש מנוע הבעירה הפנימית (בנפח 2.0 ליטר) להנעת גנרטור שמייצר ומספק חשמל לסוללת ליתיום-איון, וכן להנעת שני מנועים חשמליים.

    את הסוללה אפשר לטעון מראש מרשת החשמל או בטעינה מהירה, כלומר שזאת היברידית פלאג-אין (שזוכה להטבת מס מיוחדת: מס הקניה עליה הוא 20% בלבד), וסוללה טעונה מספקת טווח נסיעה מוצהר של כ-50 ק"מ (או כ-40 ק"מ בתנאי אמת).

    עלות הטעינה של סוללה, ממצב ריק למלא, היא פחות מ-8 ש"ח, כלומר פחות או יותר מחירו של ליטר בנזין.

    המעניין, בהקשר זה, הוא שהתקנות הישראליות, נכון להיום, לא מאפשרות לטעון מכונית חשמלית מרשת החשמל הביתית, כמקובל בארה"ב ובאירופה, אלא רק באמצעות עמדות טעינה מנוהלות.

    המשמעות היא שמי שמבקש לטעון את האאוטלנדר PHEV שלו יהיה חייב להתקין בביתו עמדת טעינה שמחירה 5,000 ש"ח ועלות ההתקנה שלה היא בין 2,000 ל-3,000 ש"ח, או לשכור עמדה כזו בעלות חודשית של בין 160-190 ש"ח.

    https://youtu.be/HU6G-xaMssE

    בחברת כלמוביל מבטיחים להשקיע מאמצים כדי לשכנע את הרגולטורים לשנות את התקנות הנוכחיות, ולהשוות אותן למקובל בעולם, באופן שבו ניתן יהיה להשתמש בערכת טעינה שניתן לספק אם המכונית ולטעון אותה משקע ביתי רגיל. אם יצליחו, טעינת המכונית תארך כ-3.5 שעות וכל משתמש יוכל לבחור את השקע שמתאים לו. אבל גם אם לא, ובשונה ממכוניות חשמליות, אאוטלנדר PHEV מתפקדת גם כמו מכונית היברידית רגילה וטווח הנסיעה שלה דומה לזה של מכונית קונבנציונלית.

    לא שזה באמת משנה מבחינה דינמית, אבל מכיוון ששני המנועים החשמליים מותקנים מלפנים ומאחור, ומניעים את שני הסרנים, אאוטלנדר PHEV היא מכונית בעלת הנעה כפולה.

    במהירויות של עד 120 קמ"ש מספק, כאמור, המנוע-גנרטור חשמל למנועים החשמליים, ובמהירויות גבוהות יותר – או במקרה של תקלה במערכת החשמלית, מתחבר מנוע הבנזין באופן ישיר לגלגלים הקדמיים, והמכונית מתפקדת כמכונית היברידית לכל דבר – למשל כמו טויוטה פריוס.

    כמו כל המכוניות ההיברידיות האחרות, גם באאוטלנדר ההיברידי הנהיגה כמעט זהה לנהיגה במכונית נוסעים אוטומטית רגילה. ההבדל העיקרי, מעבר לבורר ההילוכים, הוא האפשרות לבצע בלימה רגנרטיבית (שאוספת את אנרגיית התנועה וממירה אותה לאנרגיה חשמלית לסוללה), וזאת בחמש דרגות שונות.

    למרות הטבת המס אאוטלנדר ההיברידי עולה כמו גרסאות הדיזל היקרות ביותר של אאוטלנדר, אך יחד עם זאת הוא מוצע בארץ ברמת איבזור גבוהה שכוללת לא רק מושבי עור ופנסי קסנון אלא גם מערכות סיוע לנהיגה כמו בקרת נטישת נתיב, מניעת תאונה, ובקרת שיוט אדפטיבית.

    מיצובישי מעניקה חמש שנות אחריות למערכת ההיברידית ובכלל זה לסוללה, ושלוש שנות אחריות למכונית עצמה.

    בחברת כלמוביל מקווים למכור "כמה מאות יחידות" של אאוטלנד PHEV בשנה.

    https://youtu.be/5mmqCMM2JWQ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאוטלנדר היברידי בישראל, 225,000 שקלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.