• Ad
  • איציק וייץ בעקבות אילון מאסק: לא מוותר על הכסף
    יבואנית הרכב קרסו מוטורס הודיעה לבורסה על הקצאת אופציות למנכ"ל למרות התנגדות חלק מבעלי המניות "בשל הרווחיות הגבוהה בענף הרכב"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קרסו מוטורס, אשר בין השאר מייצגת בישראל את מותגי רנו, ניסאן, דאצ'יה, צ'רי, אקספנג ועוד – היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה בתל-אביב. אתמול (ד') העבירה קרסו מוטורס לבורסה "דיווח מיידי" שכותרתו "אישור הצעה פרטית מהותית למנכ"ל החברה על ידי ועדת התגמול", ומשמעותו היא תגמול נוסף לאחד המנכ"לים השכירים המתוגמלים ביותר בענף הרכב בישראל.

     

    תערוכת ז'נבה 2024: יצרניות סיניות חוגגות, כמעט כל האחרות נפקדות

     

    בין הנימוקים להחלטה: "להווי ידוע, כי בשל הרווחיות הגבוהה בענף הרכב, ככלל, התגמולים למנהלים בכירים בחברות הפועלות בענף הרכב בישראל גבוהים בצורה משמעותית מהתגמולים לנושאי משרה בחברות ציבוריות".

    שני הדברים שמעניינים וחריגים בהודעה הזאת הם ראשית לכל העובדה שההחלטה לתגמול הספציפי הזה התקבלה למרות שהאסיפה הכללית של בעלי המניות החליטה לפני כשבועיים שלא לאשר אותה. בנוסף, התגמול מוענק בשעה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה ומצב כלכלי מורכב מאוד, לאחר הורדות דירוג האשראי של ישראל, ולנוכח העלאות מחירים צפויות בענף הרכב.

    קשה להימנע מן ההקשר בין תוספת התגמול לאיציק וייץ לבין ההתעקשות של אילון מאסק (להבדיל אלף הבדלות) לקבל תגמול בגין ביצועיה של טסלה, וזאת למרות שגם שם הייתה התנגדות של אסיפת בעלי המניות של החברה ועל אף התקופה הקשה שאליה נכנסת תעשיית הרכב. למען הפרופורציות חשוב לומר שההשפעה של אילון מאסק על מניית טסלה גדולה בהרבה (לטובה ולרעה) מן ההשפעה של וייץ על מניית קרסו מוטורס.

    על פי פרסום של העיתון 'כלכליסט' מספטמבר השנה – מאז שנת 2011, כאשר חברת קרסו מוטורס הונפקה בבורסה בתל אביב, עומדת עלות השכר של איציק ווייץ על כ-117 מיליון שקלים, מהם 40 מיליון שקלים בשלוש השנים האחרונות.

    ב-12 בספטמבר השנה התנגדו כ-80% מבין בעלי מניות המיעוט בחברת קרסו מוטורס להעניק לוויץ אופציות למניות בשווי של 11.7 מיליון שקלים. המתנגדים כללו את נציגי כל הגופים המוסדיים שמחזיקים במניות קרסו מוטורס, בהם 'מנורה מבטחים' שמחזיקה בכ-7.36% מן המניות וכן קופות הגמל של מור ואנליסט, קסם קרנות נאמנות וכן ילין לפידות. היות שמחיר מימוש האופציות שהוקצו לוייץ היה נמוך ממחיר המניות הרי שבז'רגון המקצועי האופציות האלה "מצויות בתוך הכסף" והמנכ"ל ייהנה מרווח נאה בעת המימוש שלהן גם אם מחיר המניה לא יעלה. נושא זה היה אחד הנימוקים של המתנגדים להענקת האופציות.

    עלות שכרו השנתית של וייץ, לפי הנתונים שפרסמה החברה, אמורה להגיע בעקבות הקצאת האופציות ל־5.3 מיליון שקלים אולם לכך יש להוסיף גם את סכום המענק השנתי שהוא צפוי לקבל, חלקו ללא כל קשר לביצועי החברה.

     

    האם ברית ניסאן-הונדה מסמנת את תחילת עידן האיחודים והרכישות בתעשיית הרכב היפנית?

     

    ואף על פי כן נוע תנוע

    בהודעה של קרסו מוטורס לבורסה אתמול (ג') נכתב, בין השאר, "בהמשך לדוח המיידי של החברה מיום 12 בספטמבר 2024 בדבר החלטת האסיפה הכללית… שלא לאשר את ההצעה הפרטית, החברה מתכבדת להודיע כי ביום 1 באוקטובר 2024 החליטו ועדת התגמול… ודירקטוריון החברה לאשר את ההצעה הפרטית, על אף התנגדות האסיפה הכללית, בהתאם להוראות סעיפים… לחוק החברות… על יסוד נימוקים מפורטים, לאחר שדנו מחדש בהצעה הפרטית ובחנו בדיון כאמור, בין השאר, את התנגדות האסיפה הכללית…
    כתבי האופציה שיוקצו לוייץ יוקצו על פי מתאר הצעת ניירות ערך לעובדים שפרסמה החברה… בהתאם לתקנות ניירות ערך… למספר עובדים ו/או מנהלים בחברה ו/או בחברות בנות של החברה, עליהם נמנה וייץ, באותם תנאים…
    …להלן תמצית נימוקי ועדת התגמול ודירקטוריון החברה לאישור ההצעה הפרטית:
    א. בהתאם להוראות… קיימו ועדת התגמול ודירקטוריון החברה דיון באישור ההצעה הפרטית וביססו את החלטתם על הנימוקים המפורטים להלן, לאחר שדנו מחדש בהצעה הפרטית ובחנו בדיון כאמור, בין השאר, את התנגדות האסיפה הכללית.
    ב. ועדת התגמול והדירקטוריון סבורים כי תנאי התגמול ההוני למנכ"ל הינם סבירים והוגנים בהתחשב בהיקף פעילות החברה, גודלה ואופייה, מצבה הכספי, יעדיה והאתגרים הניצבים בפניה, מורכבות תפקידיו של המנכ"ל ותנאי העסקתו הכוללים. עלות התגמול ההוני למנכ"ל הינה סבירה והוגנת, הולמת את תפקידיו, את ניסיונו, את אחריותו הכוללת לכל מגוון תחומי פעילותה על מורכבותם וכן את ותרומתו הייחודית והמכרעת להצלחתה של החברה ולהובלת פיתוח עסקיה ותכניותיה העתידיות.
    ג. ועדת התגמול והדירקטוריון בחנו את תנאי ההצעה הפרטית בשים לב לשיקולים של טובת החברה בלבד, אשר באה לפני טובתם האישית כדירקטורים בחברה. לעניין זה, הדירקטורים החיצוניים בחברה, אשר מינויים מחדש מותנה בתמיכה של בעלי המניות מקרב הציבור (ובכלל זאת הגופים המוסדיים שהתנגדו להצעה הפרטית), השתכנעו כי החלטתם לאשר את ההצעה הפרטית, על אף התנגדותם של המשקיעים המוסדיים באסיפה הכללית, הינה לטובת החברה וזאת לאחר בחינת נסיבותיה הייחודיות של החברה.
    ד. לידיעת חברי ועדת התגמול ודירקטוריון החברה הובאו תוצאות האסיפה הכללית, וכן הובא לידיעתם כי משיחות שקיימה החברה עם גופים המייעצים למשקיעים מוסדיים המחזיקים במניות החברה, עודכנה החברה כי התנגדותם מבוססת על מדיניות הגופים המוסדיים הכוללת שיקולי רוחב, מבלי שנשקלו שיקולים ייחודיים לחברה. בנוסף, חברי הועדה והדירקטוריון התרשמו כי לא ניתן משקל מתאים לנסיבותיה הספציפיות של החברה, לרבות מידת תרומתו ועשייתו של וייץ בחברה, רצון החברה לשמר את וייץ בתפקיד מנכ"ל החברה, השוואת תנאי התגמול ההוני למנכ"ל לעומת יתר העובדים שנכללו במתאר, והשלכות אי אישור התגמול ההוני למנכ"ל על יחסי העבודה בחברה. כמו כן, הובא לידיעת חברי ועדת התגמול והדירקטוריון כי התנגדות חלק מן הגופים הנ"ל אינה מיוחסת להצעה הפרטית גופה ולהיקפה, אלא לעובדה כי המענק המשתנה של וייץ, המבוסס על רווחיות החברה (במנותק מן ההצעה הפרטית), אינו מוגבל בתקרה, כפי שצוין בדוח זימון האסיפה.

    להווי ידוע, כי בשל הרווחיות הגבוהה בענף הרכב, ככלל, התגמולים למנהלים בכירים בחברות הפועלות בענף הרכב בישראל גבוהים בצורה משמעותית מהתגמולים לנושאי משרה בחברות ציבוריות. ואולם, ישנה הלימה בין המענק המשתנה של וייץ לבין רווחיותה של החברה. לעניין זה, יצוין כי התגמול המשתנה של וייץ נובע מהתקשרות החברה עם וייץ בהסכם העסקה מחודש יוני 2005 אשר עודכן בחודש מאי 2011 ערב הנפקת מניות החברה בבורסה, זאת לפני כניסתו לתוקף של תיקון 20 לחוק החברות ולפני אימוצה לראשונה של מדיניות תגמול לחברה… (הנוסח המלא של הודעת החברה לבורסה מצורף כאן).

    Loader Loading...
    EAD Logo Taking too long?
    Reload Reload document
    | Open Open in new tab

     

    בהמשך ההודעה נכתב גם ש:"העלות השנתית של התגמול ההוני למנכ"ל תואמת את מדיניות התגמול… מבנה התגמול ההוני למנכ"ל מבוסס על מדיניות התגמול של החברה, וכן – ההצעה הפרטית הינה חלק מהצעת ניירות ערך של החברה למעל 80 עובדים, מנהלים בחברה ובחברות בנות של החברה, עליהם נמנה וייץ, כאשר כתבי האופציה מוצעים לכולם בתנאים זהים… ועדת התגמול ודירקטוריון החברה סבורים כי אין בתגמול ההוני למנכ"ל בכדי להשפיע על יחסי העבודה בחברה, וכי דווקא העדר אישור התגמול ההוני למנכ"ל עלול להשפיע על יחסי העבודה בחברה ולפגוע בטובתה…

    טובת החברה הינה לשמר את וייץ, שהינו מנהל מהדרגה הראשונה במשק, אשר הוביל את החברה להצלחות רבות, בתפקיד מנכ"ל החברה, וליתן לו את מלוא התמריצים להצלחת החברה לטובת כלל בעלי מניותיה, וזאת בין היתר על ידי הכללתו בהצעה הפרטית, ביחד ובמקביל להקצאות הפרטיות לעובדים על פי המתאר (שבוצעו זה מכבר). מבין הצלחותיה של החברה בהובלתו של וייץ ניתן למנות את אלה: הנפקה לראשונה של מניות החברה למסחר בבורסה בשנת ;2011 צמיחה בפעילות החברה, מיבואן של שני מותגי רכב לקבוצת רכב מובילה בישראל עם מספר מותגי רכב בינלאומיים מובילים, עם פעילות ליסינג השניה בגודלה בישראל, פעילות צמ"ה, חברת מימון, ועוד; שיפור ניכר ברווחיות החברה, אשר מאז הנפקתה בבורסה ועד היום הסתכמה בכ-2.38 מיליארדי ש"ח, וחילקה לבעלי מניותיה דיבידנדים בהיקף של כ-1.85 מיליארדי ש"ח…"

    מה אומרים? לא אומרים.

     

     

    לקריאה נוספת: 

    אילון מאסק יכול לחפור את כל עזה תוך 6 שבועות

    מקבלת אחריות: יבואנית בלעדית חייבת לטפל ברכב מייבוא מקביל ואישי

    קנית רכב משומש מחברת טרייד אין? כנראה שעבדו גם עליך

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איציק וייץ בעקבות אילון מאסק: לא מוותר על הכסף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.