חברת לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, הכריזה היום (ג') על תחילת השיווק של מכונית הקופה הספורטיבית החדשה (יחסית) של לקסוס, RC, וזאת במקביל לחגיגות העשור הראשון לייצוג הרשמי של לקסוס בישראל.
דרור גורלניק, מנכ"ל היבואנית, אומר שהחברה צפויה למסור השנה 1,580 כלי רכב מדגמי לקסוס השונים, ומתכננת לחצות את רף ה-2,000 יחידות בשנה עד לשנת 2020.
לקסוס מתכננת לחנוך בקרוב אולם תצוגה ומרכז שירות בפתח תקווה, וזאת במקביל להרחבת מגוון הדגמים שמוצעים בישראל.
להערכת גורלניק, כלל שוק הפרימיום בישראל צפוי לגדול אף הוא, ולהתייצב בתוך כשלוש שנים על כ-8% מהיקף המכירות בשוק הרכב, כלומר סדר גודל של כ-24,000 כלי רכב (אם לא יהיו שינויים דרמטיים במשק), וזאת לעומת 13,000 מסירות בשנה שעברה והערכה של כ-16,000 מסירות השנה.
בלקסוס מכנים את המכונית שלהם "קופה רדיקלית" (ומכאן ראשי התיבות RC) וזאת, למעשה, גרסת הקופה של IS או המתחרה של לקסוס בסדרה 4 של ב.מ.וו. וב-A5 החדשה של אאודי. בדומה למחיריהן של חלק ממתחרותיה בקטגוריה עומד מחיר המחירון של RC200t על 325 אלף ש"ח.
המכונית עצמה הוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות של טוקיו באוקטובר 2013, והשיווק שלה ביפן ובארה"ב החל שנה לאחר מכן.
בעולם מוצעת המכונית עם מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפחי 2.0 ליטר או עם מערכת היברידית שמבוססת על מנוע ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטר, וכן עם מנוע V6 אטמוספירי בנפח 3.5 ליטר. גרסת העל של המכונית מצוידת במנוע V8 בנפח 5 ליטר.
אצלנו היא מוצעת בגרסתה הבסיסית, 200t, אשר מעבירה לגלגלים האחוריים 245 כ"ס שמאיצים אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות.
המכונית מוצעת בישראל כסטנדרט עם מערכת התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.
גרסת F SPORT מצוידת בנוסף גם בהתרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום, התרעה מפני תנועת כלי רכב חוצה מאחור, התרעת סטיה מנתיב הנסיעה ושליטה אוטומטית בתאורה הגבוהה. מחירה של גרסת F SPORT הוא 370,000 ש"ח.