קונספט FCVשל טויוטה הוא אחרון בשושלת של מכוניות קונספט לתאי-דלק, רגע לפני השקת מכונית אמיתית שמבוססת עליו, בשנת 2015
מזה למעלה מעשור שרבים מיצרני הרכב מספרים לנו על הנעה באמצעות תאי דלק וגז מימן. מרצדס, ב.מ.וו, טויוטה, הונדה, ג'נרל מוטורס, אפילו יונדאי וקיה – כולם מבטיחים לנו שוב ושוב שא-טו-טו נוכל לתדלק את המכוניות שלנו בגז מימן, ואלה יפלטו לעולם המזוהם שלנו טיפות מים זעירות ותו לא.
כנראה שרק בעתיד נדע מתי היה היום שבו היינו צריכים להתחיל להתייחס במלוא הרצינות להכרזות הללו, אבל ליתר ביטחון, ולכל מקרה, אפשר לקבוע שהמכונית שתעמוד השנה במרכז התצוגה של טויוטה בתערוכת המכוניות הביתית שלה, בטוקיו, בעוד כשבועיים, תהיה (שוב) 'קונספט FCV', במהדורה מעודכנת ל-2013.
אנשי טויוטה מבטיחים שהפעם מדובר ב"מכונית כמעט מוכנה לייצור", ואין בכלל ספק שהיא מעוצבת בסגנון מעורר עניין ומאד מובחן, עם חרטום מחודד ופרופיל נמוך ואירודינמי. בטויוטה טוענים שהמעצבים שלהם רצו להדגיש את המוטיב הנוזלי (בתא הדלק מחובר המימן עם החמצן שבאוויר ונוצרים מים) ולכן בחרו מאפייני עיצוב שנהוגים בסירות קטמראן ואינספור רמזים למים במקומות רבים במכונית.
תא הדלק והמנוע החשמלי יספקו למכונית הארבעה-מושבית 135 כ"ס וטווח נסיעה מובטח של כ-500 ק"מ בין תדלוקים, משך התדלוק לדברי טויוטה יהיה שלוש דקות, ותחילת המכירות צפויה בעוד מעט יותר משנה, במהלך 2015.
המכונית מבוססת על פלטפורמה ייחודית לה, שאולי תשמש בעתיד דגמים נוספים המונעים באמצעות תאי דלק אבל לא חולקת מכלולים עם אף דגם קיים של היצרן.