מאז ה-7 באוקטובר בהרבה מתחומי החיים בישראל יש הרגשה שהכל הוא בחצי קלאץ', אך על אף שבעבור רבים אי אפשר באמת לחזור לשגרה עד שכל החטופים יחזרו, נראה שכולנו זקוקים מעת לעת לזריקות אנרגיה של הדברים שהלהיבו אותו אי שם לפני אותה שבת שחורה.
בשבילנו דריפטים הם אחד מאותם דברים ואם עד לאוקטובר 23' נראה שהענף תופס תאוצה בקצב מטורף של לפחות 500 כ"ס ומגדש עצבני, אין ספק שמישהו משך 'הנדברקס' והקצב ב-2024 ו-2025 היה מעט שונה.
עם זאת, למרות האתגרים הביטחוניים ומצב הרוח הירוד ועל אף שהאירוע נדחה בעקבות התקיפה באיראן, השבוע נערך הסבב השני של ליגת הדריפטים השנתית, הפעם במרכז הארץ, בעיר חולון, בפני קהל שמילא את היציעים עד אפס מקום.
למרות ההאטה הכללית, נראה שהמשוגעים לסחיפות זנב ארוכות לא נחו ובמרוץ ניתן היה לפגוש הרבה מכוניות חדשות בליגה שהושקעו בהן הרבה נשמה ומשאבים ברמות שלא מביישות ליגות מובילות בעולם, כל זאת על מנת שלא יצליחו לנסוע בקו ישר, וגם רמת הנהגים ללא ספק זכתה לבוסט משמעותי.
היום הראשון של המרוץ התמקד במקצי קטגוריית הסולו בה הנהגים עלו לבד על המסלול, כל אחד בתורו, והמיקום נקבע על פי הציון שהתקבל מהשופטים.
לא פחות מ-57 מתחרים נרשמו לתחרות הסולו מכל המגזרים והמינים (עם נהגת ראשונה בארץ בתחום – כבוד למרי מרטקוב!), כשחלק עם ניסיון רב ולחלקם זו הפעם הראשונה שהם עולים על המסלול.
מקצי הסולו חולקו לשתי קטגוריות: סטנדרט עם היצע מכוניות לרוב עם רישוי לכביש כמו מאזדה מיאטה, סובארו BRZ, דגמי ב.מ.וו שונים חדישים וישנים, לקסוס, ניסאן ואינפינטי.
בקטגוריה זו גיא מזרחי בניסאן Z370 הציג הופעה מרהיבה שזיכתה אותו במקום הראשון, כאשר ליעד ממן, גם הוא ב-Z370, וחן אזולאי ב.ב.מ.וו 140 השלימו את הפודיום לצידו.
בקטגוריית הסולו פרו פגשנו כבר רכבים הרבה יותר חזקים עם הספקים גבוהים, שיפורים רבים, מנועים מוגדשים, רכבים בהם הושתל מנוע עצום ועוד.
דניאל דינו כשכש בצורה מעושנת עם הזנב של הב.מ.וו E30 החזקה שלו וזכה במקום הראשון, אלירן יפרח בב.מ.וו E92 וג'ניה פשקוב בניסאן סילביה השלימו את שלושת הראשונים בקטגוריה הזו.
יום המרוצים השני הוקדש לקרבות הטנדם המרהיבים, בהם נהגים יצאו בזוגות לקרבות ראש בראש בפורמט של "רודף" ו"נרדף". הנהגים יצאו לשתי ריצות על המסלול והחליפו ביניהם תפקידים בכל ריצה.
בסופו של יום עמוס קרבות לביא אוחיון רשם ניצחון מרשים עם הב.מ.וו E36 עם מנוע טויוטה 2jz שלו כאשר אריה זילברמן בב.מ.וו E46 עם מנוע קורבט, אשר פתח את התחרות באופן צולע אך בעקביות טיפס בצורה מרשימה שלב אחרי שלב עד לגמר, הגיע למקום השני על הפודיום. וסים מסארווה עם ב.מ.וו E92 עם מנוע שיש הטוענים שמוציא 1000 כ"ס השלים את העמדה השלישית.
האירוע, הופק על ידי מיכאל חן מרוצים מבית RACE MASTERS בשיתוף ההתאחדות למכוניות וקארטינג תחת משרד התרבות והספורט ועיריית חולון. על הניהול המקצועי של המרוץ היו אמונים יובל מלמד והצוות של ספארקו ישראל והאירוע יוח"צן וקודם על ידי אושיית הרשת דורוןMotorHeads קאופמן.
האירוע התאפשר הודות לתמיכתם הנדיבה של נותני החסות:
עיריית חולון, ההתאחדות למכוניות וקארטינג, משרד התרבות והספורט, קבוצת נאור שי – סחר מוניות, MotorHeads, TG Motors, TG Car Parts, פלאש מוטורס, קבוצת אוטו מודיעין, דור הסוללים, לובינסקי יבואנית המכוניות MG Xpower ו- MG Cyberster, צמיגי טיפטופ, הרשות לנהיגה ספורטיבית, אוטו אדיר, דור צורי (ריצופים, חיפויים וכלים סניטריים), דרך חדשה – מספר 1 בבטיחות תנועה ו-BYD.
חברת איתוראן וקבוצת אלבגינו (לירי אלבג נאמבר וואן!) סבסדו כרטיסי כניסה לאירוע ללוחמים.
צילומי וידאו וסטילס: נעם וינד