קרוב ל-80 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בכבישי הארץ בגלל שימוש בטלפונים סלולריים במהלך נהיגה, כך טוענים באגף התנועה במשטרה.
לאחר שנים בהן, בעיקר בזכות שיפור רמת בטיחות כלי הרכב ושדרוג התשתיות, נרשמה ירידה במספר ההרוגים בכבישי ישראל, המגמה התהפכה ומזה קרוב לשלוש שנים קיימת עליה במספר התאונות והנפגעים על כבישי הארץ. מתחילת השנה הנוכחית חלה עליה מדאיגה מאוד של 28 אחוזים במספר התאונות הקטלניות – 166 אנשים נהרגו על כבישי ישראל מתחילת השנה לעומת 130 בתקופה המקבילה אשתקד.
משטרת התנועה, אשר נמצאת תחת ביקורת ציבורית קשה בעקבות העליה במספר התאונות, הנפגעים וההרוגים בשנים האחרונות, תולה את הסיבה לעלייה המדאיגה בתאונות בעיקר בשימוש בסמארטפונים במהלך נהיגה. לטענת בוחני התנועה קרוב ל-50 אחוזים מהתאונות הקטלניות, שגבו את חייהם של 79 אנשים וגרמו לפציעתם הקשה של 315 אנשים נוספים, נגרמו באופן ישיר מהיסח דעת בעיקר עקב שימוש בסלולרי.
אמש דווח ב"חדשות 2" על כוונת משטרת התנועה לפנות לשר התחבורה על מנת שזה יפעל בממשלה ובכנסת לשינוי החוק כדי לאפשר למשטרה להחרים טלפון סלולרי מנהג שיתפס משתמש במכשיר במהלך נהיגה.
בכתבה התראיין ראש הזרוע המבצעית באגף התנועה, נצ"מ אילן מור, שסיפק עדות מצמררת מהשטח: "אנחנו רואים את זה יום יום בכבישים, אנשים נהרגים עם הסלולרי ביד".
צריך לסייג ולומר שלא ברור באיזו מידה נכונים נתוני המשטרה, והאם באמת קרוב למחצית מהתאונות הקטלניות מאז תחילת השנה נגרמו עקב שימוש בסלולרי או שמא מדובר בתירוץ שנועד לכסות על כשלון רחב בהרבה של כל הנוגעים בדבר בהתמודדות עם הקטל בכבישים. עם זאת, ממחקרים שונים בעולם עולה שהסחת דעת בכלל, ובפרט כזאת שנגרמת בגלל שימוש בטלפונים חכמים, גורמת לפחות ל-25-30 אחוזים מן התאונות הקשות.
העובדה היא שברגע שמורידים את העיניים מהכביש ומפנים אותן למסך הסלולרי עושה כלי הרכב מרחק שקול לאורכן של לפחות שלוש מכוניות במהירות נסיעה עירונית של 50 קמ"ש (12 מטרים בשניה).
במהירות של 80 קמ"ש עוברת המכונית בכל שניה יותר מ-20 מטרים, ואם הנהג לא נמצא בשליטה מלאה ולא מודע למתרחש סביבו זה עלול להיות ההבדל בין חיים למוות.