מחקר מקיף שה-NHTSA (הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים) פרסמה לאחרונה, המתבסס על ניתוח נתונים שנאספו בארצות הברית במשך כמה עשורים, מציג מסקנות חד משמעיות ודי מטרידות: הסיכוי של נהגים ממין זכר למות בתאונת דרכים קטלנית יותר מכפול מזה של נהגות.
אמנם בשנים האחרונות, בעיקר הודות לשיפור החד ברמת הבטיחות של כלי הרכב הודות לכריות אוויר, למערכות בקרה אלקטרוניות ולתכנון מבנה עמיד יותר, נרשמה ירידה של כ-50 אחוזים במספר ההרוגים על הכביש, אך הפער בין נהגים לנהגות נשמר.
אחת הסיבות הברורות לכך היא העובדה שגברים נוהגים בממוצע כ-50 אחוזים יותר קילומטרים מנשים בכל שנה, אבל גם כשמנקים את הנתון הזה עדיין שיעורי המעורבות שלהם בתאונות קטלניות גבוהים בהרבה.
ב-NHTSA טוענים שמעבר לנטייה המובנת של גברים לקחת יותר סיכונים וכתוצאה מכך גם לנהוג בצורה פזיזה יותר, אחד הגורמים המשמעותיים לפער בין נשים לגברים הוא נהיגה תחת השפעה ובשכרות שאופיינית הרבה יותר לגברים מאשר לנשים.
בעוד שבתאונות קטלניות ההבדלים בין גברים לנשים ברורים, המצב משתנה בכל הנוגע לתאונות קלות יותר וכך למשל בתאונות עם נפגעים קלים נרשם כמעט שוויון בין המינים ואילו בתאונות של נזק בלבד אלו דווקא הנהגות שמחזיקות בבכורה ובהפרש קטן מעורבות ביותר תאונות פגוש לפגוש.