• Ad
  • אאודי A3 במבחן דרכים
    המכונית שהמציאה את קטגוריית הפרימיום הקומפקטי מזקקת את יתרונות הקטגוריה הזאת בעידן שבו כל רכב מתאמץ להיות חשמלי או קרוסאובר או קרוסאובר חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    אאודי A3 עומדת על שלה לנוכח אופנת הקרוסאוברים החשמליים. מתיחת הפנים של אמצע החיים גיהצה את הקמטים של הדור הרביעי של בוראת הקטגוריה עם עיצוב חד ואבזור משודרג.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    מי את אאודי A3?

    באותה מידה שפולקסווגן עשתה היסטוריה עם גולף כאשר בראה קטגוריה שנושאת את שמה כך המציאה אאודי A3 המקורית, לפני ארבעה דורות, את קטגוריית הקומפקט-פרימיום.

    מאז הפך הרבה מאוד בנזין לרעש, במראה הימנית שלה התייצבה זה מכבר ב.מ.וו סדרה 1 ובמראה השמאלית מתגלגלת מרצדס A קלאס, ומפה לשם גם הדור הרביעי שלה כבר נזקק למתיחת פנים של אמצע החיים כדי להישאר רלוונטי בעולם שמשתנה במהירות.

    מאז ומעולם כיוונה A3 אל מי שמעריכים איכות ויוקרה סולידיים שמתובלים בטכנולוגיה מתקדמת וארוזים בגרסה צנועה של האריזה המשפחתית של מותג ארבע הטבעות, ואל גרסת השלוש דלתות שקורצת לצעירים נוספו לימים גרסאות ארבע וחמש דלתות לשימושים יותר משפחתיים.

    בתחילת העשור הנוכחי הושק דור רביעי ליצירה מאינגולשטאט והנה הגיעה שעת מתיחת הפנים של אמצע החיים שמוסיפה לשאת את הדגל ואף מחדדת את המסר עם איכות מרשימה ואווירה אלגנטית והי-טקיסטית שלא באה על חשבון יכולות שימושיות-משפחתיות.

    השיפור החשוב במתיחת הפנים מטפל בשתי נקודות תורפה של הדור הרביעי: עיצוב שמרני וסולידי מידי ורשימת אבזור, אעפס, קמצנית. הטיפול אפקטיבי אבל אולי לא לגמרי מספק. העיצוב נראה חד וספורטיבי יותר, וזה בוודאי מרשים, וגם רשימת האבזור ארוכה ונדיבה יותר – אלא שכעת היא מתמודדת מול מבול מתחרות סיניות חשמליות ש"אבזור" הוא השם השני על כרטיס הביקור שלהן.

    במקביל, כדי לענות לביקוש הגובר לקרוסאוברים מוגבהים נוצרה גם גרסת 'אולסטריט' חדשה, מוגבהת ומאופרת, אם כי זאת עדיין לא מוצעת אצלנו.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    עיצוב, מיצוב

    מעצבי אאודי חידדו מעט את המסר העיצובי של A3 אבל לא חוללו בו מהפך. החזית נראית מעט יותר אגרסיבית ובעיקר ספורטיבית יותר, והיא מקושטת בחתימת תאורה חדשה עם מראה מפוקסל שמציע בחירה בין ארבע דוגמאות תאורה שונות.

    התחושה הספורטיבית מודגשת במיוחד בגרסת S-LINE, שנבחנת כאן, את צמד הפנסים הקדמיים בכל הגרסאות מחבר פס לד חדש, וגם הפנסים וחתימת התאורה מאחור עודכנו.

    עודכנו גם העיצוב של הפגושים הקדמיים והאחוריים, הוסרה מסגרת מתכתית סביב השבכה הקדמית לטובת שבכה שחורה ונקיה, ואילו סמל 4 הטבעות בצבע המרכב נדחק מעט למעלה, אל מסגרת השבכה. הפגוש האחורי מושחר בגימור מבריק ומודגש, גם הוא בצבע המרכב.

    ברכב ההדגמה הלבן בולטים היטב שטחים שחורים שמשולבים באופן נאה עם גג פנורמי שחור, והעיצוב מחדש של חישוקי הגלגלים מעניק את תרומתו לתחושה הספורטיבית.

    רכב המבחן משך מאוד את מבטי העוברים והשבים על אף הצבע הגנרי הלבן והמראה המוכר, וזה מוכיח שנגיעות העיצוב עושות את שלהן.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    הגישה השמרנית מתקיימת גם בתא הנוסעים ובסביבת הנהג עם מעט מידי שינויים. מסגרת במראה מתכתי יוקרתי לפתחי האוורור, עיצוב מחדש של בורר ההילוכים וסביבתו, תאורת אווירה חדשה ומרשימה וחומרי ריפוד ודיפון משובחים.

    על אף שלא מדובר במהפך – העבודה מאוד ממוקדת והתוצאה היא תחושת שדרוג טובה, איכות חומרים והרכבה ללא פשרות ושורה תחתונה יוקרתית. ריפוד עור איכותי למושבים, שלכשעצמם מעוצבים היטב ומציעים פשרה טובה בין קשיחות לנוחות ומאפשרים תנוחת נהיגה מדויקת. מרחב הראש לא מרשים – בגלל הגג הפנורמי – ושיפוליו הקדמיים של הגג מצמצמים מעט את שדה הראיה ומאלצים תנוחת ישיבה נמוכה.

    ממשק המשתמש מצוין וקל להתמצא בו, צג המחוונים הדיגיטלי גדול – 10.25 אינטש – מרשים ואינפורמטיבי, לבקרת האקלים יש קונסולה משלה וכפתורים פיזיים מבורכים, ומעליה ניצב מסך מגע מרכזי בגודל סביר של 10.1 אינטש כשהוא מופנה אל הנהג ועליו תצוגה נאה. מימין לבורר ההילוכים מוצב כפתור עגול ועליו משטח מגע שבאמצעותו מתפעלים את מערכת הבידור.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    גם בשורת המושבים השנייה נשמרת אווירה יוקרתית עם מושבים נוחים, אולם המרחב הפנימי מתאים לשני נוסעים מבוגרים ושלושה יחושו בצפיפות, בין השאר בגלל תעלת הינע בולטת מאוד ותנוחת ישיבה גבוהה ולא נוחה במרכז המושב.

    שני נוסעים מאחור מקבלים מרחב מכובד, בין השאר בזכות פיסול שקעים בגב המושבים הקדמיים, ומרחב ראש רב. התמיכה לירכיים לא מרשימה ומפתח הדלת צר ומקשה על הכניסה והיציאה למושב האחורי. לרשות הנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג, שני שקעי מיני USB ותאורת קריאה אישית.

    תא המטען בנוי באופן יעיל ורבוע ומדופן בחומרים איכותיים, והנפח שלו – 380 ליטרים – מכובד. סף ההטענה גבוה, רצפת התא נמוכה ביחס אליו ומתחתיה מוטמן גלגל חליפי-זמני צנוע מידות.
    קיפול המושבים האחוריים קל ונוח אבל מצער שגם בגרסה היקרה ביותר אין פתיחה חשמלית לדלת תא המטען.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    נוחות נסיעה, התנהגות כביש

    אאודי A3 הציעה יכולת דינמית גבוהה מאז ומעולם – במיוחד בכל הקשור לאחיזה ותחושת רוגע. חנופה לנהג הנוהג לא הייתה שם, אלא רק בגרסאות הספורטיביות והיקרות של הדגם.

    הדור הנוכחי ומתיחת הפנים שלו לא שינו סדרי עולם: משקל ההגה קל מידי, הוא מגיב מהר לפקודה אבל לא משדר תחושת תקשורת מיוחדת. תגובות השלדה והמתלים לא מעודדות לתקוף פיתולים ולבזבז גומי אבל כל החבילה נשלטת ומרוסנת באופן שמעורר ביטחון רב בכל מצב.

    כל זה לא אומר שאי אפשר להשתעשע וליהנות, אבל כשעושים את זה מקבלים מסר של מי שרוצה להישאר בשליטה ולא להשתגע.

    גרסת LUXURY שנבחנת כאן מתגלגלת על גלגלים בקוטר 18 אינטש שתורמים לרמת האחיזה הגבוהה ופוגמים מעט בנוחות, ובסך הכל מתקבלת מכונית "גרמנית" מאוד עם נטייה לנוקשות ואהבה לאספלט סלול בקפידה.
    המתלים סופגים את פגעי מע"צ בתחילת מהלכם גם במהירויות נמוכות בעיר אבל מגלים פחות סובלנות לבורות ושקעים וחולקים עם הנהג והנוסעים יותר מידי מן החוויות שלהם.

    במהירויות פרבריות ובינעירוניות מתגבשת פעולת המתלים למכונית נוחה, שקטה ונעימה שמציעה איכות נסיעה גבוהה, כשהתלונה היחידה היא על מחסור מה בשיכוך רעשים.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    מנוע וביצועים

    A3 מוצעת אצלנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ובשתי גרסאות הספק ומומנט (30 TFSI ו-35 TFSI). למנוע הזה מוצמד מנוע חשמלי צנוע שלא מוסיף המון אבל מסמן V קטן על תחושה מיקרו-היברידית. הגרסה הבסיסית מספקת 116 כוחות סוס ומומנט של 22.4 קג"מ ואילו הגרסה החזקה – שנבחנת כאן – מספקת 150 כוחות סוס ומומנט של 25.5 קג"מ.

    המנוע מחובר לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וכל החבילה המאוד מוכרת הזאת הולמת היטב את A3 המחודשת.

    התוצאה היא מכונית מהירה, זריזה ומגיבה באופן שמתבל את הנהיגה בהנאה מן הביצועים שלה: 8.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ותצרוכת דלק מרשימה של 13.5 ק"מ לליטר.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    בטיחות, אבזור

    כאמור, אצלנו מוצעות שתי גרסאות הספק, ואיתן שתי גרסאות אבזור. גרסת הבסיס נקראת Advanced ועולה 212,500 שקלים, וגרסת הדגל היקרה ביותר היא S-LINE LUXURY שעולה 269,5000 שקלים.

    לכל הגרסאות יש מערכת חניה אוטומטית ומראות-צד מחוממות, ולמעט בגרסה הבסיסית לשלוש הבאות אחריה יש רשימת אמצעי בטיחות שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי והתרעה על זיהוי רכב בשטח מת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, הפעלה אוטומטית של אורות גבוהים והתרעה מפני פתיחת דלת כאשר חולף רכב.

    רשימת האבזור של הגרסה היקרה מרשימה וכוללת גג שמש פנורמי, ריפודי מושבים משולבים עור, חימום וכוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה, חבילת עיצוב ספורטיבית (S-LINE), הגה-ספורט קטום, מושבים קדמיים ספורטיביים ותאורת פנים משודרגת.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    שורה תחתונה

    אאודי מצליחה לשמר את A3 כעמוד שדרה של הקטגוריה הקומפקטיות היוקרתיות אשר מאותגרת כיום על ידי מכוניות חשמליות גדושות אבזור וטכנולוגיה.

    מתיחת הפנים עדכנה את העיצוב ושיפרה את איכות תא הנוסעים, ולמעט בגרסת הבסיס גם רשימת האבזור סוגרת סוף סוף את כל הפערים. כמכונית קומפקטית משפחתית היא עושה את העבודה עם מרחב פנים סביר אך מבחינת נוחות הנסיעה בעיר יש נוחות ממנה.

    יחידת ההנעה אפקטיבית ומרשימה, וכך גם איכות הנסיעה הכללית, ובשורה תחתונה אאודי A3 התאימה לימינו את מה שהיא תמיד עשתה: מעניקה שדרוג ותחושת פרימיום לקטגוריה הקומפקטית.

     

    אאודי A3 במבחן דרכים

     

    לקריאה נוספת:

    קופרה טווסקאן במבחן דרכים ראשון

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

    לקסוס LBX במבחן דרכים

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאודי A3 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.