אחת הסיבות שמרוץ 24 השעות של לה מאן הוא אחד מאירועי הספורט המוטורי המרתקים ביותר בעולם, אם לא המרתק מכולם, הוא ששום דבר בו לא מובן מאליו, וכל מיקום או תוצאה עלולים להשתנות בן רגע, אפילו בדקה האחרונה של יממה מפרכת.
אירוע '24 השעות של לה מאן' לשנת 2016 החל להתגלגל למעשה בסוף השבוע הקודם והגיע לשיאו בצהרי יום ראשון עם ניצחון נוסף לפורשה, ה-18 בתולדותיה, ובשיאו סיפק את אחת הדרמות הגדולות שנראו בשנים האחרונות.
זו גם פעם שניה ברציפות שבה פורשה חוטפת לעצמה את הניצחון ממש ברגעי הסיום, והפעם היא מנעה מטויוטה ניצחון היסטורי ראשון.
המירוץ, אשר בשעותיו הראשונות לווה בגשם, נפתח בשליטה של הטויוטות אשר הפגינו דומיננטיות מוחלטת.
אנשי טויוטה, עם ה-TS050 שלהם שכבר הוכיחו את עצמן היטב, קיוו לקטוף סוף סוף את פירות ההשקעה הכבדה שלהם בשנים האחרונות, לאחר שבשנה שעברה הם הובילו בשלביו המוקדמים של המירוץ אבל סיימו במקומות השישי והשמיני בלבד.
אלא שטויוטה הצליחה להחזיק בהובלה רק לאורך השעתיים הראשונות, ולאחר מכן התמקמה פורשה מספר 1 בחזית, כשהיא נהוגה בידי הצוות ברנארד/וובר/הארטלי.
הצרות של אאודי, עד לא מכבר השליטה המוחלטת של מירוצי הסיבולת, החלו בשעה השנייה כאשר תקלה במגדש הטורבו של מכונית מספר 7 עלתה לצוות בעשרים דקות קריטיות. כתוצאה מכך נאלץ הצוות המוביל של אאודי לרדוף אחר המובילים בניסיון לצמצם פערים.
פורשה, עם ה-919 היבריד מספר 1 שלה, הוסיפה להחזיק בהובלה עד לשעה החמישית, עם פער די קבוע של כ-25 שניות, לא לפני שאיבדה לרגע את ההובלה למשך זמן קצר לטויוטה מספר 6 של סאראזין/קונווי/קוביאשי.
אלא שהשמחה של הצוות המוביל של פורשה לא נמשכה זמן רב: תקלה במשאבת המים במנוע עלתה לה ביותר מעשר הקפות כאשר הצוות הטעני התאמץ להתגבר על התקלה, וכתוצאה מכך אפסו הסיכויים של צוות מספר 1 לנצח את המרוץ, והעול הוטל על גלגליה של מכונית מספר 2 שנהוגה בידי דומאס/יאני/ליאב.
עמוק לתוך השעה התשיעית ניהלו פורשה מספר 2 וטויוטה מספר 5 קרב צמוד על הבכורה, ובמהלכן החליפו ביניהן מקומות מספר פעמים. עיכוב בפיטס עלה לפורשה בדקה שלמה והותיר את צמד המקומות הראשונים בידי טויוטה בתום 14 שעות, ולפורשה היה ברור שטעות נוספת עלולה לחסל סופית את תקוותיהם לניצחון במרוץ השנה.
טויוטה מספר 5, נהוגה בידי אנתוני דוידסון, סבאסטיאן בואמי וקאזוקי נאקאג'ימה, החזיקה בהובלה החל בשעה ה-16 של המרוץ – אם כי בפער קטן מאד – ובמהלך השעה ה-18 נמצאו שלוש המובילות בטווח של פחות מחצי דקה זו מזו.
פורשה מספר 2 נותרה התקווה היחידה של הקבוצה לשחזר את הניצחון החשוב של השנה שעברה, אבל ככל שחלפו השעות וההקפות שמרה הטויוטה של נאקאג'ימה על פער של דקה ועשרים שניות לפניה, כלומר שלפורשה נדרש משהו בסדר גודל של נס.
הנס הזה, מבחינת פורשה, אכן התגשם: דקות ספורות בלבד לסיום המרוץ החל נאקאג'ימה להתלונן על אובדן כוח במכוניתו, ושתי דקות בלבד לפני הסיום היא פשוט שבקה חיים ונעצרה באמצע ההקפה.
אנשי פורשה המופתעים לא האמינו למראה עיניהם. הניצחון הוגש להם על מגש של כסף. פורשה מספר 2 חצתה את קו הסיום ראשונה, לאחר שהשלימה 384 הקפות והקדימה בשלוש הקפות את טויוטה מספר 6, נהוגה בידי מייק קונווי, קואמי קובאיאשי וסטפן סאראזין, אשר העניקה ליפנים את המקום השני על הפודיום, ופרס ניחומים צורב ביותר.
האאודי R18 של לוקה די גראסי, אוליבר ג'רביס ולואיק דובאל העניקה לאאודי את המקום השלישי, והמאכזב מבחינת אאודי, לאחר שסיימה במרחק של 12 הקפות ביחס למכונית המנצחת.