טויוטה חשפה דור שישי ל-RAV4, רכב הפנאי הקומפקטי שנחשב לאחד מאבות הקטגוריה הזאת. כצפוי, רוב השינויים והשדרוגים מייבשים מן ה"ג'יפון" הזה, למעשה קרוסאובר, כל שארית של שאיפת שטח וגודשים אותו במה שלקוחות באמת רוצים בימינו: "חוויה טכנולוגית" ויעילות אנרגטית.
גם הדור החדש מבוסס על פלטפורמת GA-K של טויוטה אבל היפנים מבטיחים שיפורים במבנה השלדה והמתלים, ולטענתם זה משפר גם את נוחות הנסיעה וגם את היציבות. עם זאת – נראה שהשינויים החשובים ביותר בוצעו לאריזה, כלומר למעטה החיצוני שנראה כעת ריבועי מאוד, קשיח ומודרני, בעוד שרוב המכלולים הפנימיים שודרגו אבל לא עברו מהפכה.
ראב 4 החדש מיוצר בשלב ראשון רק ביפן ובקנדה, אבל זה צפוי להשתנות לנוכח תרגילי המכס של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ובהמשך הדגם ייוצר קרוב לוודאי גם בתוך גבולות ארה"ב. השיווק באירופה צפוי להתחיל בשנה הבאה.
בעת ההשקה מוצע ראב 4 עם שתי מערכות הנעה בלבד: היברידית רגילה והיברידית-נטענת. המערכת ההיברידית הרגילה מקבלת את הכוח שלה ממנוע הבנזין המוכר של טויוטה, בנפח 2.5 ליטרים, בשילוב של שני מנועים חשמליים, ואלה מספקים יחד 226-320 כוחות סוס בהתאם לדגם ולסוג ההנעה.
היחידה ההיברידית שופרה, בעיקר בגזרת מערכת התמסורת ("גיר") וביחסים בינה לבין המנוע. יש גם בקרה אלקטרונית חדשה וסוללה עם תכולת אנרגיה גדולה יותר. בטויוטה מספרים שהמערכת החדשה מאפשרת תאוצה מהירה יותר וצריכת דלק נמוכה ביחס לדגם הקודם.
גם בגרסה ההיברידית-נטענת שופרה בעיקר הסוללה, שמאפשרת כעת טווח נסיעה מוצהר של 150 קילומטרים לאחר טעינה חיצונית, לעומת 95 קילומטרים בדגם היוצא. אפשר לטעון את הסוללה גם בטעינה ציבורית מהירה (DC) שמאפשרת טעינה מ-30% ל-80% טעינה בכ-30 דקות. הביצועים שופרו, במיוחד בגרסת ה-PHEV, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-5.8 שניות.
טויוטה צפויה להציג בעתיד גם גרסת בנזין טהורה, ללא מערכת היברידית, ומאידך תהיה גם גרסה חשמלית טהורה. במקביל תוצע גם גרסה או גרסאות עם מנועים קטנים יותר.
אחד החידושים החשובים, לראשונה בטויוטה אגב, קשור למערכת המולטימדיה שקיבלה את פלטפורמת התוכנה שנקראת Arene ומאפשרת התאמה אישית של מערכת המולטימדיה, עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) למערכות הרכב ו"חוויית משתמש משודרגת".
אל מערכות הסיוע לנהג, שנקראות כעת Toyota Safety Sense 4.0 נוספה מעתה תכונה חדשה: בלימה עצמית במקרה של אובדן הכרה לנהג, וזאת בנוסף לכל התכונות המוכרות והנפוצות.
עיצוב הפנים שודרג עם קונסולה מרכזית שנראית שימושית, הגדלת המסכים (איך לא?) לגדלים של 10.5–12.9 אינטש וגם נפח תא המטען הוגדל, ל-749 ליטרים.