הונדה חושפת גם היא בימים אלו את חידושיה בקו דגמי המוטוקרוס לשנת 2021. בניגוד לקאוואסאקי וימאהה שהקדימו אותה במעט והסתפקו במסכת שינויים מתונה בדגמי המוטוקרוס המובילים, הונדה מציגה השנה דגם המוגדר חדש לחלוטין. מדובר בדור חדש ל-CRF450R שאמנם עבר מספר עדכונים בשנים האחרונות (בין היתר הוספת מתנע חשמלי) אבל הדור הנוכחי שלו נמצא איתנו כבר מאז 2017.
בשור החדש של CRF450R שלדת הקורה הכפולה מאלומניום, שהונדה הייתה החלוצה להשתמש בה בתחום המוטוקרוס, חודשה לגמרי והיא כוללת מסגרת ותת שלדה אחורית חדשים לגמרי וקלים בכמעט ק”ג מהשלדה של הדגם היוצא. לשלדה גאומטריה חדשה עם זווית ראש היגוי חדשה של 27.1 מעלות (0.3 מעלה פחות) ומפשק של 114 מ”מ במקום 116 מ”מ בעבר, זווית ציר הזרוע האחורית שונה ומרווח הגחון גדל בכמעט ס”מ.
מיכל דלק חדש מטיטניום בנפח 6.3 ליטר, מקומי מצננים חדשים ופלסטיקה חדשה מאפשרים לאופנוע להיות צר יותר ב-7 ס”מ יותר מקודמו ומשלימים יחד עם המושב החדש תנוחת רכיבה שונה משמעותית מבעבר.
גם בדגם 2021 ממשיכה הונדה לעשות שימוש במתלים מתוצרת שוואה, כאשר מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 49 מ”מ שמהלכו הוגדל ל-31 ס”מ ועבר כיול מחדש. מאחור קיבל הבולם האחורי בוכנה חדשה וקפיץ אחורי חדש וקל יותר ב-200 גרם.
בסך הכל השיל הונדה CRF450R במהדורת 2021 2 ק”ג ומשקלו היבש עומד על 105.8 ק”ג.
המנוע של הונדה CRF450R החדש מתבסס על המנוע מהדגם הישן, אך זכה לשורת שדרוגים מקיפה. בדגם 2021 ישנה תיבת אוויר שצמחה בנפחה מ-1.8 ל-4.1 ליטר לטובת יניקת וזרימת אוויר משופרת, בית מצערת חדש וקל יותר וזווית מזרק שונה אמורים לאפשר לטענת הונדה תגובת מצערת חדה ומהירה יותר ומוסיפים כוח מעל 5,000 סל”ד.
מערכת הפליטה חדשה לחלוטין ובדומה ל-CBR1000RR היא מעתה בעלת פתח יציאה אובאלי מבית הצילינדרי וכוללת צינור פליטה ודור אחורי חדשים וקלים יותר ב 1.2 ק”ג. בנוסף ישנו גם מצמד הידראולי חדש עם צלחת הפרדה נוספת ושטח חיכוך שהוגדל ב-27% לטובת עמידות משופרת בעומסים גבוהים.
גם בדור החדש ממשיך הונדה CRF450R להציע חבילת אלקטרוניקה מקיפה הכוללת בקרת משיכה עם שלושה מצבי פעולה ואפשרות ניתוק מלא, בקרת זינוק עם שלושה מצבי פעולה ושלוש מפות הצתה שונות לבחירת הרוכב, זאת בנוסף למפות ההצתה השונות של האופנוע להילוכים הגבוהים.
כמו בעבר, הונדה תמשיך להציע גם CRF450R גם בגרסת Works Edition (בתמונה למעלה) עם צביעת רפליקה דומה לזו של אופנועי המירוץ הרשמיים, כיול מתלים שונה ורכיבים משופרים כמו סלסלת מצמד שונה ומסנן אוויר כפול.
CRF450R אמור לנחות בישראל, כמו יתר דגמי המוטוקרוס העדכנים של הונדה לקראת סוף שנת 2020.