ממשלת יפן תממן מחצית מעלות פרוייקט הפיתוח של טכנולוגיה למנועי בעירה פנימית יעילים. היעד: יעילות תרמו-דינמית של 50% לעומת 33% כיום
כל יצרני הרכב החשובים ביפן התאגדו במסגרת פרוייקט משותף, חלקו במימון ממשלתי, במטרה לפתח טכנולוגיה למנועי בעירה פנימית בעלי יעילות תרמו-דינמית של 50%. ממשלת יפן הודיעה שבכוונתה להזרים כחמישה מיליון דולר, שמהווים את מחצית העלות המוערכת של המיזם המשותף, ואילו יצרני הרכב ישלמו יחדיו סכום דומה.
היעילות התרמו-דינמית הממוצעת של מנועי בעירה פנימית כיום נעה בין כ-33% למנועי בנזין ועד כ-39% למנועי הבנזין המתקדמים ביותר, וממוצע של כ-42% למנועי דיזל. מטרת הפרוייקט המשותף היא לפתח טכנולוגיה שתאפשר גם למנועי בנזין וגם למנועי דיזל להשיג יעילות תרמו-דינמית של כ-50%, וכך יצומצמו בכ-30% תצרוכת הדלק וזיהום האוויר שלהם.
לכאורה, שיתוף פעולה של כל המתחרים נשמע כמו עבירה על כמה מחוקי ההגבלים העסקיים. אלא שאיחוד יצרני הרכב היפני הזה, בו ישתתפו טויוטה, ניסאן, הונדה, מיצובישי, מאזדה, סוזוקי, דייהטסו וסובארו, בא כתגובה להתארגנות דומה של יצרני רכב אירופאים במימון ממשלות באירופה.
להערכת האיגוד החדש, שהוקם תחת ראשי התיבות AICE, מסגרת הזמן של ההתארגנות הזאת צפויה להיות כעשר שנים, ואחד ההישגים שלו, בראיה יפנית, יהיה חיזוק התעשייה המקומית בתחום הדיזל, שבו הם משתרכים אחר יצרנים אירופאים.