• Ad
  • שני מחקרים שפורסמו לאחרונה בארה"ב איתרו דגמים ששינו שלוש פעמים את קידומת הקילומטראז' שלהם ועדיין נעים על הכבישים. יש מצב שלא תנחשו מאיזה מוצא הם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בניגוד למה שרבים חושבים ולמרות כל האלקטרוניקה, החיישנים, הממירים ושאר מערכות מסובכות הקיימות בכל רכב מודרני, בשני העשורים האחרונים האמינות של כלי הרכב השתפרה בצורה קיצונית ומעבר לעובדה כי כיום מכוניות כמעט ולא סובלות מחלודה ובנות עשר ממש לא נראות גרוטאות, המספר הגדול יחסית ב-2018 של מכוניות משנות ה-90 שעדיין נעות על הכבישים ביחס למספר הנמוך של מכוניות משנות ה-50 וה-60 שנעו על כבישי ישראל בשנות ה-80, מוכיח שכיום עם מעט תחזוקה שוטפת ראויה גם מכוניות שמתקרבות לעשור השלישי שלהן עדיין יכולות בהחלט לתפקד בצורה ראויה.

    גם המספרים האבסולוטיים לא משקרים ואם ב-1996 תוחלת החיים הממוצעת של מכוניות הייתה 8.6 שנים, הרי ב-2017 כבר היה מדובר ב-11.7 שנים ואם ניתן היה להוריד מהסטטיסטיקה מכוניות שירדו מהכביש לא משום שהתיישנו אלא בעקבות תאונות או גורמים חיצוניים אחרים כמו אסונות טבע ופגעי מזג האוויר, הפער היה עוד גדול משמעותית.

    ועדיין, למרות זאת, רק חלק קטן מהמכוניות זוכות לשנות קידומת שלוש פעמים ולחצות את קו 300 אלף הקילומטרים.

    לאחרונה התפרסמו בארצות הברית שני מחקרים בנושא שבדקו מהם הדגמים שיש להם את הסיכוי הגבוה ביותר לשרוד מעל ל-200 אלף מייל שהם כ-321 אלף קילומטרים.

    המחקר הראשון פורסם באתר ISeeCars שהוקם לפני מספר שנים על ידי המייסד של אתר ביקורת התיירות המוביל TripAdvisor ומטרתו לנתח מאגרי נתונים ומידע על מנת לשפר את חווית הלקוחות שקונים ומשתמשים ברכבי יד שנייה.

    על פי המחקר, המסתמך על נתוני מכירות בשנה החולפת של 13.5 מיליון מכוניות משומשות משנות הייצור 1981 ועד 2017, מתברר שרק רק 1.2 אחוז מבין אותן משומשות, משמע כ- 162 אלף מכוניות, היו עם מעל ל-200 אלף מייל על השעון.

    עם זאת, כשצוללים לתוך הנתונים מסתבר שיש דגמים בהם אחוזי השרידות גבוהים בהרבה וכך למשל במקום הראשון ניתן למצוא, כמה לא מפתיע, את טויוטה עם ה-SUV הגדול שלה, סקויה, ש-6.6 אחוזים מהרכבים המשומשים מדגם זה שנמכרו בשנה החולפת היו עם מעל ל-320 אלף קילומטרים.
    במקום השני ברשימה, עם 5.4 אחוזים, נמצא האקספדישן, רכב הפנאי הענק של פורד.
    במקום השלישי הסברבן, הג'מוס מבית שברולט, עם 5.2 אחוזים ובהמשך הרשימה ניתן לפגוש את טויוטה 4 ראנר (4.2%),  GMC יוקון XL עם 3.9%, שברולט טאהו (3.8%), GMC יוקון (2.8%), טויוטה טאקומה (2.6%) טויוטה אבלון (2.4%) והונדה אודסיי (2.4 %).

    בעוד שאין ספק שטויוטה ראויה לציון עם 4 מתוך 10 המקומות הראשונים, נראה שעל אף שמבחינה אבסולוטית מספרית מדובר במחקר מאוד מדויק, לא בטוח שהוא מציג תמונה נכונה וכך למשל ממש לא בטוח שרכבי פנאי גדולי מימדים, התופסים 6 מתוך 10 המקומות הראשונים, הם באמת בנויים טוב יותר ואמינים משמעותית מכל הרכבים האחרים.

    הסיבה לשליטתו של סגמנט זה ברשימה היא פשוט כי מדובר ברכבים יקרים יותר כחדשים ועל כן יש להם שוק גם כמשומשים למרות הקילומטראז' הגבוה. יתרה מזאת, רבים מהרכבים הללו משמשים חברות Car Service להסעות ועל כן צוברים קילומטראז' גבוה הרבה מעל לממוצע של רכבים בבעלות פרטית בפרק זמן קצר יחסית, ויש לא מעט רכבים מדגמים אלה המגיעים ל-200 אלף מייל בתוך שנים ספורות.

    המחקר השני שערכו אנשי מגזין הצרכנות הותיק קונסיומר ריפורטס בדק את עלויות האחזקה השוטפות ומספר התקלות שחוו בשנה האחרונה בעלי רכבים שחצו את קו ה-200 אלף מייל.

    גם בצמרת רשימה זאת ניתן לראות שלא במפתיע שליטה יפנית עם 9 (!!) מתוך עשרת המקומות הראשונים, מהם 6 למכוניות עם סמל טויוטה בחזית, 3 עם סמל הונדה ונציגות בודדת לפורד אמריקה.

    במקום הראשון אנו פוגשים את המשפחתית הגדולה של טויוטה -הקאמרי, במקום השני את מתחרתה מבית הונדה – האקורד, ואת המקום האחרון בפודיום תופסת הפריוס שמפגינה, בניגוד לחששות מתפקוד המערכת ההיברידית לאורך זמן,  אמינות גבוהה ועלויות אחזקה נמוכות, שיחד עם החיסכון בעלויות הדלק הופכים את הטיוטה למכונית משתלמת מאוד לאחזקה מבחינה כלכלית.

    בהמשך הרשימה אנו פוגשים את ה-CRV, רכב הפנאי בגודל בינוני של הונדה, את המיניוואן המרווח של טויוטה – סיינה, צמד המשפחתיות הקומפקטיות מיפן הונדה סיוויק וטויוטה קורולה, שני רכבי פנאי (4 ראנר והיילנדר) של טויוטה וסוגר את הרשימה במקום העשירי הרכב הפופולרי ביותר בארצות הברית, טנדר הפיק אפ פורד F-150.

    לא בטוח שאת התוצאות של שני המחקרים הללו ניתן באופן ישיר להשליך על שוק הרכב הישראלי, אולם נראה שניתן לקבוע שאין חדש תחת השמש ותוצרי המותגים המגיעים מארץ השמש העולה, כשלושה וחצי עשורים לאחר שפתחו פער אמינות על המתחרים מאירופה ומארצות הברית, עדיין מצדיקים את תדמית האמינות החסונה שלהם.

    פורד F150 ראפטור תמונת צד

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    300 אלף קילומטרים? קטן עליהם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.