• Ad
  • MG מפציצה עם אחריות ארוכה גם באוסטרליה. למה לא בישראל?
    יצרנית הרכב MG מציעה את האחריות הארוכה ביותר לרכב חדש גם באוסטרליה: 10 שנים או 250,000 ק"מ. יבואניות רכב ישראליות שונאות אחריות ארוכה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית סאיק, שמוכרת אצלנו בעיקר בזכות המותג הבריטי לשעבר MG, מפציצה בפעם השנייה בתוך שבוע עם תוכנית אחריות מהפכנית: מכוניות חדשות שנמכרות מעתה על ידי MG באוסטרליה מקבלות 10 שנות אחריות או עד 250,000 ק"מ – וזה משך האחריות הארוך ביותר שמוצע על ידי איזו שהיא יצרנית רכב.

     

    MG מפציצה עם 10 שנות אחריות לכל הדגמים באוסטרליה. אז למה לא בישראל?

     

    מוקדם יותר השבוע הממה סאיק את עולם הרכב החשמלי כאשר הציגה בתאילנד תוכנית אחריות לכל החיים לשני דגמי MG ושני דגמי 'מקסוס', וכעת היא עושה את זה שוב, אם כי באופן טיפה פחות נחרץ.

    עד היום היו מספר יצרנים – אפילו בישראל – שהציעו 5 או 7 שנות אחריות לדגמים נבחרים, למשל סובארו וקיה, וגם מיצובישי הציעה 10 שנות אחריות, אם כי היא עושה את זה באוסטרליה ולא בישראל.

    במקרה של מיצובישי האחריות באוסטרליה מוגבלת עד ל-200,000 קילומטרים, כך ש-MG פורצת את הגבול וקובעת שיא חשוב חדש. בנוסף, בעוד שמיצובישי התנתה את האחריות באוסטרליה בכך שכלי הרכב יטופלו אך ורק ברשת המוסכים של מפיצי הרכב, אצל MG לא קיימת מגבלה כזאת.

    האחריות של MG באוסטרליה חלה על כל כלי הרכב החדשים שיימכרו החל מהיום (1 באוגוסט 2024) וזה כולל שם את כל דגמי הבנזין, ההיברידים והחשמליים-טהורים. האחריות המורחבת מוענקת ללקוחות פרטיים ולא לשימושים מסחריים כמו ציי רכב, שירותי שליחויות, בתי ספר לנהיגה או מוניות. למרות זאת, גם בשימוש "מסחרי" מכוסים כלי הרכב של MG שנמכרים באוסטרליה באחריות יצרן ל-7 שנים או 160,000 ק"מ – וזה יותר מכל מותג אחר.

    שני סוגי האחריות (לשימוש פרטי או מסחרי) מכסים באופן מלא גם את הסוללות במכוניות היברידיות וחשמליות, וזאת, אגב, תקופת אחריות דומה למדי לזו שמעניקות מרצדס ומיצובישי בכל הקשור לאורך חיי הסוללה של רכב חשמלי.

     

    MG מפציצה עם אחריות ארוכה גם באוסטרליה. למה לא בישראל?

     

    יבואני רכב ישראלים שונאים אחריות

    בישראל מוגדרת אחריות יצרן מינימלית לפי חוק לשנתיים בלבד, אך רוב המותגים מעניקים שלוש שנות אחריות או עד 100,000 קילומטרים. באוסטרליה, לעומת זאת, טסלה מעניקה 4 שנות אחריות, ואילו טויוטה, פורד, מאזדה, יונדאי וניסאן מעניקות 5 שנות אחריות. איסוזו מעניקה באוסטרליה 6 שנות אחריות וקיה מעניקה 7 שנים, כמו במדינות רבות אחריות ברחבי העולם.

    MG העניקה בישראל 5 שנות אחריות על דגמי MG החשמליים הטהורים ועל דגמי EHS שנרכשו עד לשנת 2023, כאשר האחריות לסוללה החשמלית, כמקובל, היא ל-8 שנים או עד 150,000 קילומטרים. לכלי רכב שנמסרו החל משנת 2023 מוענקת אחריות ל-7 שנים או עד 150,000 קילומטרים, המוקדם מבינהם. אצלנו, בישראל, קיה מעניקה אחריות ל-7 שנים אך ורק למכוניות נוסעים ולא לרכבי שטח, ולמרות זאת – בגלל תחרות מצומצמת – היא בולטת לטובה באורך האחריות. צריך לומר גם שמספר יצרניות רכב חשמלי סיניות נוספות מציעות כעת 7 שנות אחריות או עד 150,000 קילומטרים, אבל זה עדיין לא זה.

    הסיבה שיבואניות רכב ישראליות – בדרך כלל בעצה אחת עם היצרניות שהן מייצגות – נמנעות מהענקת אחריות ארוכה בישראל היא כסף, והרבה מאוד כסף. כמעט כל יבואניות הרכב הישראליות מוכרות חלקים לרכב במחירים גבוהים עד כדי ספק-חוקיים, וברגע שמסתיימת תקופת האחריות רבות מהן "חוגגות" על החלפת רכיבים תקולים תמורת מחירים מפחידים.

    כפי שסוקר לא אחת ב-TheCar, במקרים רבים שבהם יצרניות רכב לקחו אחריות במדינות אחרות על תקלות סדרתיות הן לא עשו את זה בישראל, ובעלי רכב ישראלים נדרשו לשלם מחירים הזויים, למשל 10,000 שקלים ויותר תמורת זוג פנסי חזית מתוצרת יונדאי. לקוחות שמפעילים קצת לחץ על חלק מיבואניות הרכב "זוכים" להנחה של עד עשרות אחוזים ממחירי המחירון של חלקים שונים, אבל במקרים רבים המחיר אחרי "הנחה" יותר גבוה מן המחיר של חלקים תחליפיים באותה רמת איכות.

    בשורה תחתונה, דוגמה אחת מיני רבות לרמת התחרותיות הנמוכה בשוק הרכב הישראלי היא תקופות האחריות הקצרות יחסית שמוצעות אצלנו, ורק כאשר ממשלת ישראל תתחיל להתעניין באזרחים שלה זה עשוי להשתנות.

     

    רכב חשמלי: כשאירופה נלחמת בסבסוד הסיני אלה בשורות נהדרות לשוק הישראלי

     

    לקריאה נוספת: 

    האם יבואנית טויוטה גבתה תשלום כפול על אחריות לסוללות לרכב היברידי?

    מיצובישי תצטרף לברית בין הונדה לניסאן

    האם מנועי פיורטק של פיג'ו, סיטרואן ואופל מתפגרים בהמוניהם ומה אפשר לעשות?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    MG מפציצה עם 10 שנות אחריות לכל הדגמים באוסטרליה. אז למה לא בישראל?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.