• Ad
  • היסטוריה באירופה: המכירות של מכוניות חשמליות עקפו את הדיזל
    אנשי פולקסוואגן שיגעו את רבי: בתחילה הופיעה הודעה לעיתונות באתר המדיה שלהם, לאחר מכן נעלמה משם, יום למחרת היא הופיעה שוב וצוטטה בהרחבה ואז הודו אנשי החברה שמדובר במתיחה. יש מצב שתרגיל יחסי הציבור הזה לא ישפר את יחסי מחלקת המדיה של פולקסווגן עם עיתונאים, אבל חייבים להודות שהרעיון למתג את כלי הרכב החשמליים של VW תחת המותג 'וולטסוואגן' מעניין ונחמד.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון: 23:00: שיגעתם את רבי

    שעות ספורות לאחר שאנשי פולקסווגן פרסמו באופן רשמי את ההודעה שלהם לעיתונות (עליה תקראו בהמשך הידיעה הזאת), הם הודיעו רשמית שמדובר במתיחת 1 באפריל מוקדמת. לנוכח השתלשלות הדברים, כפי שמובאת כאן, נראה שאנשי יחסי הציבור של פולקסוואגן אמנם השיגו חשיפה גדולה לתעלול שלהם, אבל במחיר של לעצבן הרבה מאד אנשים. חבל, מפני שכפי שתקראו – הרעיון עצמו חביב מאד ומעניין.

    עדכון 18:00: כן, זה באמת קורה

    לאחר הברדק שגרמו אנשי פולקסווגן בארה"ב עם פרסומה המוקדם מידי של הודעה לעיתונות הגיע כעת תיקון בדמותה של הודעה מסודרת שמאשרת את המידע שדלף: כן, זה באמת קורה, ופולקסווגן של אמריקה אכן תשיק בחודש מאי הקרוב את המותג 'וולטסוואגן', לכלי הרכב החשמליים שלה.

    "וולטסוואגן" יהיה מותג בלעדי לאמריקה בתוך מערך המותגים של קבוצת פולקסווגן, וכל הפרטים שמתוארים בכתבה שלפניכם אושרו רשמית על-ידי החברה.

    הידיעה המקורית:

    שתי רשתות מדיה מכובדות בארצות הברית, רשת הטלוויזיה CNBC והעיתון USA Today, פרסמו הלילה (ג') דיווח אודות הודעה לעיתונות של פולקסווגן, אשר כביכול "הוצגה טרם זמנה" אתמול (יום שני, 29 במרץ) באתר העיתונות הרשמי של יצרנית הרכב ולאחר מכן הוסרה ממנו, ובה נכתב שפולקסווגן מתכוונת לשנות את המיתוג שלה באמריקה.

     

     

    בהודעה – שהופיעה כביכול ונעלמה – נכתב שכלי הרכב החשמליים מתוצרת פולקסווגן ישווקו תחת המותג Voltswagen, שבו האות T מחליפה את האות K וכך נוצרת משמעות חדשה למותג הוותיק: במקום "מכונית העם" (Volk-s-wagen) מתקבל "מכונית וולט" (Volt-s-wagen), כאשר "וולט" מסמל כמובן את יחידת המידה למתח חשמלי.

    הרעיון עצמו נחמד עד פנטסטי, לא כל חברה מרגישה ביטחון רב מספיק כדי להשתעשע עם שם המותג שלה וממילא אנחנו נמצאים בתקופה רגישה מאד בתעשיית הרכב, אבל אופן החשיפה שלו בעייתי משלוש סיבות. ראשית לכל, נכון שגם גרמנים עושים טעויות אבל הודעה לעיתונות ש"מופיעה ונעלמת" לא לפני שמישהו מספיק להדליף אותה מעלה את החשד שמדובר יותר בתרגיל יחסי ציבור מאשר בטעות. שנית, כאשר טעות כזאת מופיעה רגע לפני ה-1 באפריל, "יום השוטים", שבו רוב יצרניות הרכב נוהגות להשתעשע עם רעיונות שונים ומשונים, תסלחו לנו אם אנחנו נשמעים קצת ספקנים.

    ויש גם סיבה שלישית. כבר משנת 2017 ועד היום ייחדה פולקסווגן את הקידומת ID לכלי הרכב החשמליים הטהורים שלה, וגם אם יטען מי שיטען שזאת הייתה טעות מיתוגית כי "ID" לא עושה רושם רב או תחושת שייכות מיוחדת – בכל זאת כל מהלך מיתוג עולה המון כסף, ולא הגיוני שפולקסווגן תקדם שתי אג'נדות שונות במקביל.

     

     

     

    אבל בואו נדמיין לרגע שבאמת מדובר ברעיון אמיתי ואפילו נבסס את זה על כך שאף דובר רשמי של פולקסווגן לא הכחיש את הידיעה, ולעומת זאת שני כלי התקשורת המכובדים מדווחים על מקורות שלהם שאף חיזקו אותה. במקרה כזה מדובר במהפך מיתוגי חשוב שמאפשר לפולקסווגן – בתחילה בארה"ב ולאחר מכן אולי גם בכל העולם, להדגיש את העובדה שהיא יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שמציגה מכוניות חשמליות טהורות על-בסיס פלטפורמה ייעודית ובייצור סדרתי בקנה מידה גדול.

    אנשי רשת הטלוויזיה CNBC מרחיבים, על סמך מקורותיהם, ומדווחים שהמותג החדש ייחד את המכוניות החשמליות של החברה ואף יזכה לסמל מעוצב מחדש עם רקע כחול בהיר במקום הכחול הכהה שנבחר לא מכבר כסמל המחודש של החברה. לדבריהם, מכוניות עם מנועי בעירה פנימית יוסיפו להיקרא ולהתמתג ללא שינוי.

    ב"הודעה שנעלמה" מצוטט כביכול סקוט קוך, מנכ"ל פולקסווגן אמריקה, כשהוא אומר: "אנחנו אמנם מחליפים את האות K במותג שלנו באות T, אבל מה שאנחנו לא משנים זאת המחויבות של המותג הזה לייצר את כלי רכב הטובים מסוגם עבור נהגים ואנשים בכל מקום". עוד נכתב בהודעה ששינוי השם ייכנס לתוקף בחודש מאי הקרוב ושמדובר "יותר מאשר בשינוי שם. (זאת) הצהרה פומבית אודות השקעתה העתידית של החברה בניידות חשמלית… השם והמיתוג החדשים מסמלים את המומנטום החזק שפולקסוואגן משקיעה כשהיא שואפת לנייד את כל האנשים עם כלי רכב חשמליים".

     

     

    פולקסווגן המודרנית הוקמה, למעשה, במסגרת ובמקביל ל"תוכנית מרשל" לשיקום אירופה אחרי מלחמת העולם השנייה, בעיקר בסיוע בריטי אגב, והחלה בייצור מסחרי משמעותי משנת 1948 ואילך. השיווק שלה בארה"ב, במקביל להקמת "פולקסווגן של אמריקה", החל בשנת 1955 והתחזק בהדרגה במשך 40 שנים עד לפרשת 'דיזלגייט' אשר סדקה סדק עמוק בתדמית של החברה בעולם בכלל ובארה"ב בפרט.

    פרשה זאת גם הייתה אחד הזרזים שהניעו את פולקסווגן למהר ולפתח פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי ולהשקיע עשרות מיליארדי אירו בתוכנית החישמול שלה. עם זאת, כל תעשיית הרכב העולמית נמצאת כעת בפתחו של עשור שבסופו חלק מיצרניות הרכב הוותיקות אולי לא ייצרו אף מכונית שאיננה חשמלית. פולקסווגן עצמה צופה שבסוף העשור הנוכחי יהוו כלי רכב חשמליים כמחצית ממכירותיה העולמיות וכ-70% ממכירותיה באירופה, ואילו וולוו וג'נרל מוטורס הצהירו שלא ייצרו בכלל מכוניות עם מנועי בעירה פנימית.

     

     

    שינויים כל כך דרמטיים לא יכולים שלא להיות מלווים במהלך מיתוגי, ואחרי ששילמה קנסות וספגה נזקים בהיקף של 30 מיליארד דולר בארה"ב לבדה פולקסווגן זקוקה ללא ספק למהפך כזה, שחלקו יגיע מאליו באמצעות כלי הרכב החשמליים שלה. עידן זה מתחיל בארצות הברית ממש בימים אלה עם תחילת השיווק של הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה – ID.4 שבעקבותיו יגיע מבחר גדל והולך של דגמים חשמליים. בתוך 4 שנים מתכוונת פולקסווגן למכור יותר ממיליון כלי רכב חשמליים בשנה ובתוך 8 שנים היא תציג יותר מ-70 דגמים שונים של כלי רכב חשמליים ברחבי העולם.

    לקריאה נוספת: פולקסווגן החלה לייצר את ID.5 החשמלית

     

     

    נזכיר בהערת אגב מספר עובדות ידועות אך רלבנטיות: 'טסלה' נקראת על שמו של ניקולה טסלה – גאון שהיה אחד הממציאים הראשונים בתחום החשמל, 'אדיסון מוטורס' הקוריאנית מתיימרת להתחרות ב'טסלה' ובין השאר ייחסה לעצמה את שמו של תומס אדיסון, המתחרה האכזרי ביותר של טסלה וגאון בפני עצמו, ג'נרל מוטורס השתמשה במותג 'וולט' בין השנים 2010 ל-2019 על גבי מכונית חשמלית עם מאריך טווח (מנוע בנזין שמשמש כגנרטור), ואילו יחידת הזרם החשמלי – 'אמפר' שימשה את המקבילה של 'וולט' אשר יוצרה במפעל של אופל ונקראה 'אמפרה'.

    ג'נרל מוטורס, אגב, הקדימה את פולקסווגן כאשר שינתה מוקדם יותר השנה את הלוגו שלה והחליפה את ראשי התיבות GM, שנכתבו מאז ומעולם עם אותיות גדולות, באותיות קטנות ובהדגשת האות m כרפרנס לסוללות 'אולטיום' החשמליות שלה.

    ככל הידוע, אם יושק המותג 'וולטסוואגן' הוא ייוחד לכלי הרכב החשמליים ויפעל בארה"ב, אולי בעולם כולו, כיחידה עצמאית ונפרדת מחטיבת פולקסווגן שתוסיף למכור כלי רכב שמונעים באמצעות מנועי בעירה פנימית, ממש כפי שחטיבות אאודי, פורשה ובנטלי נפרדות זו מזו.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם פולקסווגן תשתמש במותג Voltswagen למיתוג רכב חשמלי?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.