• Ad
  • כך זינק השווי של וולוו ל-25 מיליארד דולר
    סקר חדש של דלויט מצא שצעירים אמריקנים מעדיפים לוותר על נהיגה לטובת אפשרויות תחבורה חלופיות. ויש גם הפתעה גדולה ומעוררת מחשבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לצעירים של ארצות הברית – אומה שאמנם לא המציאה את המכונית או את הכבישים המהירים אבל הפכה אותם לסמל לחופש ומוביליות חברתית – וגם בנתה סביב המכונית את כל התשתיות שלה – פשוט נמאס לנהוג.

     

     

    סקר חדש שפרסמה חברת האנליסטים דלויט מצא שכמעט מחצית מן הצעירים האמריקנים בגילאי 18 עד 34 מוכנים – לפחות במידה מסוימת – לוותר על מכונית לטובת אמצעי ניידות אחרים – החל מרכב שיתופי ואופניים שיתופיים, דרך מוניות והשכרת רכב, ועד לתחבורה ציבורית.

    קבוצת הגיל – 18 עד 34 כאמור – משחקת תפקיד מפתח בהבנת המגמה: אנשים מבוגרים יותר עדיין מעדיפים – או אולי פשוט רגילים – להשתמש במכונית על-פני אמצעי תחבורה אחרים. שתי קבוצות הגיל האחרות שנסקרו הם בני 35 עד 54 ואנשים מבוגרים יותר.

    בעוד שכ-44% מן הצעירים מעדיפים להשתמש באמצעי תחבורה חלופיים רק 11% מן האנשים בקבוצת הגיל של 55 ומעלה מוכנים לוותר על הרכב הפרטי שלהם, ואילו בקבוצה האמצעית 35% מן הנשאלים הביעו נכונות לזנוח את המכונית.

    באופן טבעי, אנשים שגרים בערים צפופות וסובלים מגודש תנועה ובעיות חניה מפגינים נטייה מובהקת יותר לותר על מכוניות, במיוחד כאשר האלטרנטיבות נגישות להם. לעומתם, מי שמתגוררים באזורים כפריים ואין להם אלטרנטיבות תחבורתיות זמינות לא ממהרים לוותר על המכונית. אבל, וזה "אבל גדול" – קבלו הפתעה מעוררת מחשבה: מסתבר שבקבוצת הגיל הצעירה ביותר קיימת פתיחות רבה מאוד לנטוש את המכונית לא רק בקרב מי שחי בעיר אלא גם אצל צעירים שמתגוררים בפרברים ובאזורים כפריים.

    סוקרי דלויט מצאו ש-47% מן הנשאלים הצעירים שחיים בעיר מוכנים לוותר על בעלות על רכב אבל – ועכשיו תחזיקו ממש חזק – בקרב צעירים שמתגוררים בערי הפרבר ובכפר השיעור הזה עוד יותר גבוה (!).

    53% מן הצעירים שמתגוררים מחוץ לערים מוכנים לוותר על בעלות על רכב – ובתנאי שתהיה להם אלטרנטיבה תחבורתית אחרת. במילים פשוטות, אבל אולי לא פשוטות בכלל: צעירים פשוט איבדו את חדוות הנהיגה ואין להם עניין במכונית כאידאל לחופש ושחרור.

     

    צילום: Rae Allen

     

    בעוד שהחדשות עצמן לא מפתיעות – בשנים האחרונות פורסמו לא מעט סקרים שמעידים על אובדן העניין של צעירים בנהיגה וגם הגיל הממוצע שבו צעירים טורחים להוציא רישיון נהיגה עולה באופן קבוע – הסקר הזה עשוי להעיד על שתי אפשרויות מעניינות שלא סותרות אחת את האחרת.

    אפשרות ראשונה – אם מניחים ש"הצורך התחבורתי" של כל קבוצות הגיל שנסקרו אמור להיות דומה – זה מעיד על כך שצעירים בוחרים לפתור את הצורך הזה בדרכים אחרות, ולכך יכולות להיות סיבות שונות – החל מפתיחות כלפי אמצעי תחבורה אלטרנטיביים וכלה בשאיפה לצמצם את הפגיעה באקלים.

    אפשרות אחרת היא שלצעירים יש "צורך תחבורתי" אחר, למשל בגלל (או בזכות) עבודה מרחוק או הסתגרות בעולמות וירטואליים ופחות רצון או צורך לנוע.

    מה שברור זה שתעשיית הרכב ומתכנני תחבורה חייבים להתייחס ברצינות למגמה הזאת, מפני שאם היא תימשך ייתכן שאותם 56% מן הצעירים שעדיין מעדיפים לנהוג במכוניות יהיו דור אחרון לנהגים.

     

     

    לקריאה נוספת:

    קופרה טווסקאן במבחן דרכים ראשון

    באיזה יום תקבלו את ההצעה הזולה ביותר לביטוח הרכב שלכם?

    הצעיר שפרץ לטסלה מאתגר את יצרניות הרכב: תלמדו לעבוד עם קהילת ההאקרים

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • כמעט מחצית מהצעירים האמריקנים לא רוצים לנהוג במכונית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.